  • Data: 2021-06-25 23:39:52
    Temat: Re: Szantaż Krajowego Rejestru Długów
    Od: "witrak()" <w...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Friday, June 25, 2021 at 11:01:38 PM UTC+2, Krzysztof Halasa wrote:

    > No a kto ma ponieść ten "ciężar", jeśli nie pomysłodawca?

    Mylisz się. Jeśli Ty uważasz, że taki pomysł jest nierealizowalny i podważasz jego
    zasadność, to ciężar dowodu spoczywa na Tobie.

    > To, czy coś jest słuszne czy nie, to jest jedna sprawa. Ale jest jeszcze
    > druga, możliwe vs niemożliwe, albo praktyczne vs niepraktyczne. To się
    > nie dzieje w abstrakcyjnym, teoretycznym świecie.

    Nic to nie ma do oceny wartości rozwiązania jako takiego: jeżeli w danej (naszej...)
    rzeczywistości jest to niemożliwe do wprowadzenia (z powodu nieudolności legislatorów
    i silnego lobby potencjalnych "poszkodowanych"), to wprowadzenie w życie dobrego
    pomysłu się nie uda - to chyba jasne.
    Ale od tego sam pomysł nie robi się gorszy i wcale nie trzeba udowadniać, że mimo to
    jest on dobry (w sensie: "tak być powinno").

    Ja oczywiście zgadzam się, że wprowadzenie wymagałoby znacznego wysiłku (i woli
    politycznej, której żadne ugrupowanie nie ma), ale wcale nie uważam, że to jest
    niemożliwe.
    I na dowód, że coś takiego mogłoby się zdarzyć, przytoczę przykłady:
    - likwidacja bankowych tytułów wykonawczych,
    - RODO,
    - likwidacja opłat za roaming w EU,
    - wyrok TSUE w sprawie złodziejskich praktyk banków wobec kredytobiorców frankowych.

    Nie obraź się, ale pamiętam z "dawno minionej epoki" analogiczny sposób atakowania
    tych, którzy odważyli się wskazać, że coś należałoby zmienić, polegający na
    przydzieleniu tego zadania proponentowi :-)