  • 1. Data: 2012-09-05 12:29:47
    Temat: Student z EU w PL
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Student ze strefy Euro ma w Polsce płacić co miesiąc czynsz przelewem na
    konto w PLN.
    Jakie sugerujecie możliwości optymalizacji ?
    Czy może szkoda zachodu.
    P.G.

  • 2. Data: 2012-09-05 12:47:02
    Temat: Re: Student z EU w PL
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

> [...]
    > konto w PLN.
    > Jakie sugerujecie możliwości optymalizacji ?

    Metody optymalizacji czego?

  • 3. Data: 2012-09-05 14:04:08
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <b...@a...w.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Piotr Gałka" napisał w wiadomości grup

    > Metody optymalizacji czego?

    Chodziło mi o koszty przewalutowania.
    Bo, że za przesłanie pieniędzy to można już zapłacić mniej (wysyłałem w 2007
    200 Euro do Włoch to zapłaciłem 25zł +68zł) to już wiem.
    P.G.

  • 4. Data: 2012-09-05 14:15:26
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 5 Wrz, 12:29, Piotr Gałka <p...@C...pl> wrote:
> [...]
    > konto w PLN.
    > Jakie sugerujecie możliwości optymalizacji ?

    Podpiac do Paypal konto zagraniczne i konto polskie?
    Zasilic Paypal z zagranicznego banku i przelac z Paypal na konto
    zlotowkowe?

  • 5. Data: 2012-09-05 14:19:09
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    > Chodziło mi o koszty przewalutowania.
    > Bo, że za przesłanie pieniędzy to można już zapłacić mniej (wysyłałem w
    > 2007 200 Euro do Włoch to zapłaciłem 25zł +68zł) to już wiem.
    > P.G.

    Jeśli student jest na tyle kumaty aby otworzyć sobie rachunek w polskim
    banku,to chyba najlepiej aby otworzył sobie jakieś darmowe/tanie rachunki w
    tym samym banku w EUR i PLN, przelewał ze swojego zagranicznego rachunku za
    darmo EUR do polskiego banku, a następnie w zależności od chęci albo
    dokonywał przelewu wewnętrznego w ramach banku z konta EUR na PLN (za darmo)
    i przelewał PLN za czynsz (za darmo), albo wypłacał fizycznie EUR, szedł do
    kantoru, wymieniał na PLN, wpłacał PLN i przelewał. Będzie sobie mógł
    kontrolować w szerokim zakresie kurs/sumę przewalutowania będąc w pl.

    Dla studentów <26 wiele banków ma oferty darmowych lub w praktyce darmowych
    rachunków rachunków.

    Nic lepiej chyba się nie da wymyśleć.

  • 6. Data: 2012-09-05 15:34:08
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > dokonywał przelewu wewnętrznego w ramach banku z konta EUR na PLN (za
    > darmo)

    Wydaje mi się (sorry że nie sprawdzam), że widełki mogą być rzędu 6% -
    strata 3%. Przy płatnościach rzędu 2000 to jest 60zł. W ciągu roku szkolnego
    600. Jak dla promocji 100zł można się nachodzić, a dla półgroszówek naklikać
    to dla tej kwoty może też być warto.

    Nigdy nie interesowałem się wymienianiem walut.
    Jak wprowadzali to, że kredyty można spłacać w walucie kredytu widziałem w
    jakiejś gazecie informację, że niektóre banki (nieliczne) wprowadziły kursy
    wymiany zbliżone do kantorowych (aby kredytobiorcy z innych banków u nich
    wymieniali) ale że nie byłem zainteresowany to szczegółów nie pamiętam (w
    jakimś jednym przypadku pisali chyba o 0,5% straty na wymianie).
    Czy dobrze mi się kołacze po głowie?
    Czy to dotyczyło korzystnej wymiany w obie strony czy tylko PLN na walutę?
    Czy to dotyczyło tylko franka, czy też Euro?
    Jest gdzieś w jednym miejscu zebrany taki ranking, albo może każdy (oprócz
    mnie) wie które banki są liderami?

    Było tu coś o kantorze w Aliorze. Nie proszę o czytanie za mnie TOiP tylko o
    informację czy to jest dobry kierunek (tak/nie).
    P.G.

  • 7. Data: 2012-09-06 12:41:52
    Od: assembea <a...@i...pl>

    W dniu środa, 5 września 2012 15:34:05 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:

    > Było tu coś o kantorze w Aliorze. Nie proszę o czytanie za mnie TOiP tylko o
    >
    > informację czy to jest dobry kierunek (tak/nie).

    Moim zdaniem dobry - ostatnio zamieniałem trochę euro i dolarów w Kantor.Alior.pl
    (nie mylić z kantorami, które mają w oddziałach Aliora - to zupełnie inna para
    kaloszy!). Ceny były bardzo dobre, korzystniejsze niż w okolicznych kantorach
    "stacjonarnych". Tylko pytanie, czy osoba bez polskiego paszportu/dowodu może założyć
    konto np. w Aliorze lub Alior Syncu?