    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <5d3af5ba$0$516$65785112@news.neostrada.pl> <qheu6o$54a$1@gioia.aioe.org>
    <5d3b24b3$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    <qhfljm$1k73$1@gioia.aioe.org>
    <rlibnd00hg4a.80swkrblw8ah$.dlg@40tude.net>
    <qhn0ab$1c78$1@gioia.aioe.org>
    <5d3f1772$0$17351$65785112@news.neostrada.pl>
    <qhn6s6$du1$1@gioia.aioe.org>
    <1...@4...net>
    <qhnnsk$rna$1@gioia.aioe.org>
    <1...@4...net> <8...@a...kjonca>
    <5d402a0b$0$520$65785112@news.neostrada.pl> <qhpf4k$qua$1@gioia.aioe.org>
    <5d40474a$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
    <qhpivm$1fn9$1@gioia.aioe.org>
    <1...@4...net>
    <qhribh$4o8$1@gioia.aioe.org> <5d4169b1$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <qhs1ev$a1f$1@gioia.aioe.org> <5d41a40e$0$529$65785112@news.neostrada.pl>
    <qhsb7o$1ogu$1@gioia.aioe.org>
    <5d41bd73$0$517$65785112@news.neostrada.pl> <qhsiov$rqj$1@gioia.aioe.org>
    Subject: Re: Takie bogacze, a kredyty frankowe biorą.
    Date: Wed, 31 Jul 2019 20:29:33 +0200

    Użytkownik "Szymon" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2019-07-31 o 18:07, J.F. pisze:

    >Pytanie ile z tych kosztów jest do opłacenia kartą? Właściwie to
    >pytanie kluczowe.

    Cholera wie, jak oni to wyliczyli, ale na pierwszy rzut oka wydaje
    sie, ze wiekszosc :-)

    Bo na jakie wydatki nie zaplacisz karta?
    Komitet rodzicielski, korepetycje?

    Dodatkowy pokoj w mieszkaniu ?

    >Dodatkowo płatna lub zwolniona jeśli wyrobisz limity (osobne dla
    >niej). Przynajmniej do niedawna tak było.

    To moze nie brac dodatkowej, tylko druga ? :-)

    To tak jeszcze do nikogo nie dzwonisz ?

    Ojciec tak zbieral w Erze, ja mu jeszcze na podwojnych doladowaniach
    dorzucale,
    na szczescie wprowadzili jakas dluga waznosc konta i cos przez dwa
    lata nic nie placil :-)

    >A uwierzyłbyś, że można na telefon wydawać od lat 5zł/rok?

    Od lat to nie.
    Poza tym telefon jest od telefonowania (i internetowania), i ile tam
    kto potrzebuje rozmawiac - ja malo, kobiety duzo :-)

    >Albo przejechać za 39 zł pociągiem 900 km? Dużo rzeczy dziś dziwi.

    Nigdy tak nie przeliczalem ... pociagi u nas zawsze byly dosc tanie,
    ale tez dosc kiepskie.

    >Nie masz racji. Jedno nie wyklucza drugiego.

    No widzisz, a ja bym sie musial upewnic czy starczy :-)

    >To szczegóły. Tak naprawdę obrót jest dużo większy - chciałem Ci
    >pokazać mechanizm.

    Ja tam widze, ze wlewasz 1000 zl i one sa. I sie nie boisz, ze ukradna
    :-)

    >Na co dzień korzystam w EB. Gdy zlikwidują 5% zwrotu - przestanę.

    Ale im wiecej wydasz, tym wiecej zarobisz, to wydawaj, wydawaj :-)

    >Przejdę na gotówkę.

    A czemu ?
    Mozna oczywiscie nie lubic, dla mnie karta jest przede wszystkim
    wygodna - nie trzeba liczyc, nie trzeba po bankomatach chodzic,
    szybciej sie placi ...

    >Ty możesz sobie uważać czy nie - jeśli nawalisz to zdaje się, że BIK
    >to wykaże.

    Bodajze po 3 miesiacach.

    >W efekcie gdy Twoje koszmary o utracie pracy się zrealizują (nie
    >życzę!) może być problem z kredytem przy wpisie w BIK z powodu
    >"zapomnienia" czy innych rzeczy przy KK.

    No i dlatego pisze, zeby KK wyrabiac poki mozna :-)
    a w kryzysie - pilnie splacac minimum.

    >Chyba nie masz dzieci. Pierwsze słyszę, aby nauczyciel zbierał np. na
    >teatr płatności kartą, bo organizuje wyjście. Niby skąd ma mieć
    >terminal? I kto by zapłacił prowizję?

    Nie - zostac czlonkiem komitetu, zbierac gotowke, a potem kupic tych
    30 biletow i zaplacic karta :-)

    >Z przyjemnością poznam lepszą ofertę na podobnych warunkach.

    No coz, chwilowo Idea, Getin, Mille 2.7% - ale tylko do 100k, Alior
    2.5%, ...

    >Nie odrobiłeś jednak pracy domowej z zadania "sprzedaż krótka".

    Ja tam mysle, ze jak spada to trace, niezaleznie od tego, jaka
    filozofie wymysle.

    >Hmm... Kupuję kupon lotto - tracę wszystko lub...

    ... zostaje bogatym :-)

    >Posiadam 20.000 USD - tracę wszystko? A niby jak?
    >Nie widzę w tym hazardu.

    No i co z tego, ze nie wszystko ?
    Pare takich posiedzen FED i 20k moze sie zrobic 10k - nadal nic nie
    straciles ?

    Wankowicz mial prosta rade do kasyna: bierzemy kwote, ktora jestesmy
    gotowi stracic, i wsadzamy do prawej kieszeni.
    kazda wygrana dzielimy po polowie do prawej i lewej kieszeni.
    Gramy do rana lub do wyczerpania prawej kieszeni.
    Szans Fortuny nie ograniczamy, ale w lewej powinno nam sporo zostac.
    Na kolejny dzien :)

    Przy czym ruletka ma szanse wygranej 36/37, ok 97% - wiec zapewnia
    dluga rozrywke za niewielkie pieniadze.
    W odroznieniu od Totolotka, gdzie jest to trudne do oszacowania,
    jakies 25 do 50 % ...

    >Ktoś tam pisał, że BRE nie miał możliwości inwestowania, że tego się
    >nie robi, niemożliwe itd.

    Kwestia naszego prawa bankowego - jak akcje spadna zamiast podrozec,
    to co oddasz klientom ?
    Nie wiem czy w ogole mozna, ale raczej jakis niewielki %.

    >Gdy kupujesz iPhone'a to Apple zarabia. Czy Ty tracisz?
    >Niekoniecznie.

    Ale jesli kupujesz za 100 tys zl dolary, po czym sprzedajesz je za
    103500,
    to skad sie te 3500zl wzielo ?
    Bo $ sie nie zmienily.

    >Zielone ludki! ;-)

    Moze my, jesli kupil tez polskie obligacje.
    Co prawda dzieki temu moze mamy autostrady ...

    >"zloto to same straty" - brawo!

    >Nie szkoda Ci życia? Piszesz, że trudno związać koniec z końcem w
    >perspektywie kilku miesięcy, a widzisz horyzont zysku "po latach"?

    Punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia.

    jeden powinien sobie na wczasy do Bulgarii pojechac, inny pojedzie na
    Majorke,
    a jeszcze moze sobie troche zlota odlozyc.

    >Mylisz się, ale o tym naprawdę już było. Płacę za towary w PLN. Nie
    >obchodzi mnie USD. To tylko instrument pozwalający zwielokrotniać
    >PLN.

    To sie ciesz, ze dobrych czasach zyjesz.
    Ja pamietam jeszcze te inflacyjne czasy :-)
    Oczywiscie i wtedy mozna bylo zarobic, ale rachunek byl odwrotny :-)

    >Sęk w tym, że za bardzo żonglujesz czasem. Raz chcesz wiedzieć czy
    >dziś zyskałem i ile,

    jak akurat zle trafisz, to dzis nie zarobisz, jutro nie zarobisz, a za
    tydzien bedzie jeszcze gorzej ...

    >Chłop swoje, baba swoje.
    >Umiejętne zarządzanie powoduje, że nie ma strat.

    To by biedy na swiecie nie bylo :-)

    Nie ma strat, jak dobrze trafisz, a jak zle, to beda.

    J.