eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiSklep prosi o kopię karty. › Re: Sklep prosi o kopię karty.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Slavekk" <S...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Sklep prosi o kopię karty.
    Date: Thu, 15 Nov 2007 12:09:26 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 43
    Message-ID: <fhh9ef$2pe$1@inews.gazeta.pl>
    References: <s...@z...dom> <fhh5ad$fub$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: gate1.elester-pkp.com.pl
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1195125007 2862 87.105.164.26 (15 Nov 2007 11:10:07 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 15 Nov 2007 11:10:07 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3198
    X-Priority: 3
    X-RFC2646: Format=Flowed; Response
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3138
    X-User: Slavekk
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:430099
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "AgT" <a...@n...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:fhh5ad$fub$1@inews.gazeta.pl...
    > Nie ma w tym absolutnie nic podejrzanego.

    Stwierdzenie mocno dyskusyjne ;-)

    > Wiele sklepow stosuje rozmaite zabezpieczenia przed fraudem.

    A banki instruują klientów jak ONI powinni się zabezpieczać przed
    wyłudzeniem danych z karty
    W skrajnym przypadku bank może odmówić uwzględnienia reklamacji jesli klient
    nie chroni danych wymagajacych ochrony

    Nie łaczmy różnych światów
    Sposób zkupów/zamawiania z podawaniem numeru kary przez telefon lub faksem
    istniał od zawsze, jeszcze w czasach przedinternetowych.
    Ale powiniśmy (wszyscy, klienci i sprzedawcy) pamietać że od tych czasów
    minęło kilka epok i świat dorobił się szyfrowania, podpisów, certyfikatów
    etc.
    O ile można zrozumieć takie żądanie od hotelu do którego zamówienie się
    wysyła faksem czy e-mailem to już w przypadku sklepu internetowego, który
    nawet sam nie obsługuje transakcji zapłaty kartą tylko robi to za niego
    specjalistyczna firma a sklep tylko dostaje potwierdzenie typu "transakcja
    nr xxx została zrealizowana" żądanie przesłania kopii karty jest bez sensu.
    Albo to jest IO (zakup przez inetrenet) albo TO (+FO ;-)

    > W USA placac karta kredytowa z Polski on-line w wielu renomowanych
    > sklepach np B&H prosza o przefaksowanie lub przez e-mail kopii karty i
    > I.D. W ten sposob moga zobaczyc, ze faktycznie jestes posiadaczem karty, a
    > nie np. skradzionego numeru karty, a I.D. z takim samym nazwiskiem na
    > karcie jest potwierdzeniem, ze karta nalezy do ciebie. To jest zupelnie
    > normalna procedura jezeli sprzedawca ma jakies watpliwosci co do
    > placacego.

    Nie tylko sklep ma być chroniony ale też klient.
    Czasy się zmieniają DLA WSZYSTKICH
    Co innego zidentyfikowanie klienta (choćby i przez faksowanie dowodu
    osobistego czy innego paszportu) a co innego zbieranie danych o jego karcie.

    Sławek



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1