  • 11. Data: 2015-06-29 18:14:58
    Temat: Re: Szybkie (1-2 dni) zabezpieczenie oszczędności
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." napisał w wiadomości grup
    >Dziś banki greckie wprowadziły dzienny limit wypłat do 60E na kartę
    >(nie dotyczy kart banków zagranicznych).
    >No i tu masz podobne gwarancje bezpieczeństwa swoich pieniędzy. Jak
    >coś rypnie, to sobie możesz z karty zrobić grzebyk.

    Jak wszedzie - jak cos rypnie, to grzebyk.
    Banki to juz z zasady tak dzialaja, ze twoje pieniadze w cos inwestuja
    ... i jak to cos, albo gospodarka p*, to zostaniesz z grzebykiem :-)

    W przypadku Grecji rypie sie panstwo, to nieco inny przypadek ...
    gdyby mieli wlasna walute, to pewnie juz by sie dawno zdewaluowala :-)

    J.

  • 12. Data: 2015-06-29 22:51:47
    Od: jj <p...@w...pl>

    Moja przepowiednia z 19 czerwca ładnie się ziściła :) Swoja droga, to Grecy mieli w
    cholere czasu zeby zabezpieczyc swoje oszczedosci, staczali sie miesiacami/latami

  • 13. Data: 2015-06-29 23:35:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik jj p...@w...pl ...

    > Moja przepowiednia z 19 czerwca ładnie się ziściła :) Swoja droga, to
    > Grecy mieli w cholere czasu zeby zabezpieczyc swoje oszczedosci,
    > staczali sie miesiacami/latami

    Znajac Greków to im sie nie chciało...

  • 14. Data: 2015-06-30 07:04:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 29 Jun 2015 21:35:54 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
    > Użytkownik jj p...@w...pl ...
    >>
    > Znajac Greków to im sie nie chciało...

    Podobno chcialo ... i wykupili nieruchomosci w Nieczech. Oczywiscie
    tylko ci, ktorzy mieli odpowiednio duzo pieniedzy.

    No chyba ze to tylko takie zagrywki nowego rzadu - pare takich ruchow
    i wyborcy powiedza "wcale nie chcielismy tak glosowac" :-)

    J.

  • 15. Data: 2015-06-30 07:42:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 30 Jun 2015 07:04:13 +0200, J.F. napisał(a):

    > No chyba ze to tylko takie zagrywki nowego rzadu - pare takich ruchow
    > i wyborcy powiedza "wcale nie chcielismy tak glosowac" :-)

    A chyba nie - wlasnie slysze, ze premier Grecji namawia narod do
    odrzucenia w referendum warunkow porozumienia.

    Samobojstwo ekonomiczne, czy, jak niektorzy sugeruja, chec opuszczenia
    UE ? UE pomoglo, UE moze odejsc :-)

    Ale swoja droga - nawet przy tych 60 euro dziennie, to zaraz zabraknie
    im pieniedzy, tzn banknotow.

    J.

  • 16. Data: 2015-06-30 17:00:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]
    > UE ? UE pomoglo, UE moze odejsc :-)
    >
    > Ale swoja droga - nawet przy tych 60 euro dziennie, to zaraz zabraknie

    Z tym "nie chciało" to tylko aluzja do znanej pracowitości greków.
    Od lat 80 zyli ponad stan, zadłuzali sie na potege, zarabiali o wiele
    wiecej nizby to wynikało z siły gospodarki, potem przyszła UE, obnizyła
    stopy, dzieki temu mogli sie jeszcze wiecej i łatwiej zadłuzac wiec raj
    trwał. Do tego regularnie wyłudzali kase od EU (patrz gaje oliwne).
    Czego sie spodziewali?
    A teraz słysze, ze UE chce ich okrasc? Smiech.

  • 17. Data: 2015-06-30 18:06:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >Z tym "nie chciało" to tylko aluzja do znanej pracowitości greków.

    Co nie zmienia problemu, ze jak tak zaczna przenosic oszczednosci do
    skarpety, nawet po 60 euro dziennie, to bardzo szybko banknotow
    zabraknie ...

> [...]
    >raj
    >trwał. Do tego regularnie wyłudzali kase od EU (patrz gaje oliwne).

    Ale to powyzej akurat sugeruje, ze pracowici byli. W wydobywaniu
    unijnych funduszy :-)

    >A teraz słysze, ze UE chce ich okrasc? Smiech.

    Tak czy inaczej - to panstwo greckie wydawalo ponad stan.
    Obywatele sie bogacili. A teraz panstwa juz wiecej nie stac.

    Rzad i obywatele jak widac nie chca tego zrozumiec.
    Ale ciekaw jestem, jak sobie to dalej wyobrazaja ... zawiesza splaty
    kredytow i bedzie panstwo stac ?

    Z drugiej strony - aktualnych oszczednosci obywateli to niby nie
    dotyczy.
    Chyba, ze sie boja, ze im rzad zamieni twarde euro, na nic nie warte
    drachmy.
    No i tu masz racje, ze mozna bylo wczesniej sie ewakuowac.

    Ale ... ilu z nas zalozylo profilaktycznie konto za granica, bo nie
    wiadomo co z ta zlotowka bedzie ? :-)

    J.

  • 18. Data: 2015-06-30 22:20:11
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Samobojstwo ekonomiczne, czy, jak niektorzy sugeruja, chec opuszczenia
    > UE ? UE pomoglo, UE moze odejsc :-)

    Dlaczego mielimy opuszczać UE? To bez sensu przecież.
    Unię walutową - może, ale UE?
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 19. Data: 2015-06-30 22:22:54
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> writes:

> [...]
    > Czego sie spodziewali?
    > A teraz słysze, ze UE chce ich okrasc? Smiech.

    To coś takiego chyba jak i u nas?
    Poza tym Włochy, Portugalia, Hiszpania - nie inaczej.
    Następny w kolejce kto - Francja? Potem pewnie okaże się, że Niemcy też
    tak samo leniwi.

    Trzeba odróżniać zadłużanie się rządu od zadłużania się społeczeństwa.
    M.in. w Polsce rządy także się zadłużają, ale to ma się nijak do
    pracowitości itp. ludzi.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 20. Data: 2015-06-30 22:24:12
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Ale ... ilu z nas zalozylo profilaktycznie konto za granica, bo nie
    > wiadomo co z ta zlotowka bedzie ? :-)

    Tylko za którą granicą? Bo zakładać za każdą i wiedzieć, że 1/n się
    wtopi, to takie dość średnie rozwiązanie.
    --
    Krzysztof Hałasa