  • 1. Data: 2018-09-27 22:17:41
    Temat: Skąd operator bankomatu zna saldo konta ?
    Od: Karol <b...@d...waw.pl>

    Czy ktoś z Was wie jak to funkcjonuje, że operator bankomatu, taki Planet
    Cash, Euronet czy inny bankomat PekaoSA , PKO BP, Santander...

    Skąd taki bankomat zna saldo konta przypisanego do karty ?
    Czy banki wysyłają gdzieś online saldo konta do jakiejś organizacji, aby
    nie dało się wypłacić więcej niż saldo na koncie ?

    --
    Karol M.

  • 2. Data: 2018-09-27 22:38:57
    Temat: Re: Skąd operator bankomatu zna saldo konta ?
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > Czy banki wysyłają gdzieś online saldo konta do jakiejś organizacji, aby
    > nie dało się wypłacić więcej niż saldo na koncie ?

    bankomat łączy się z systemem banku - wydawcy karty i ten podaje czy
    transakcja może zostać wykonana (są dostępne środki na koncie) czy też nie

    no chyba, że korzystasz z bankomatu banku, który wydał kartę, wtedy
    możesz sprawdzić (zazwyczaj odpłatnie) saldo na rachunku

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2018-09-28 08:33:17
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    RobertS pisze:

    > no chyba, że korzystasz z bankomatu banku, który wydał kartę, wtedy
    > możesz sprawdzić (zazwyczaj odpłatnie) saldo na rachunku

    może i "zazwyczaj" ale też są i takie banki/bankomaty, które podają stan
    konta po operacji pobrania niejako z automatu. Bezpłatnie. (oczywiście
    we własnym bankomacie)

  • 4. Data: 2018-09-28 10:19:55
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-09-27 o 22:38, RobertS pisze:

    > bankomat łączy się z systemem banku - wydawcy karty i ten podaje czy
    > transakcja może zostać wykonana (są dostępne środki na koncie) czy też nie

    Na pewno? :D
    Mi się wydawało, że łączy się z centrum autoryzacyjnym organizacji
    wydającej kartę (Visa/MC/AE)...
    A dalej centrum już opędza komunikację

    --
    Pete

  • 5. Data: 2018-09-28 16:51:38
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-09-28 o 08:33, Andrzej Kłos pisze:

    > może i "zazwyczaj" ale też są i takie banki/bankomaty, które podają stan
    > konta po operacji pobrania niejako z automatu. Bezpłatnie. (oczywiście
    > we własnym bankomacie)

    Jakie to banki?
    Kiedyś, dawno temu tak było w Pekao SA. Ale już dawno zostało to
    wyłączone i słusznie.

  • 6. Data: 2018-09-28 18:12:16
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Poldek pisze:

    > Jakie to banki?
    > Kiedyś, dawno temu tak było w Pekao SA. Ale już dawno zostało to
    > wyłączone i słusznie.

    Pekao S.A - np. wczoraj

  • 7. Data: 2018-09-28 20:59:43
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-09-28 o 18:12, Andrzej Kłos pisze:

    > Pekao S.A - np. wczoraj

    Tzn. na wyraźne życzenie bankomat Pekao pokaże saldo. Nie drukuje go już
    na wydrukach z bankomatu. Kiedyś domyślnie po wypłacie bankomat wypluwał
    karteczkę z kwotą wypłaty i saldem. Wiele osób nie brało tych karteczek
    i będąc w kolejce do bankomatu za człowiekiem można było dowiedzieć się
    ile ma w banku obywatel, który brał przede mną.

  • 8. Data: 2018-09-28 21:30:08
    Od: jo44 <j...@T...PRECZ.o2.pl>

    W dniu 28.09.2018 o 16:51, Poldek pisze:

    > Jakie to banki?
    > Kiedyś, dawno temu tak było w Pekao SA. Ale już dawno zostało to
    > wyłączone i słusznie.

    Kiedyś, dawno temu (tak cirka ebałt 15 lat temu) córka sprawdzała
    saldo w bankomacie w Meksyku. A karta była banku BPH (czy mnie
    jeszcze pamiętasz?) :)

  • 9. Data: 2018-09-29 16:50:45
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Poldek pisze:

> [...]
    > i będąc w kolejce do bankomatu za człowiekiem można było dowiedzieć się
    > ile ma w banku obywatel, który brał przede mną.

    Pekao S.A. *drukuje* dostępne środki *po* wykonaniu operacji pobrania
    gotówki, bez wyraźnego życzenia, tylko z automatu - na wydruku z
    potwierdzenia transakcji. Info z dziś. Bankomat własny. Godzina 6:30.

  • 10. Data: 2018-09-29 17:45:04
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-09-29 o 16:50, Andrzej Kłos pisze:

    > Pekao S.A. *drukuje* dostępne środki *po* wykonaniu operacji pobrania
    > gotówki, bez wyraźnego życzenia, tylko z automatu - na wydruku z
    > potwierdzenia transakcji. Info z dziś. Bankomat własny. Godzina 6:30.

    Jeżeli tak mówisz, to zapewne tak jest.
    Ostatnio kiedy brałem wydruk, to salda nie było.
    Od dawna jednak staram się, aby gdy wypłacam pieniądze bankomat nie
    wytwarzał kawałka papieru, który od razu jest niepotrzebnym śmieciem.