  • 21. Data: 2002-08-29 20:02:00
    Temat: Re: SKOK
    Od: Mariusz Mroczkowski <M...@p...f128.n480.z2.fidonet.org>

    Hello All!

    28 Aug 02 11:25, Marek Ostaszewski pisal do All:

    MO> Dlaczego "na Berdyczów"? Rada Nadzorcza, to przedstawiciele członków
    MO> SKOK, czyli klientów. SKOK to nie jakaś spółdzielnia mieszkaniowa,
    MO> gdzie Rada Nadzorcza się nie zmieniła od socjalizmu.

    Poza tym Zarząd jest przy każdej filii, a więc Prezes i Księgowa.
    Tylko tzw. "punkty kasowe" nie mają kompetencji do rozpatrywania skarg.

    Pozdrawiam!
    Mariusz -=maVox=-

  • 22. Data: 2002-08-29 20:59:02
    Od: Mariusz Mroczkowski <M...@p...f128.n480.z2.fidonet.org>

    Hello Marek!

    28 Aug 02 11:49, Marek Ostaszewski -> do All:

    MO> Według mnie rozwiązaniem problemu z "lokatą ubezpieczoną" w SKOK-u
    MO> jest przy zmiejszeniu oprocentowania ponowna symulacja i zwiększenie
    MO> swoich miesięcznych wpłat, aby uzyskać zakładaną kwotę docelową.
    MO> Myślę, że SKOK nie odmówi.

    W niektórych SKOK jest lokata systematycznego oszczędzania ze zmienną kwotą.
    W umowie określa się minimalną kwotę miesiecznej wpłaty.

    Pozdrawiam!
    Mariusz -=maVox=-

  • 23. Data: 2002-08-31 19:46:02
    Od: "J.Trzeciak" <q...@k...chip.pl>

    Użytkownik "Mariusz Mroczkowski"
    <M...@p...f128.n480.z2.fidonet.org> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Poza tym Zarząd jest przy każdej filii, a więc Prezes i Księgowa.
    > Tylko tzw. "punkty kasowe" nie mają kompetencji do rozpatrywania skarg.

    Uważasz zatem, że SKOKi to jakaś wyższa forma spółdzieczości aniżeli
    spółdzielczość mieszkaniowa, a rozpatrywanie skarg członków kas - na kasy -
    przez kierownictwa tych kas, zapewnia właściwą ochronę interesów członków?
    IMO, SKOKi nie mają niezależnego systemu ochrony interesów członków. Twoje
    posty odbieram, jako wypowiedź osoby _zainteresowanej_ zachowaniem obecnego
    stanu rzeczy.
    A ponadto, czy w SKOKach stanowiska głównych księgowych zajmują wyłącznie
    kobiety ( piszesz "Księgowa") i czy jest to może przejaw osobliwie pojętego
    diversity? No, ale to tylko dygresja.

    Pozdrawiam i życzę sukcesów wszystkim członkom SKOKów (sam zrezygnuję
    wkrótce z członkostwa)
    jt

  • 24. Data: 2002-09-02 19:03:00
    Od: Mariusz Mroczkowski <M...@p...f128.n480.z2.fidonet.org>

    Hello All!

    31 Aug 02 21:46, J.Trzeciak pisal do All:

    JT> Uważasz zatem, że SKOKi to jakaś wyższa forma spółdzieczości aniżeli
    JT> spółdzielczość mieszkaniowa,

    a czy gdzieś to wyczytałeś w moich postach?

    JT> a rozpatrywanie skarg członków kas - na
    JT> kasy - przez kierownictwa tych kas, zapewnia właściwą ochronę
    JT> interesów członków?

    Przecież już Ci odpowiedziałem jaki jest tryb składania skarg.
    - a ponadto:
    1) nie masz podstaw do skarg na _KASE_,

    2) - co najwyżej możesz poprosić o wyjaśnienie rozbieżności pomiędzy _własnymi
    oczekiwaniami_ co do kwoty którą powinieneś otrzymać po zakonczeniu lokaty, -
    (opartych na czysto teoretycznej symulacji), - a kwotą wypłaconą.

    3). w wypadku gdyby okazało się, że rzeczywiście należy Ci się więcej, bo
    popełniono omyłkę ksiegową (n.p. naliczono nienależny podatek), to składasz
    _pisemną reklamację_ do Zarządu SKOK z prosbą o korektę. Sprawami takimi
    zajmuje się ksiegowość Zarzadu i na tym szczeblu sprawa powinna być załatwiana.

    Nie widzę powodu by się tak gorączkować. Jak masz omyłkowo zaniżone saldo
    na koncie bankowym, to też zaczynasz od szukania drogi do interwencji w
    Centrali i Sądzie, czy zaczynasz od reklamacji w oddziale w którym masz
    rachunek?

    JT> IMO, SKOKi nie mają niezależnego systemu ochrony interesów członków.

    Banki "do wczoraj" też nie w ogóle nie miały, a arbiter zajmuje się tylko
    sprawami o mocno ograniczonym zakresie.

    JT> Twoje posty odbieram, jako wypowiedź osoby
    JT> _zainteresowanej_ zachowaniem obecnego stanu rzeczy.

    Nie wiem skąd taki wniosek.
    Jestem aktualnym i/lub byłym członkiem kilku SKOK i to wszystko.

    JT> A ponadto, czy w SKOKach stanowiska głównych księgowych zajmują
    JT> wyłącznie kobiety (piszesz "Księgowa")

    Tak się akurat składało, że zarówno Prezesami Zarzadu i Głównymi Księgowymi
    w SKOK z którymi mam aktualnie styczność, są właśnie kobiety.
    Stąd "z rozpędu" napisałem "ksiegowa". Czy takie wyjaśnienie Cię zadowala?

    JT> Pozdrawiam i życzę sukcesów wszystkim członkom SKOKów (sam zrezygnuję
    JT> wkrótce z członkostwa)

    Zastanawiałem się nad Twoim problemem, ale nie znając żadnych innych danych
    poza tym, że lokata była na 36 m-cy, nie mogłem podać Ci więcej konkretów
    niż te które już podałem.
    Domniemana strata w wys. 2kPLN wydaje mi się na tyle duża, że mógł wystąpić
    bład ksiegowy. Ale aby to wyjaśnić musisz złożyć reklamację, a nie atakować
    ludzi którzy starają się Ci pomóc na grupie (także w tym byś się nie ośmieszył
    nieuzasdnionymi roszczeniami).
    W punkcie kasowym gdzie zakładałeś lokatę mają obowiązek wydrukować Ci wyciąg
    wszystkich operacji (o czym już pisałem). Od tego należy zacząc.

    Pozdrawiam!
    Mariusz -=maVox=-