    From: Szymon <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Takie bogacze, a kredyty frankowe biorą.
    Date: Wed, 31 Jul 2019 21:04:55 +0200
    <qhsb7o$1ogu$1@gioia.aioe.org>
    <5d41bd73$0$517$65785112@news.neostrada.pl> <qhsiov$rqj$1@gioia.aioe.org>
    <5d41dea6$0$523$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2019-07-31 o 20:29, J.F. pisze:
    > To tak jeszcze do nikogo nie dzwonisz ?

    Nie mam potrzeby.

    >> Przejdę na gotówkę.
    >
    > A czemu ?

    Bo i tak mam nadwyżki. Zawsze coś tam dostaję. Dlatego muszę biegać do
    wpłatomatu. A tak - po prostu będą do wydania.
    2. Opieram się, gdy bank chce zgarniać wszystko (prowizję). Powinien się
    dzielić, wszak ma te prowizje od moich zakupów.
    3. Gotówka bezpieczniejsza (tylko nie zaczynaj ;-)
    4. Gotówka działa zawsze - przy braku prądu też.
    5. Spada mi sprawność liczenia pieniądza. Odmóżdża mnie to przykładanie
    karty do terminala. Podziwiam kasjerki sprawnie liczące. Też tak chcę.

    > Mozna oczywiscie nie lubic, dla mnie karta jest przede wszystkim wygodna
    > - nie trzeba liczyc, nie trzeba po bankomatach chodzic, szybciej sie
    > placi ...

    Ja tam lubię myśleć, więc sobie będę liczył. Częściej korzystam z
    wpłatomatu niż bankomatu. Rzeczywiście szybciej się płaci. Ale cóż -
    będę wybierał kasy z ładnymi kasjerkami!

    > Nie - zostac czlonkiem komitetu, zbierac gotowke, a potem kupic tych 30
    > biletow i zaplacic karta :-)

    Chyba jednak nauczyciel musi to zrobić.

    > No coz, chwilowo Idea, Getin, Mille 2.7% - ale tylko do 100k, Alior
    > 2.5%,  ...

    Idea/Getin pada. Za duże ryzyko.
    Mille KO nie jest odpowiednikiem lokaty 15-dniowej. Można dokonać 1 raz
    darmowej wypłaty. W duecie 1d/15d mam dostęp do 50k (wysokość limitu)
    codziennie.
    A wiesz, że dziś czytałem ofertę Aliora? ;-) Poważnie. Interesująca, ale
    nie na tyle, aby zakładać. No i też jest to KO.

    > Ja tam mysle, ze jak spada to trace, niezaleznie od tego, jaka filozofie
    > wymysle.

    To nie filozofia, ale strategia.
    OK. Mam 20:52. Zacznijmy od złota... 1412 USD. Czyli lekko spadło.
    USD - 3,87 w skupie. Czyli 7000 zł zysku ze 100.000, bo mówiłem brać po
    3,80, pamiętasz?
    EUR - rekomendowałem przy 4,25. Jest po 4,29. 4000zł z setki.

    No cóż...

    > No i co z tego, ze nie wszystko ?

    Taka różnica z hazardem. Zazwyczaj jest zero-jedynkowy.

    > Pare takich posiedzen FED i 20k moze sie zrobic 10k - nadal nic nie
    > straciles ?

    Nie straciłem wszystkiego. A aby mi się z 20000 zrobiło 10000 PLN to USD
    musiałby spaść do 1,9 zł. Mało realne. USD same z siebie nie spadną.

    > Wankowicz mial prosta rade do kasyna: bierzemy kwote, ktora jestesmy
    > gotowi stracic, i wsadzamy do prawej kieszeni.
    > kazda wygrana dzielimy po polowie do prawej i lewej kieszeni.
    > Gramy do rana lub do wyczerpania prawej kieszeni.
    > Szans Fortuny nie ograniczamy, ale w lewej powinno nam sporo zostac.
    > Na kolejny dzien :)

    Jak widzisz - odpowiednie długo grając będzie zero. Takiego ryzyka nie
    ma w walucie. BYŁO O TYM!

    > Przy czym ruletka ma szanse wygranej 36/37, ok 97% - wiec zapewnia dluga
    > rozrywke za niewielkie pieniadze.

    Coś chyba pomyliłeś...

    > W odroznieniu od Totolotka, gdzie jest to trudne do oszacowania, jakies
    > 25 do 50 % ...

    25-50% aby strzelić kumulację???

    Lotto jest banalnie proste do WYLICZENIA, a nie oszacowania.
    6 1:13 983 816
    5* ~1:54 201
    4* ~1:1032
    3* ~1:57

    Procentowo odpowiednio:
    (0,0000072%)
    (0,0018%)
    (0,097%)
    (1,77%)

    > jak akurat zle trafisz, to dzis nie zarobisz, jutro nie zarobisz, a za
    > tydzien bedzie jeszcze gorzej ...

    Już Ci to tłumaczyłem... Im bardziej spada kurs tym mniej mam PLN w
    oszczędnościach, ale rośnie mi siła nabywcza pensji. Kupują za nią
    więcej, a ponieważ olbrzymią część pensji odkładam, zatem kupuję za nią
    więcej $. Bo tanie. Jeśli kurs idzie w górę - zarabiam krocie. Jeśli
    stoi - cieszę się wysoką pensją, odsetkami na KO w USD i de facto
    zwiększonymi oszczędnościami.

    > To by biedy na swiecie nie bylo :-)

    A nie dziwiło Cię nigdy jak to jest, że bogaci się bogacą (nawet w
    kryzysie), a biedni biednieją?

    > Nie ma strat, jak dobrze trafisz, a jak zle, to beda.

    No i gadaj z Toba... ;-)