    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Sąd unieważnia kredyt frankowicza
    Date: Mon, 05 Dec 2016 18:17:43 +0100
    <58415b93$0$15192$65785112@news.neostrada.pl>
    <5...@g...com>
    <1...@4...net>
    <6...@g...com>
    <s...@p...org>
    <5843fb00$0$15194$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <s...@p...org>
    <5844404d$0$662$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <58454134$0$655$65785112@news.neostrada.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Prawo tak bylo zapisane, jakby kredyty indeksowane (bo nie walutowe)
    > byly niedopuszczalne.
    > Pardon - nie miescily sie w ustawej definicji kredytu, bo zakazu
    > wprost nie bylo.

    Ja w ogóle uważam kredyty indeksowane (czymkolwiek) za jakieś
    nieporozumienie (nie chodzi o ew. nazwę, tylko o prawdziwe
    indeksowanie). Hipoteczne w szczególności.

    Ale czy takie kredyty (w tym kontekście) w ogóle istniały? Nie jestem
    pewien.

    Faktem jest, że niektóre banki stosowały różne zabiegi "nomenklaturowe",
    by uniemożliwić spłatę w walucie. Nie powodowało to, że kredyt walutowy
    stawał się niewalutowym, ale że to była lewizna to jest jasne. Nie wiem,
    czy jakieś takie kredyty jeszcze zostały (tzn. takie, których nie można
    spłacać w walucie kredytu, albo "w walucie, której wartością są
    indeksowane" (co jest IMHO bzdurą)).
    --
    Krzysztof Hałasa