  • 1. Data: 2014-12-11 09:03:16
    Temat: SKOK Wołomin pod wodą, koniec bajki.
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    Zlecenie polityczne i banksterskie zrealizowane rączkami KNF. SKOK Wołomin po
    wypłaceniu ponad 10% depozytów ogłasza niewypłacalność. Ciekawe, który bank by tyle
    wytrzymał... Odpowiem, żaden.

    Jutro lub w poniedziałek wniosek o upadłość i od tego momentu BFG ma 20 dni
    roboczych. Innymi słowy kasa będzie dostępna w drugiej połowie stycznia.

  • 2. Data: 2014-12-11 12:40:26
    Temat: Re: SKOK Wołomin pod wodą, koniec bajki.
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg-org.nospam>

    Konfabulator wrote:

> [...]
    >
    > Jutro lub w poniedziałek wniosek o upadłość i od tego momentu BFG ma 20
    > dni roboczych. Innymi słowy kasa będzie dostępna w drugiej połowie

    Wytłumacz jedno - czy to "banksterskie KNF" swoimi rączkami udzieliło tych
    kredytów?

    Pożyczki przeterminowane brutto stanowią 79,8 proc. portfela
    kredytowego SKOK Wołomin

    Prawie 80% pożyczek (wartościowo) w SKOK Wołomin nie jest spłacana!

    Dla porównania, w całym sektorze SKOK wynosiło to ok. 38%, z tendencją
    rosnącą (wzrost o 8 punktów procentowych w stosunku do roku poprzedniego) -
    wartość również bardzo wysoka.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://www.sslrack.com

  • 3. Data: 2014-12-11 13:26:02
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    Moment. A po co KNF wsadził tam, rączkami polityków, swoje łapska? Udzielał, bo miał
    taki kaprys. Złych udzielał to by padł i deponenci mieliby problem, a teraz ma ten
    problem BFG i system bankowy. Jakoś dopóki KNF nie wsadzał tam łap to SKOK nie miał
    problemów płynnościowych i corocznie wykazywał zyski z działalności. Te lipne duże
    kredyty też były spłacane terminowo, z tego co piszą gazety.

    Ponadto kredyt przeterminowany to nie jest kredyt niespłacany. Taka jest specyfika
    SKOKów i ich klientów, że spłacają je z opóźnieniami, godząc się i płacąc za to
    dodatkowe koszty. To często jest grupa, którą banki mają w głębokim poważaniu.
    Rolnicy, w tym renciści i emeryci KRUSowcy oraz inne grupy zawodowe, które Państwo ma
    gdzieś. Tylko licząc metodami KNF to jest 79,8% kredytów, bo patrząc na ten problem
    realnie, czyli z uwzględnieniem specyfiki obsługiwanego sektora, to przeterminowanych
    zadłużeń było niewiele więcej niż w bankach.

    A idąc tym tropem to za chwilę można zamknąć wszystkie SKOKI, jak leci. A jak znam
    życie to dokładnie przejrzenie portfela banków spółdzielczych spowodowałoby dokładnie
    to samo. Najlepiej wszystko zlikwidować i oddać providentom, wongom i panom z
    bejsbolami...

  • 4. Data: 2014-12-11 14:05:33
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg-org.nospam>

    Konfabulator wrote:

    > Moment. A po co KNF wsadził tam, rączkami polityków, swoje łapska?

    Po to, że rolą państwa jest m.in. to, od pewnej skali, aby pieniądze
    obywateli nie lądowały w niespłacanych kredytach (z lipnym
    zabezpieczeniem!), udzielanych znajomym.

    > Udzielał, bo miał taki kaprys.

    Jakby udzielał ze swoich, to by mógł mieć taki kaprys.
    Ale że udzielał z depozytów ludności, to takiego kaprysu mieć nie może.

    No więc naudzielał złych, i padł.

    > i deponenci
    > mieliby problem, a teraz ma ten problem BFG i system bankowy.

    Czyli my płacimy z naszych pieniędzy, bo SKOK miał taki kaprys.

    > Jakoś dopóki
    > KNF nie wsadzał tam łap to SKOK nie miał problemów płynnościowych i
    > corocznie wykazywał zyski z działalności.

    "I byłem zdrowy, aż poszedłem do lekarza, co powiedział że mam raka. Konował
    jeden".

    > spłacane terminowo, z tego co piszą gazety.

    Z tego co piszą, to nie były i pokończyły się aresztowaniami.

    > Ponadto kredyt przeterminowany to nie jest kredyt niespłacany.

    Czasem jest spłacany, czasem nie jest spłacany.
    Dlatego też należy na nie przeznaczyć odpowiednie rezerwy - a na to SKOK
    Wołomin nie miał już kasy.

> [...]
    > i płacąc za to dodatkowe koszty. To często jest grupa, którą banki mają w

    To dopłacaj do niespłacanych pożyczek ze swoich, od moich pieniędzy trzymaj
    się z daleka.

    > Rolnicy, w tym renciści i emeryci KRUSowcy oraz inne
    > grupy zawodowe, które Państwo ma gdzieś.

    Sądząc po skali wydatków budżetu na ten cel, nie do końca.

    > Tylko licząc metodami KNF to jest
    > 79,8% kredytów, bo patrząc na ten problem realnie, czyli z uwzględnieniem
    > specyfiki obsługiwanego sektora, to przeterminowanych zadłużeń było
    > niewiele więcej niż w bankach.

    To:
    "przeterminowanych zadłużeń było niewiele więcej niż w bankach"

    Możesz podać jakieś źródło do tych rewelacji?

> [...]
    > spowodowałoby dokładnie to samo. Najlepiej wszystko zlikwidować i oddać
    > providentom, wongom i panom z bejsbolami...

    Jak nie spełniają wymogów stawianych prawem, owszem, można je zamknąć - czy
    to są banki komercyjne, spółdzielcze, czy SKOKi.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://www.sslrack.com

  • 5. Data: 2014-12-11 14:28:48
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    "Po to, że rolą państwa jest m.in. to, od pewnej skali, aby pieniądze
    obywateli nie lądowały w niespłacanych kredytach (z lipnym
    zabezpieczeniem!), udzielanych znajomym. "

    Nie zgadzamy się fundamentalnie w roli Państwa i jego opieki nad obywatelem, więc
    taka polemika nie ma sensu. Jak Amber Gold przekręcał ludzi na kasę to Państwo
    zorientowało się dopiero, jak im LOT zaczął padać. Wcześniej tego opiekuńczego
    Państwa to nie interesowało. Nawet jak złodziej otworzył placówkę naprzeciwko KNF i
    wywalił kilkuset metrowy baner, że kradnie. I generalnie tak powinno być. SKOKowi nie
    mógł pieniędzy powierzyć nikt, kto się do niego nie zapisał i nie stał się członkiem,
    a zarazem współwłaścicielem kasy. Co Państwo obchodzi gdzie taki człowiek inwestuje?
    Czy jak straci wszystko na giełdzie to ktoś pomoże? Nie. Więc co KNF i Państwo
    interesuje ten SKOK? Tam, poza Kasą Krajową, nikt i nic nikomu nie gwarantował. Jak
    się zaczęła nagonka KNF to i zaczęły się problemy i tak to wszystkim wychodzi bokiem
    ta opieka. 30 tysięcy deponentów któregoś dnia obudziłoby się bez pieniędzy i tyle, a
    tak zapłacą za to wszyscy. I to nie koniec, bo sposób przeprowadzenia upadku SKOKu W
    jest na tyle nieprzejrzysty, że zaraz poleci reszta systemu. O co opiekuńczemu
    Państwu chodzi, bo przecież nie o żadnych obywateli.

  • 6. Data: 2014-12-11 14:55:17
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg-org.nospam>

    Konfabulator wrote:

> [...]
    > padać. Wcześniej tego opiekuńczego Państwa to nie interesowało. Nawet jak
    > złodziej otworzył placówkę naprzeciwko KNF i wywalił kilkuset metrowy

    No i państwo dało d.
    Ale czy to powód, aby dało d. po raz kolejny? Tym bardziej, że SKOKi to
    kilka rzędów wielkości więcej, niż Amber Gold, więc i płaczu by było dużo
    więcej.

    > I generalnie tak powinno być. SKOKowi nie mógł
    > pieniędzy powierzyć nikt, kto się do niego nie zapisał i nie stał się
    > członkiem,

    Prawie jak z bankami - trzeba założyć konto, coś podpisać, wpłacić
    pieniądze. Z praktycznego punktu widzenia, wiele się to nie różni.

    > a zarazem współwłaścicielem kasy.

    Współwłaścicielem kasy? Żartujesz sobie?

    > Co Państwo obchodzi gdzie
    > taki człowiek inwestuje? Czy jak straci wszystko na giełdzie to ktoś
    > pomoże? Nie. Więc co KNF i Państwo interesuje ten SKOK?

    To, że jakby SKOKami nie interesowało się państwo (poprzez m.in. KNF), to by
    właśnie pierdzielnęło stratami obwateli na kilkanaście miliardów (głownie
    emerytów i innych, których w poprzednim poście broniłeś, zapomniałeś?).

    Wspaniały sposób na budowanie społeczeństwa i zaufania do państwa.

    > Tam, poza Kasą
    > Krajową, nikt i nic nikomu nie gwarantował. Jak się zaczęła nagonka KNF to
    > i zaczęły się problemy i tak to wszystkim wychodzi bokiem ta opieka.

    Mylisz się. Problemy z lewymi kredytami, kredytami bez zabezpieczeń,
    niespłacanymi kredytami, pieniędzmi wyprowadzanymi przez sieci spółek za
    granicą nie zaczęły się od "nagonki KNF".

> [...]
    > tak zapłacą za to wszyscy. I to nie koniec, bo sposób przeprowadzenia
    > upadku SKOKu W jest na tyle nieprzejrzysty, że zaraz poleci reszta

    Co jest w nim nieprzejrzystego? SKOK Wołomin nie spełnia ustawowych wymagań
    kapitałowych, szefostwo zajmowało się wyprowadzaniem zdeponowanych
    pieniędzy, nie było chętnego na przejęcie, więc interes należy zamknąć.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://www.sslrack.com

  • 7. Data: 2014-12-11 16:07:19
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    "Prawie jak z bankami - trzeba założyć konto, coś podpisać, wpłacić
    pieniądze. Z praktycznego punktu widzenia, wiele się to nie różni."

    Ale to prawie stanowi znaczącą różnicę. Tak, jak kredytów pod nazwą pożyczek
    udzielają parabanki, tak samo parabankami były SKOKi i różnił je właśnie brak
    nadzoru, większe ryzyko i tak jak parabanki typu wonga dają komu chcą, tak samo
    robiły SKOKi.

    > a zarazem współwłaścicielem kasy.
    "Współwłaścicielem kasy? Żartujesz sobie?"

    Oczywiście, że nie. By być w SKOK musiałeś wykupić udział w kasie.

[...]

    Około 2 mld. Czy tyle ile dziennego przepływu ma średniej wielkości bank. I śmiem
    twierdzić, że straty byłby o połowę niższe, bo bardzo dużo ludzi by nie powierzyło
    pieniędzy SKOKowi W, gdyby nie gwarancje BFG.

    "Wspaniały sposób na budowanie społeczeństwa i zaufania do państwa."

    Społeczeństwo musi nauczyć się myśleć za siebie, a nie być prowadzone za rączkę. Ale
    to już bardziej polityka, niż p.b.b.

  • 8. Data: 2014-12-11 16:30:39
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    I dodajmy, że straty dotyczą tylko deponentów, a więc nie tych emerytów czy rolników,
    którym SKOK kredytów udzielił, tylko tych, którzy zainwestowali tam swoje
    oszczędności. A jedni z drugimi nie mają tu nic wspólnego.

  • 9. Data: 2014-12-11 17:22:23
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg-org.nospam>

    Konfabulator wrote:

    > "Prawie jak z bankami - trzeba założyć konto, coś podpisać, wpłacić
    > pieniądze. Z praktycznego punktu widzenia, wiele się to nie różni."
    >
    > Ale to prawie stanowi znaczącą różnicę.

    Wymień kilka _praktycznych_ różnic?

> [...]
    > właśnie brak nadzoru, większe ryzyko i tak jak parabanki typu wonga dają

    Provident czy inne Wongi udzielaja pożyczek ze swojej kasy, a nie z
    depozytów klientów - naprawdę nie widzisz tu różnicy?

    SKOKi były "tak jakby" bankami, z niemal wszystkimi ich przywilejami, ale
    bez żadnych obowiązków.

    > "Współwłaścicielem kasy? Żartujesz sobie?"
    >
    > Oczywiście, że nie. By być w SKOK musiałeś wykupić udział w kasie.

    Który to "udział w kasie" nic nie dawał, w sensie praktycznym.

> [...]
    > by właśnie pierdzielnęło stratami obwateli na kilkanaście miliardów
    > (głownie emerytów i innych, których w poprzednim poście broniłeś,

    W SKOK Wołomin - owszem, około 2.5 mld. Całe SKOKi to kilkanaście.

    > I śmiem twierdzić, że straty byłby o połowę niższe, bo bardzo dużo ludzi
    > by nie powierzyło pieniędzy SKOKowi W, gdyby nie gwarancje BFG.

    Sugerujesz, że SKOK Wołomin w zaledwie rok podwoił bazę depozytów? Bardzo
    odważna teza.

    > "Wspaniały sposób na budowanie społeczeństwa i zaufania do państwa."
    >
    > Społeczeństwo musi nauczyć się myśleć za siebie, a nie być prowadzone za
    > rączkę.

    Jasne, więc zróbmy dziki zachód, jeszcze lepiej będzie się żyło w Polsce.

  • 10. Data: 2014-12-11 19:36:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <t...@n...wpkg-org.nospam> napisał w
    wiadomości news:m6c4qr$rbp$1@speranza.aioe.org...

    > Jak nie spełniają wymogów stawianych prawem, owszem, można je zamknąć -
    > czy
    > to są banki komercyjne, spółdzielcze, czy SKOKi.

    Boję się,że problem może być głębszy, niż to widać gołym okiem. Teraz
    ludzie w panice mogą z pozostałych SKOK-ów wyciągać depozyty, a tego żaden
    z nich nie wytrzyma. Bo to, że SKOK wykorzystuje troszkę lukę w prawie
    bankowym, to raczej niespecjalnie jest tajemnicą.