    Newsgroups: pl.biznes.banki
    From: Wojciech Bancer <w...@g...com>
    Subject: Re: Sąd unieważnia kredyt frankowicza
    <X...@1...0.0.1>
    <s...@p...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <s...@p...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <s...@p...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <s...@p...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <s...@p...org>
    <X...@1...0.0.1>
    Date: Mon, 28 Nov 2016 11:47:13 +0100

    On 2016-11-27, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    > Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > Wojtku, poziom naiwnosci ludzi to jest inny temat - nie twierdze ze
    > zachowywali sie super madrze. Ale troche znam się na marketingu i wiem,
    > ze to co robiły banki nie miało nic wspolnego z uczciwościa.
    > Koniec, kropka.

    Nie postępowały inaczej niż inne podmioty na rynku.

    > Sam przyznajesz, ze doświadczyłes tego samego, bo tez sprzedawca probował
    > cie okłamać. Różnica miedzy nami jest tylko taka, ze ty uwazasz, ze to
    > normalne ze sprzedawca okałmuje cie w zywe oczy zeby sprzedac ci produkt,
    > ja stawiam poprzeczke troche ywzej.

    Możesz stawiać, ale dopóki takie postępowanie nie będzie penalizowane,
    to mimo że nieetyczne, to firmy będą tak robić. Nie tylko banki, ale
    praktycznie wszystkie podmioty na rynku. Oczywiście zdarzą się wyjątki,
    ale nie ma co się oszukiwać, że jest/będzie inaczej.

    Tutaj jeszcze dochodził po prostu element bagatelizowania ryzyka,
    bo w tamtych czasach owe ryzyko naprawdę wydawało się małe.

    > Wszystko po kolei.
    > Tak, ja zdecydowanie pisze potocznie.

    Ty piszesz potocznie, a "z" wkleił prawną definicję oszustwa. Więc uznałem,
    że chociaz w tym punkcie piszemy preyzyjnie.

    > Ja nie chce wierzyc. Ja wiem, ze ludzie wierza.
    > Ja natomiast chce dazyc do tego aby takich oszustw nie uznawac za coś
    > NORMALNEGO! Sprzedawca jest po to, zeby uczciwie poinformowac nas co
    > i jak a nie wcisnac jakikolwiek kit zeby klient podpisał umowe.
    > I jako ze jest pracownikiem banku, to bank musi ponosic odpowiedzialnosc
    > za jego słowa, równiez kłamstwa!

    Ponosi. O ILE TE słowa są gdzieś zapisane i nie ma problemów dowodowych.
    Bo działa to w dwie strony - klienci również mogą wmawiać że coś usłyszeli
    mimo że nie miało to miejsca.

    > Zgadzam sie ze wszyscy sa winni.
    > Hierarchie ustawiłbym jednak inaczej:
    > banki, politycy, media, klienci.

    Sprzeciw. Banki odpowiadały na zapotrzebowanie społeczne, nie kreowały go.
    To przede wszystkim media i politycy kreowali kult "własnego M" i podsycali
    bańki różnego rodzaju zachętami. Za tym szedł popyt, na który odpowiadały
    banki, jako normalni gracze rynkowi.

    > Klienci dlatego na koncu, bo oni sa tu najsłabsi.

    A co to ma do rzeczy? Myślę, że można wyszukać multum przypadków kiedy klienci
    nie zważając na ryzyko CHCIELI jak najwięcej ugrać, CHCIELI kredytów hipotecznych
    we frankach (bo w mediach gadali). Wszyscy chcieli bo się wtedy opłacało.

    > A zobacz jaki jest rezultat - nie ma podziału winy - konsekwencje ponosza
    > tylko klienci.

    Klienci podejmowali ryzyko, ale też czerpali zyski.

    > O tym mowie - nierówna miarka.
    > Gdyby pojawiły się pomysły ktore dzieliłyby koszty na 3 czesci (bo media
    > wiadomo ze nie zapłaca :) to ja byłbym za.
    > Ale tutaj - głupi klient, to niech płaci.
    > Nie podoba mi się to.

    A podobało Ci się jak mieli dużo niższe oprocentowanie niż koledzy w zł?
    Czemu jak frankowcy zyskiwali, to było ok, a jak teraz tracą (i to niewiele
    w stosunku do złotowych) to nie jest ok?

    > Nie, "z" mowi o zupełnie innych paragrafach.

    Wkleił też paragraf dot. oszustwa.

    > To ciekawe, ze ci co na koncu najwiecej zarobili.
    > Ci specjalisci, profesjonalisci zupełnie przypadkiem... Daj spokój...

    Przecież banki były JEDYNĄ stroną zarabiającą na kredytach (dowolnych).
    Więc to to trochę demagogiczne stwoerzenie rzucasz :P

    > A jednak to bank powinien im wytłumaczyc w co sie pakuja a nie jeszcze
    > podgrzewac atmosfere... Bo to on jest profesjonalista w tym kontakcie.

    Nie podgrzewał, tylko sprzedawał produkty. Proste.

    > Skoro nadal sa do przodu to nie widze problemu w przeliczeniu im kredytów
    > tak jakby wzieli od poczatku w pln...

    I też bym nie widział problemu w tym. Tylko widzisz, poza samym przeliczeniem
    trzeba by było jeszcze przeliczyć należne raty nie wg LIBORu, a wg WIBORu.
    A do tego już nie widziałem nawoływania.

    > Do przodu... dobre...

    A proszę, przeanalizuj takie coś sobie:
    http://jakoszczedzacpieniadze.pl/kalkulator-porownaj
    -kredyt-we-frankach-i-w-zlotych
    Nawet jeśli nie są dużo do przodu, bo kupili w najgorszym możliwym momencie
    (czyli w 2008 roku), to są to kwoty porównywalne z PLN, a nadal mają szansę
    że kursy za jakiś czas powrócą do niższych poziomów. W końcu i waluty i rynki
    zachowują się w miarę cyklicznie.

    A Ci z 2006/2007 są spokojnie do przodu.
    Policz, przeanalizuj, a nie tylko wiara w medialną papkę. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com