    From: Szymon <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Takie bogacze, a kredyty frankowe biorą.
    Date: Fri, 26 Jul 2019 21:37:26 +0200
    <m...@p...waw.pl> <qh7967$1ro3$1@gioia.aioe.org>
    <m...@p...waw.pl> <qh7ptq$7ni$1@gioia.aioe.org>
    <5d383b5e$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
    <qh9h1j$1mie$1@gioia.aioe.org>
    <5d386af3$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    <qh9rji$18c8$1@gioia.aioe.org>
    <5d388c3e$0$525$65785112@news.neostrada.pl> <qha5mq$nm5$1@gioia.aioe.org>
    <5d38a361$0$534$65785112@news.neostrada.pl>
    <qhadc0$1rnu$1@gioia.aioe.org>
    <5d39c801$0$17349$65785112@news.neostrada.pl>
    <qhchr2$1cvg$1@gioia.aioe.org>
    <5d39d233$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    <qhckr2$1rlt$1@gioia.aioe.org>
    <5d39dc35$0$535$65785112@news.neostrada.pl> <qhco26$avs$1@gioia.aioe.org>
    <79kssmpzhlgs$.whw6cf6ciz6q$.dlg@40tude.net>
    <qhehj8$7gs$1@gioia.aioe.org> <5d3adcfd$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    <qheqfs$1j22$1@gioia.aioe.org>
    <5d3af833$0$500$65785112@news.neostrada.pl> <qhev1j$8je$1@gioia.aioe.org>
    <5d3b22f6$0$17357$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2019-07-26 o 17:55, J.F. pisze:

    > Liczysz na szybka transakcje znaczy sie :-)

    Niekoniecznie. Wystarczająco zabezpieczyłem kurs.

    > Jasna sprawa, ale druga strona tez o tym wie, i PLN nie chce.
    > Tzn 1 tysiac tak, 1 mln ... moze, 1 mld ... nie :-0

    Nie tylko chce - może wręcz pożądać! ;-) Co ciekawe wykupując za PLN
    obligacje ma 1,5% plus inflacja. Na dziś 4,6%. Dla nas to niezłe
    odsetki, a dla "Zachodu"? Interes życia!
    Co ciekawe... Jeśli dodrukowane PLN przez NBP zostaną wydane na złoto w
    UE... Ktoś kto kupił wrzuci w obligacje... To de facto dodrukowane PLN
    nie zasilą rynku. Kurs PLN się nie ruszy. A złoto masz. Wszyscy szczęśliwi.

    > W dol ?

    W górę. To skomplikowany proces...
    Kiedy w sierpniu ubiegłego roku upubliczniono informację o tym, że BRE
    otrzymał zgodę na zakup akcji uprawniających do wykonywania połowy
    głosów na WZA Bestu, stało się jasne, że papierów zamierza się pozbyć
    główny akcjonariusz sopockiej firmy Wojciech Gawdzik. Wielu inwestorów
    spodziewało się, że na akcje zostanie ogłoszone publiczne wezwanie i
    będą mogli wyjść z inwestycji na równie korzystnych zasadach jak pan
    Gawdzik. Kurs Bestu z poziomu 11 zł zaczął piąć się w górę i przekroczył
    14 zł.Na początku września okazało się, że BRE nie ogłosi wezwania,
    chociaż zamierza kupić akcje dające 50% głosów na WZA. Bank otrzymał
    bowiem zgodę KPWiG na przeprowadzenie transakcji poza rynkiem
    regulowanym (papiery były imienne uprzywilejowane co do głosu i nie
    zostały wprowadzone do obrotu giełdowego, a jedynie publicznego). Kurs
    Bestu, po spektakularnym wyjściu z akcji "lepiej poinformowanego''
    dużego inwestora (na jednej sesji sprzedał aż 200 tys. sztuk - 10%
    wszystkich papierów) znalazł się potem w trendzie spadkowym.11 września
    BRE kupiło od prezesa Gawdzika 420 tys. akcji, płacąc za każdą po 22 zł.
    Kurs giełdowy papierów wynosił wtedy 8,5 zł.

    Gdybyś chciał doczytać:
    http://www.codozasady.pl/nabywanie-akcji-banku-zakla
    du-ubezpieczen-towarzystwa-funduszy/

    > Tylko po co Niemiec ma szacowac, jesli polski dostawca poda mu cene od
    > razu w euro ?

    Może tak: najnowszy model mercedesa oferowany na parkingu przy Biedronce
    za 20.000 zł.
    Warto czy nie?

    Tak - mam gdzieś kursy, szacunki itd. Najpewniej narażę się na zarzut
    paserstwa i to ja będę musiał udowodnić, że działałem w dobrej wierze.

    Nie - słusznie. Kurs EUR i wiedza uważana za powszechną wskazuje, iż
    najnowszy model mercedesa (a właściwie żaden nowy samochód) nie może
    kosztować 20.000 zł.

    > Po pierwsze - to miala byc dlugoterminowa inwestycja, wiec zapisz i
    > napisz ponownie za 5 lat.

    Argument nonsensowny. Wejdź w III filar, bo za 20 lat na emeryturze
    będziesz piękny i bogaty. Teraz: wejdź w PPK, bo już za kilka dekad...

    Nie cofniesz czasu. Lepiej postępować mądrze już dziś niż za 5 lat.

    > Po drugie - pisalem o zlocie ogolnie, i ze jak je nabyc gdy jest tanie,
    > to ....
    > w maju bylo po 1250, a rok temu po 1200.

    Tylko zastanów się... To ma być inwestycja. Złoto przez rok - jak
    twierdzisz - zyskało 16%. Po odliczeniu spreadów - powiedzmy 10%. W tym
    czasie obrót walutą da Ci wielokrotnie większy zysk.

    > Wtedy trzeba bylo kupic, a teraz ... trzymac, bo spready za duze :-)

    Gdy niektórzy wieszczyli skok złota na 1700, tymczasem można zarobić na
    USD i EUR.
    Ale ciekawie było zagrać w ostatnim czasie CHF. Powiedzmy, że Kowalski
    nabył za 3,81-3,82. Dwa dni temu można było sprzedać za 3,87. Zysk.
    Teraz można czekać na dołek i kupić. Ale! CHF ma duże szanse na spadek w
    średnim terminie, więc jak poczekasz trochę - a chcesz mieć CHF, bo
    należy do tzw. bezpiecznej przystani jak złoto - to odkupisz po 3,80. Ot
    - krótka sprzedaż wyjdzie.

    > Do tego nie trzeba miec euro. Inwestujesz na forexie i zarabiasz.

    Nie, forex to zupełnie inna historia. 80% klientów ponosi straty. Do
    tego trzeba mieć euro - niski spread jest tu kluczowy, a na euro jest
    najniższy.

    > Tylko ze jak poleci w druga strone, to stracisz 1000 zl. albo dwa, trzy,
    > piec ...

    Tak - czyli szanse 50% (na foreksie 80-20). Inna sprawa, że pewne
    czynniki makro dają Ci szanse na - powiedzmy - 60-40. Wystarczy, by
    dobrze inwestować.
    Co bym zrobił, gdyby spadło? Piramidowałbym. Proste.