    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: SKOK Wołomin pod wodą, koniec bajki.
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Sat, 13 Dec 2014 11:37:51 +0100

    Dnia Thu, 11 Dec 2014 04:26:02 -0800 (PST), Konfabulator napisał(a):
    > Moment. A po co KNF wsadził tam, rączkami polityków, swoje łapska?
    > Udzielał, bo miał taki kaprys. Złych udzielał to by padł i
    > deponenci mieliby problem, a teraz ma ten problem BFG i system
    > bankowy. Jakoś dopóki KNF nie wsadzał tam łap to SKOK nie miał
    > problemów płynnościowych i corocznie wykazywał zyski z
    > działalności. Te lipne duże kredyty też były spłacane terminowo, z
    > tego co piszą gazety.

    Zaraz zaraz - uwazasz ze:
    a) banki nie powinny byc pod nadzorem,
    b) SKOK nie powinny byc pod nadzorem,
    c) to ten nadzor spowodowal upadek SKOK Wolomin ... i wielu innych

    > Ponadto kredyt przeterminowany to nie jest kredyt niespłacany. Taka
    > jest specyfika SKOKów i ich klientów, że spłacają je z
    > opóźnieniami, godząc się i płacąc za to dodatkowe koszty. To często
    > jest grupa, którą banki mają w głębokim poważaniu. Rolnicy, w tym
    > renciści i emeryci KRUSowcy oraz inne grupy zawodowe, które Państwo
    > ma gdzieś. Tylko licząc metodami KNF to jest 79,8% kredytów, bo
    > patrząc na ten problem realnie, czyli z uwzględnieniem specyfiki
    > obsługiwanego sektora, to przeterminowanych zadłużeń było niewiele
    > więcej niż w bankach.

    I mowisz ze kasie wolomin swietnie szlo, tylko ta niedobra komisja zle
    liczyla ? To skad te problemy z plynnoscia ?

    Nie wiem jakie dokladnie te kryteria i jak to dla Wolomina wygladalo,
    ale 78% wydaje sie duzo. Inni tyle nie mieli, nawet inne SKOK.

    A tak swoja droga ... https://www.skokchmielewskiego.pl/
    widzisz gdzies tam informacje
    -ze lokaty sa tylko dla czlonkow kasy,
    -ze czlonkowie powinni byc polaczeni jakas wiezia poza kasa,
    -statut spoldzielni, wyniki finasowe itp

    P.S. Cos mi sie tu nie zgadza
    http://skok.wolomin.pl/Aktualnosci

    Jeszcze w czerwcu bylo 32mln zysku, 7.99% wspolczynnika wyplacalnosci
    (w 2013 5.44% - istotny postep), potem nagrody, wyroznienia i nagle
    taki upadek ? Wszystko przez prokuratora ?

    Co prawda gdzies mi w zestawieniu brakuje 50mln
    2 719 763 663 zł Depozyty ogółem
    2 429 335 036 zł Kredyty i pożyczki ogółem
    236 248 740 zł Kapitały własne
    32 561 262 zł Zysk
    no ale
    3 088 536 678 zł Suma bilansowa

    > A idąc tym tropem to za chwilę można zamknąć wszystkie SKOKI, jak leci.

    Ale czemu Kasa Krajowa nie pomogla ? ani inny SKOK, skoro Wolomin taki
    zysk przynosi ?

    >A jak znam życie to dokładnie przejrzenie portfela banków spółdzielczych
    >spowodowałoby dokładnie to samo.

    No wiesz, przepis mamy jedne (tzn dla skok drugie). Albo te
    spoldzielcze mieszcza sie w kryteriach dla bankow, albo te przepisy g*
    warte, albo biegli rewidenci g* warci ... ale w tym momencie i
    sprawozdaniom ze SKOK nie wierzymy :-)

    >Najlepiej wszystko zlikwidować i oddać providentom, wongom i panom z bejsbolami...

    Mowisz ze SKOK z Wolomina nie ma panow z bejsbolami ?
    Ale w koncu sprzeda dlug Krukowi ?

    J.