    From: m...@g...com
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: ShopSafe
    Date: Mon, 26 Jan 2009 10:30:44 -0800 (PST)

    On Jan 26, 6:58 pm, "MK" <m...@i...pl> wrote:
    > "bradley. st" <b...@g...pl> wrote in message

    > No, wiec ze sa kraje odporne na nowosci, ale chyba jest tak, ze straty z
    > fraudu ponosi ten kto nie obsluguje 3dsecure :), wiec to raczej nie moj
    > problem.

    O ile kojarzę, to tak to wygląda - 3DS przerzuca odpowiedzialność z
    merchanta na bank (a jeśli bank tego nie obsługuje, to nie szkodzi - z
    tym że różnie to wyglądało w zależności od regionu). Najciekawsze, z
    opowieści kobiety zajmującej się płatnościami były kurioza rynku
    rosyjskiego - w momencie 'liability shift' zgodnie z 3DS bank nie ma
    prawa odrzucić transakcji jeśli nie obsługuje 3DS. W teorii, bo
    rosyjskie banki i tak odmawiały.

    A swoją drogą ostatnio przewinęło się parę newsów o wycieku numerów
    kart z paru sklepów. W takim wypadku zdecydowanie bardziej stawiałbym
    na ShopSafe jako bezpieczniejsze rozwiązanie (zakładając, że używamy
    kart jak zdrapek (albo prezerwatyw).

    mucher