  • 1. Data: 2011-01-31 08:18:54
    Temat: Rewelacyjny system Meritum
    Od: Tomek z Wawy <t...@t...pl>

    Chwaliliście tu tak Meritum, że to taki porządny system i że działa
    bez problemu... Więc nie wpadłem na to, że on jest jeszcze bardziej
    offline, niż większość banków w Polsce.

    Przelew między własnymi kontami (wewnętrzny) zlecony po 19:00 jest
    realizowany dnia następnego i co ciekawe, środki się pojawiają od razu
    na tym drugim koncie, ale nie dostajecie odsetek, ani na rachunku z
    którego przelewacie, ani na docelowym, po prostu dzień w plecy.

    Wychodzące przelewy na zewnątrz też są realizowane super, bo do 13:30,
    a potem system idzie spać...

    Rewelacja!

    Oczywiście pretensję mam do siebie, bo nie wczytywałem się w
    regulamin, ale dobrze sobie zdawać z tego sprawę.

  • 2. Data: 2011-01-31 09:51:10
    Temat: Re: Rewelacyjny system Meritum
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Tomek z Wawy" <t...@t...pl> wrote in message
    .googlegroups.com...
[...]

    Tak, ale wieczorem masz juz naliczone odsetki na oszczedn na nastepny dzien,
    mozesz je przeksiegowac i wpisac np przelewy z ROR, ktore wykonaja sie rano,
    dzieki temu praktycznie mozna wieczorem zlecic przelewy na rano a srodki
    procentuja na oszczednosciowym. Generalnie ten rachnek nie jest idealny i
    nalezy go traktowac jako system do kont oszczednosciowych i lokat, sprawdza
    sie dobrze, srodki wracaja terminowo, nie ma opoznien jak w OF.
    Tak zapedziles sie z tymi odsetkami, bo w strone przeciwna wlasnie dostajesz
    odsetki mimo iz wyksiegowujesz srodki wczesniej.
    Trzeba poznac dany system i sie do niego dostosowac i wykorzystywac wlasnie
    do pewnych specyficznych rzeczy.
    Przynajmniej ja nigdy nie polecam tego systemu jako jedynego i podstawowego
    ROR, chociazby ze wzgledu na brak oprocentowania dla sum <10tys oraz za
    slaba oferte karty debetowej.
    Podsumowujac, jezeli chcesz korzystac z kont oszczedn. w Meritum i lokat, to
    otworz sobie ten ROR bez karty, jezeli NIE, to nie zawracaj sobie glowy
    systemem Meritum.

  • 3. Data: 2011-01-31 09:54:45
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Jeszcze dopowiedzenie, taki prawdziwy off-line to masz w DB, bo tam jak
    pracownicy ida do domu, to juz nic sie nie przeksiegowuje miedzy kontami, i
    nie chodzi o date ksiegowania jak w Meritum, tam wszystko 'spi' i zaczyna
    przechodzic miedzy kontami nastepnego dnia roboczego.

  • 4. Data: 2011-01-31 09:58:29
    Od: Tomek z Wawy <t...@t...pl>

    On 31 Sty, 10:51, "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > dzieki temu praktycznie mozna wieczorem zlecic przelewy na rano a srodki

    U mnie nie zaprocentowały nigdzie, tak jakby na kilka godzin
    wyparowały z systemu banku, mimo, że cały czas były jako dostępne na
    Silnym. Więc moim zdaniem działanie tego banku jest nielogiczne.
    Zresztą posłałem im reklamację, żeby mi wyjaśnili, gdzie znajdowały
    się moje środki między 20:30 - wtedy zleciłem przelew z zarabiającego,
    a momentem księgowania na silnym (rzekomo kolejnego dnia). Niech oni
    mi to wyjaśnią, może mam jakiś trzeci rachunek techniczny, którego nie
    mam w umowie, który w systemie widziany jest jako silne? Nie rozumiem
    jak środki mogły nie zaprocentować wcale. Czekam na ich odpowiedź :)

    Mnie w tym banku potrzebne są tylko konta silnie zarabiające, ale nie
    silnie oszwabiające :)

  • 5. Data: 2011-01-31 10:01:21
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Tomek z Wawy" <t...@t...pl> napisał w wiadomości
[...]

    -----------
    Do tej pory wydawało mi się, że działa prawie online.
    Ale dziś rano o 8-ej kilka przelewów między własnymi rachunkami o 9-tej
    jeszcze było oczekujących.
    Coś się stało ?
    P.G.

  • 6. Data: 2011-01-31 10:10:33
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    On 31.01.2011 11:01, Piotr Gałka wrote:
    > Do tej pory wydawało mi się, że działa prawie online.
    > Ale dziś rano o 8-ej kilka przelewów między własnymi rachunkami o 9-tej
    > jeszcze było oczekujących.
    > Coś się stało ?

    Tak,dzisiaj się coś chrzani. Już od 20 minut idzie mi przelew między
    własnymi rachunkami. Normalnie było to kilkanaście sekund.

  • 7. Data: 2011-01-31 10:44:47
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "XYZ" <j...@m...bin> napisał w wiadomości

    > Tak,dzisiaj się coś chrzani. Już od 20 minut idzie mi przelew między
    > własnymi rachunkami. Normalnie było to kilkanaście sekund.
    Właśnie sprawdziłem - mój idzie już 3 godziny.
    P.G.

  • 8. Data: 2011-01-31 11:40:21
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Krzysztof wrote:

> [...]

    > oszczednosciowym. Generalnie ten rachnek nie jest idealny i nalezy
    > go traktowac jako system do kont oszczednosciowych i lokat,

    Hę ? Złożyłem wieczorem przelew (gdy środki z innego banku już
    wreszcie były widoczne) na lokatę w Meritum (zewnętrzną - na
    wniosek, ale płatną z konta w Meritum). I wykonało się oczywiście
    dopiero następnego dnia. Ale o ile 3 inne takie lokaty wykonane
    nieco wcześniej założyły się jeszcze z datą złożenia przelewu, ta
    ostatnia już z datą następnego dnia - mimo, że odsetki się nie
    pojawiły...

    witrak()

  • 9. Data: 2011-01-31 12:20:06
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Tomek z Wawy" <t...@t...pl> wrote in message
    .googlegroups.com...
> [...]

    jak środki mogły nie zaprocentować wcale. Czekam na ich odpowiedź :)

    Mnie w tym banku potrzebne są tylko konta silnie zarabiające, ale nie
    -------------------------------
    Zlecam wyksiegowanie z oszczedn. jak sa juz naliczone odsetki na nastepny
    dzien(widoczne sa w saldzie, ale nie w historii); srodki pojawiaja sie na
    ROR od razu, ale daty kasiegowania przelewow na obu kontach sa na date
    nastepnego dnia. Przewaznie robie to o godz 22 lub 23, takze nie wiem, o
    ktorej te odsetki dopisuja sie do salda.

  • 10. Data: 2011-02-01 10:48:59
    Od: Tomek z Wawy <t...@t...pl>

    On 31 Sty, 13:20, "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > nastepnego dnia. Przewaznie robie to o godz 22 lub 23, takze nie wiem, o
    > ktorej te odsetki dopisuja sie do salda.

    Powiem Wam jedno - napisałem reklamację i mimo, że nie odpisali, gdzie
    znajdowały się moje pieniądze przez 4h to odsetki mi naliczyli i
    dopisali do rachunku :) Przynajmniej reklamacje rozwiązują szybko i
    skutecznie.