    From: MiKo <m...@n...wp.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Software'owy dostęp do e-konta
    Date: Wed, 21 May 2003 13:32:11 +0200

    Użytkownik p...@g...pl napisał:
    > "Mik" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > To jest dobre pytanie do programistów w bankach.
    > Ciekawe, który bank pierwszy wystawi swoją stronę jako microsoftowy
    > "service"

    To byloby bez sensu (z uwagi na znane "bezpieczenstwo" systemow M$).
    Sensowniejsze wydaje sie uzycie jakiegos protokolu, np XML lub CSV.
    Jeszcze sensowniejsze wydaje sie rozbicie dostepu na bezpieczniejszy
    "tylko do odczytu" (a o to chodzi wiekszosci uzytkownikow) i bardziej
    ryzykowny "z mozliwoscia przeprowadzenia operacji".
    Gdzies czytalem (chyba komentarz mBanku do wspomnianego programu tgsoft)
    ze mBank rozwaza udostepnienie czesci funkcjonalnosci (wlasnie "do
    odczytu") przez kanal inny niz HTML "przegladarkowy", np. XML. Trzymam
    za mBank kciuki, bo gdyby taka mozliwosc sie pojawila, ja rowniez
    trzymalbym lokalnie historie operacji, i moglbym zrobic to czego teraz
    nie moga zrobic - przegladac historie operacji tylko danego typu (np.
    tylko oplaty za czynsz).

    MiKo