  • 11. Data: 2002-10-17 21:40:15
    Temat: Re: Skandia-jak zrezygnować?
    Od: "OMS Diver" <o...@p...onet.pl>

    > Tylko 12 miesiecy wyrzucania kasy, grupa dyskusyjna ....., kompetentna
    > odpowiedz. Ja do tego sam dochodziłem, bolało, oj, bolało :(((((
    > A tak nawiasem: Nigdy nie wiaz ubezpieczenia z inwestycjami - ale to juz
    > uslyszalas.
    Jak mawiał Nietsche "Cokolwiek co nas nie zabija sprawia, ze jestesmy
    silniejsi". Nie ty pierwszy i nie ostatni. Każdy z nas gdzieś udupił, ty w
    ubezpieczeniach, ja gdzie indziej - nic co dobre nie jest za darmo. Nauka
    też musi kosztować.

    OMS Diver

  • 12. Data: 2002-10-18 06:04:02
    Od: "tatko1971" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "OMS Diver" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    | Po drugie popatrz sobie drogi kolego na produkty innych firm
    | ubezpieczeniowych i poczytaj ich OWU a potem zabieraj głos czy tzw. unit
    | linked jest opłacalny czy nie. A po trzecie jeśli przez przypadek jesteś
    | agentem Skandii to próbuj zwerbować sobie klientów gdzie indziej.
    |
    | OMS Diver

    Po pierwsze: Akurat z mojej wypowiedzi nie wynika nic co by wskazywało na
    fakt iż skandia to dobry produkt, zwróciłem Ci tylko uwagę że nie jest to
    ubezpieczenie z funduszem inwestycyjnym

    Po drugie: jeżeli jesteś pracownikiem jakiegoś funduszu inwestycyjnego to
    klientów szukaj gdzie indziej.

    tatko

  • 13. Data: 2002-10-18 06:29:47
    Od: "OMS Diver" <o...@p...onet.pl>

    Tak. Jestem jednocześnie pracownikiem funduszu inwestycyjnego, gieldy, banku
    i jeszcze paru innych instytucji konkurencyjnych do Skandii.

    Co do tego jakim produktem jest Multiportfel Skandii to niestety bardzo
    mocno się mylisz. Po pierwsze zgodnie z ustawą z 28 lipca 1990 roku i
    załącznikiem do tej ustawy towarzystwo ubezpieczeń na życie, a takim chyba
    jest Skandia, może oferować produkty nalezące do jednej z pięciu grup działu
    I. Jakoś nie widzę, żeby produkt o którym dyskutujemy był: a0 zwykłym
    ubezpieczeniem na zycie, b) ubezpieczeniam posagowym, zaopatrzenia dzieci c)
    ubezpieczeniem rentowym lub d)ubezpieczeniem wypadkowym lub chorobowym.
    Pozostaje więc trzecia ewentualność - ubezpieczenie na życie , jesli
    związane z funduszem inwestycyjnym. Po drugie i ostatenie przeczytaj sobie
    OWU dotyczące Multiportfela i potem dyskutuj. Jesli nie chce Ci się czytać
    całości to przynajmniej sam tytuł - "Warunki Ogólne. Ubezpieczenia na Życie
    z Funduszami Inwestycyjnymi Multiportfel R" - brzmi znajomo?

    OMS Diver

  • 14. Data: 2002-10-18 07:41:15
    Od: "tatko1971" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    Życie
    | z Funduszami Inwestycyjnymi Multiportfel R" - brzmi znajomo?

    Czytam, i wiem co czytam powtarzam "nie za bardzo", a nie za bardzo polega
    na tym, że ubezpieczenie stanowi tylko 5% wartości wpłaconych środków, tak
    więc nie za bardzo ma to wspólnego z ubezpieczeniem z funduszem
    inwestycyjnym innych firm ubezpieczeniowych gdzie od samego początku suma
    ubezpieczenia jest równa przykładowo 40 000 zł, co musi zjadać dużą część
    składki.

    Nie mam ochoty bronić skandii, ani innego towarzystwa ubezpieczeniowego,
    chcę tylko by pseudo znawcy rynku nie wrzucali wszystkiego do jednego worka
    tylko dlatego, że jest to firma ubezpieczeniowa.

    Pani Agata, nie kupowała na pewno produktu skandii dla sumy ubezpieczenia i
    biorąc pod uwagę fakt, iż zadała tak podstawowe pytanie na grupie (mogła
    odpowiedź wyczytać w OWU lub na stronie skandii) swiadczy, że nie jest osobą
    biegłą (co nie jest w żadnym wypadku wadą) w dbaniu o swoje finanse i
    gwarantuję, że gdyby nie gwałtowne pogorszenie jej stanu majątkowego i
    konieczność rezygnacji z polisy to za dwadziescia lat miałaby więcej
    pieniedzy niż to co zaoszczędziłaby samodzielnie.

    Oczywiście masz rację, gdyb 200 zł co miesiąc oszczędzała w jakimś funduszu
    samodzielnie to po 20 latach będzie tego więcej niż w skandii, tylko jest
    jedna sprawa: Gwarantuje, że bez ubezpieczenia nie oszczedzałaby 200 zł
    miesiecznie ponieważ zawsze by miała inne wydatki, a ubezpieczenie zmusza do
    wpłat.
    I na tym polega siła ubezpieczenia, że bez niego większość ludzi (oczywiście
    nie mówię tu o Tobie, ponieważ Ty sam sobie radzisz z oszczędzaniem) będzie
    miała wielkie g... po przejściu na emeryturę.

    tatko

  • 15. Data: 2002-10-18 08:10:35
    Od: "OMS Diver" <o...@p...onet.pl>

    > Czytam, i wiem co czytam powtarzam "nie za bardzo", a nie za bardzo polega
    > na tym, że ubezpieczenie stanowi tylko 5% wartości wpłaconych środków, tak
    O tym ile środków idzie na koszty ryzyka stanowi chyba jednak suma
    ubezpieczenia, a nie czyjeś arbitralne stwierdzenie że jest to 5%. A nawet
    jesli tak to 5% od 200 złotych razy 12 miesięcy to 120 złotych rocznie czyli
    suma ubezpieczenia ca. 12,000 - 15,000 zł (+/-). Ze względu na tak niską
    sumę ubezpieczenia i fakt, że de facto od rocznej składki Agata straciła już
    15% na koszty (360 zł) + 132 na opłatę administracyjną + 72 na opłatę za
    zarządzanie + ileś za likwidację to pozostanie jej ile ... mniej niż 3/4
    wpłaconej kwoty - patrząc na sytuację na rynku to przypuszczam, że zwrot z
    inwestycji tez jest mizerny jesli nie ujemny. I to ma być dobry produkt
    inwestycyjny? Raczysz żartować! Ubezpieczeniowy też nie!

> [...]
    worka
    > tylko dlatego, że jest to firma ubezpieczeniowa.
    Cieszy mnie, że jako laik i pseudo znawca rynku ubezpieczeniowego mogę
    polemizować z takim guru jak ty. Nie moge tylko zauwazyć w żadnym z Twoich
    poprzednich postów jakiejś racjonalnej argumentacji.

    > Pani Agata, nie kupowała na pewno produktu skandii dla sumy ubezpieczenia
    Uzasadnij!

> [...]
    > konieczność rezygnacji z polisy to za dwadziescia lat miałaby więcej
    > pieniedzy niż to co zaoszczędziłaby samodzielnie.
    To, że ktoś zadaje, jak to okresliłeś "podstawowe" pytania nie świadczy
    wcale, że bez pomocy pseudo inwestycyjnych produktów, nie potrafi dbać o
    swoje finanse.

> [...]
    > jedna sprawa: Gwarantuje, że bez ubezpieczenia nie oszczedzałaby 200 zł
    > miesiecznie ponieważ zawsze by miała inne wydatki, a ubezpieczenie zmusza
    No chyba potrafisz czytać w myslach, że tak dobrze znasz cele jakie Agata
    chciała osiagnąć. Ubezpieczenie zmusza do "oszczędzania" tylko dlatego, że
    każdy kto władował już trochę kasy ma nadzieję, że jak właduje jeszcze
    trochę, to po dwóch - trzech latach wreszcie wyjdzie przynajmniej na swoje.
    I nie ma to nic wspólnego ze swiadomym zarządzaniem kapitałem. Przy dużo
    mniejszych kosztach można bez wiekszego problemu bezpieczenie i efektywnie
    inwestować na giełdzie w papiery dłużne i dużo lepiej na tym wychodzić -
    przy okazji jestem też urzędnikiem Ministerstwa Finansów bo namawiam na
    obligi.

> [...]
    będzie
    > miała wielkie g... po przejściu na emeryturę.
    Siła ubezpieczenia polega na zdolności przekonywania i często bezczelności
    agentów, którzy obiecują złote góry. Poczytaj sobie kolego o mis-sellingu w
    Wielkiej Brytanii. Tam też miało być pieknie i wspaniale. To czy Agata po
    przejściu na emeryturę będzie miała, wielkie g...o jak raczyłeś się wyrazić
    czy też przyzwoite pieniadze zależy tylko od jej samozaparcia i tego czy nie
    będzie miała kłopotów finansowych.

    OMS Diver

  • 16. Data: 2002-10-18 10:04:33
    Od: "Ag@a" <a...@w...pl>

    Otrzymałam właśnie odpowiedź ze Skandii:
    "Szanowna Pani,
    zmniejszenie wysokości składki jest możliwe tylko w rocznicę polisy. Jednak
    minimalna skladka to 180 zł miesięcznie.
    Jeżeli zdecyduje się Pani na rezygnację z polisy, to musi się Pani liczyć z
    pobraniem przez nas opłaty likwidacyjnej. W I roku wynosi ona 100% wartości
    polisy i z każdym rokiem maleje. W II roku opłat wyniosłaby około 85%
    wartości polisy, w III około 81%."

    Dziękuję wszyskim za wypowiedzi. Nie wiem co teraz robić. Żałuję tylko, że
    nie znałam (nie znam) się na tym w momencie podpisywania umowy.
    Powiedzcie prosze, czy dobrze zrobiłam wchodząc w to?
    Obawiam się, że wplątałam się niepotrzebnie,... że stracę...

    Pozdrawiam
    Agata

  • 17. Data: 2002-10-18 11:03:01
    Od: Przemysław Bernat <P...@p...com>

    Ag@a wrote:
    > Dziękuję wszyskim za wypowiedzi. Nie wiem co teraz robić. Żałuję tylko, że
    > nie znałam (nie znam) się na tym w momencie podpisywania umowy.

    Obij twarz agentowi. To podstawowa informacja. Pewnie była dla łobuza
    niewygodna i przemilczał ją :-(
    Pocieszę Cię, że gdybyś teraz zerwała polisę to będzie musiał prowizję
    odnieść w zębach do Skandii.

    > Powiedzcie prosze, czy dobrze zrobiłam wchodząc w to?
    > Obawiam się, że wplątałam się niepotrzebnie,... że stracę...

    Nie stracisz. Pod jednym wszkże warunkiem: polisa musi byc urzymana 10 -
    15 lat. Dopiero taki okres daje nadzieje na przyzwoitą wartośc wykupu.
    Nie znam Skandii, ale i tak są całkiem mili. W wielu TUnŻ przez pierwsze
    dwa lata wartość wykupu polisy wynosi 0.

    Zwracam wszytkim uwagę, że ubezpieczenie na życie to nie ROR. Prowizja
    firmy, koszt ryzyka powodują, że dopiero po wielu latach można mówić o
    sensownej wartości wykupu. Pierwsze pięć lat to tylko płacić i zaciskać
    zęby.

    --

    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 18. Data: 2002-10-18 11:54:30
    Od: "Paweł" <kamienica@usun_to.tlen.pl>

    mam taki produkt kupiony w CU (polisa PLUS się to bodajże nazywa -
    generalnie inwestycyjna + ubezpieczenie na życie)
    płacę składkę od 96 roku - w tym roku wystąpiłem do nich żeby mnie
    poinformowali jaka jest wartość polisy
    (mea culpa że nie zrobiłem tego wcześniej) - ale prawda jest okrutna od
    jakichś 2 lat zacząłem się tym dopiero bliżej interesować wcześniej poprostu
    wierzyłem na słowo agentowi ubezpieczeniowemu że to dobry interes

    teraz już wiem że to rzeczywiście dobry interes ale dla CU, nie dla mnie

    po 6-ciu latach płacenia składek wartość polisy jest dalej mniejsza niż
    bezpośrednio przez te lata do nich wpłaciłem - sięga ok 70% wpłat, nie
    uwzględniając inflacji po drodze czy zwykłych odsetek bankowych.

    Wycofuję się z tego aktualnie - przede wszystkim dlatego że nie znoszę
    robienia "w balona" i wolę minimalizować straty - oczywiście zdaję sobie
    sprawę że po kilku latach może bym wyszedł na zero, a po kolejnych
    kilkunastu może bym nawet zarobił na tej polisie, ale nie jestem żółwiem
    który może czekać 100 lat, widzę teraz wyraźnie że trzeba samemu z głową
    zabrać się za budowanie swojej przyszłości bo ani ZUS :-) ani prywatne firmy
    ubezpieczeniowe tego za mnie nie zrobią

  • 19. Data: 2002-10-18 12:13:02
    Od: "PiotR" <p...@p...com>

> [...]
    > który może czekać 100 lat, widzę teraz wyraźnie że trzeba samemu z głową
    > zabrać się za budowanie swojej przyszłości bo ani ZUS :-) ani prywatne

    Ale to jest ubezpieczenie wiec czego sie spodziewales ?
    Majac auto wykupujesz AC i jesli ne spowodujesz wypadku to zadasz zwrotu
    skladki ?
    Albo chcesz by Twoja skladka na AC procentowala ?
    To jest ubezpieczenie i to jest ubezpieczenie tylko ze dla wygody
    ubezpieczonego
    w przypadku ubezpieczenia na zycie polaczone 2 rzeczy.
    Sprobuj oszacowac ile w ciagu 2 lat mialbys gdybys sam inwestowal srodki
    i jednoczesnie wykupywal ubezpiecznie.
    Powiedzmy miesiecznie przeznacza 200 zl na to : najpierw wykupujesz same
    ubezpieczenie na zycie na kwote np 100 000 zl i miesiecznie placisz za to
    skladke.
    A reszte z tych 200 zl inwestujesz np. w obligacje.
    Moze po 2-3 latach tego zarzadzania samemu to wyszedlys na plus wzgledem
    towarzystwa
    lecz po 20 -30 latach byloby na odwrot.

    Pozdrowienia
    Piotr

  • 20. Data: 2002-10-18 12:31:19
    Od: "Paweł" <kamienica@usun_to.tlen.pl>

    > Ale to jest ubezpieczenie wiec czego sie spodziewales ?

    widzisz sęk w tym, że to rzeczywiście jest ubezpieczenie, tyle że agent
    Commercial Union 6 lat temu przekonał mnie że to jest fantastyczny produkt
    łączący 2 cechy - fenomenalne ubezpieczenie + rewelacyjna INWESTYCJA

> [...]
    > ubezpieczonego
    > w przypadku ubezpieczenia na zycie polaczone 2 rzeczy.

    sam sobie przeczysz, chwilę wcześniej piszesz że to tylko ubezpieczenie i
    porównujesz to do AC a za chwilę dodajesz że dla wygody mojej dodano do tego
    opcję inwestycyjną. Otóż cała rzecz ma sie w proporcjach i tyle, akurat
    tutaj te proporcje są po 1) dziwne, po drugie niepokoi mnie sam fakt tego że
    nigdzie nie informują mnie jaka jest wartość polisy - prezentują mi tylko
    wartość ubezpieczenia - zaś o wartość polisy musze się sam upominać

    a tak naprawdę nie podoba mi się ich sposób działania - ja rozumiem że to
    jest produkt jak każdy inny, ale agent ubezpieczeniowy 6 lat temu mówił co
    innego, pokazywał piękne wykresy jak to ich inwestycje rosna i rosnać będą -
    podkreślał że dzięki tej polisie praktycznie mam zabezpieczoną starość itp
    farmazony

    sorki, ale wolę sobie zacząć budować przyszłość sam, nie stać mnie na
    opłacanie wysokich pensji specjalistów inwestycyjnych których wyniki
    finansowe są zbliżone do poziomu odsetek uzyskiwanych na koncie ROR mBanku

> [...]
    > A reszte z tych 200 zl inwestujesz np. w obligacje.
    > Moze po 2-3 latach tego zarzadzania samemu to wyszedlys na plus wzgledem

    ja akurat nie mówię o 2-ch latach ale o 6-ciu - wyniki finansowe dalej są
    żałosne, to ile lat trzeba czekać ? a co będzie jeśli za 30 lat okaże się że
    dalej nic ?