  • 1. Data: 2002-05-20 19:49:00
    Temat: Re: Rezygnujemy z konta i co ?
    Od: Mariusz Mroczkowski <M...@p...f128.n480.z2.fidonet.org>

    Hello All!

    20 May 02 07:21, krab pisal do All:

    k> mysle, ze problem jest powazny i prowadzony czesto z premedytacja,

    tu się zgodzę...

    k> obecnie taka sytuacja tworzona jest np z obliczaniem podatku od
    k> odsetek, na ktorym zarabia nie tylko fiskus ale i sam bank,

    a tu nie, - bo (tak "na oko") wydaje mi się, że statystycznie odchylen od
    średniej nie ma, - (niby dlaczego mam sądzić, że wiekszość odsetek ma końcówki
    mniejsze od 0,5 zł?) - a już bank na tym napewno nie zarabia, bo jakkolwwiek by
    liczył, to to co naliczył odprowadza w całości do US.

    Oczywiście, można by z premedytacją "tworzyć" takie koncówki odsetek (choćby
    przelewając grosze pomiedzy bankami gdzie są darmowe przelewy), ale komu by się
    chciało... :)

    Pozdrawiam!
    Mariusz -=maVox=-

  • 2. Data: 2002-05-23 10:18:04
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    by
    > liczył, to to co naliczył odprowadza w całości do US.

    A może co innego tu, a co innego dla US ?
    Ale to pewnie zaraz skomentujecie jako "teorię spiskową". Tylko kto ma nad tym
    kontrolę ? Jeśli klient się nie połapie i nie złoży reklamacji, to kto o tym
    będzie wiedział ? Kto będzie kontrolował poprawność naliczenia odsetek od lokat
    bankowych, jeśli nie klient ?
    Czy wiadomo kto jest władny zwrócić uwagę bankowi na "pomyłki" i wyciągnąć
    konsekwencje ? Jest taka instytucja ?
    Grzegorz