  • Data: 2002-07-18 20:16:38
    Temat: Re: Skoki euro a opłacalność kredytu - przykład
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tomasz Nowicki <t...@p...com> wrote:
    > Robię sobie takie założenie: biorę 200 tys. pln kredytu w pln na 11% i 200tys.

    o czestym przewalutowywaniu nie mysl.
    raz ze kosztowne, dwa, ze zwykle o tym, ze trzeba BYLO przewalutowac wiesz
    za pozno (chyba, ze jestes jasnowidzem), trzy - przewalutowanie trwa,
    Masz kredyt w PLN, miales widzenie, ze jutro bedzie max. kurs euro wiec
    lecisz przewalutowac, a tu sie okaze, ze aneks i przewalutowanie nastapi
    za dwa tygodnie, chyba ze pani kierowniczka sie rozchoruje, to za trzy.
    kiedy Euro bedzie mialo akurat chwilowe minimum. i kredyt skoczy Ci w gore
    o 10% zamiast w dol o 5...

    jesli uwazasz, ze kurs euro spowoduje wieksza oplacalnosc kredytu,
    to bierz w EURo, jesli sadzisz, ze wrecz przeciwnie, to bierz w PLN.

    moim zdaniem roznica nie jest wielka, bo jesli bedzie kryzys na rynku walutowym
    to prawdopodobnie powiazany z kryzysem w gospodarce. zlotowka jesli poleci na
    pysk, to zapewne jednoczesnie wzrosna stopy, albo ryzyko bankow i kredy
    zlotowy TEZ podrozeje.

    reasumujac nie mam pojecia :-| i watpie, zeby ktos mial.
    niemniej jesli jestes na granicy zalapania sie na kredyt (ze wzgledu
    na dochody - stosunek dochodow do raty) to kredyt denominowany
    (nizej oprocentowany) dostaniesz na sporo wieksza kwote - przy dlugich
    kredytach splaca sie glownie odsetki, wiec oprocentowanie wplywa na wysokosc
    raty (czy to stalej, czy malejacej) BARDZO.

    pozdrawiam

    romekk