  • 1. Data: 2008-04-29 19:56:25
    Temat: Rekomendacja S - kto personalnie za tym stał?
    Od: "Jerry" <j...@N...pl>

    Witam,

    dzisiaj próbowałem znaleźć w Internecie osoby, które stały za Rekomendacją
    S. Już nie będę pisał o co chodzi, napisałem na blogu.

    Otóż NIGDZIE nie mogę znaleźć kto lobbował za tą dyrektywą. Ona się bardzo
    opłaca bankom, ale mniej zamożni kredytobiorcy musza zapłacić o ponad 100
    tys. złotych więcej odsetek za mieszkanie. No i stracili na umocnieniu
    złotego.

    Kto za tym stał? Czy znacie nazwiska?
    --
    Jerry
    http://astromarket.blox.pl/html

  • 2. Data: 2008-04-29 20:15:20
    Temat: Re: Rekomendacja S - kto personalnie za tym stał?
    Od: Ra <w@stopce>

    Jerry pisze:
> [...]
    > opłaca bankom, ale mniej zamożni kredytobiorcy musza zapłacić o ponad 100
    > tys. złotych więcej odsetek za mieszkanie. No i stracili na umocnieniu

    ale złoty nie musiał się umocnić, czy w przypadku krachu jak w usa też
    byś się pytał kto pozwolił rozdawać tanio kredyty ludziom których na nie
    nie stać ?
    BTW to tanie kredyty rozdmuchały bańkę także teraz to mało kogo stać
    BTW2 nie wiem który kredyt bardziej opłaca się bankom bo na walutowych
    są sporo wyższe marże + spread + wymiana przy mniej korzystnych kursach

  • 3. Data: 2008-04-29 21:35:00
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Tez bym się chętnie dowiedział.
    JaC

    -----

  • 4. Data: 2008-04-29 22:05:22
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Tue, 29 Apr 2008 19:56:25 GMT, Jerry wrote:

    > Kto za tym stał? Czy znacie nazwiska?

    Kojarzy mi się jedynie, że pisało się, że za rekomendacją lobbowały głównie
    Pekao, BZ WBK i chyba PKO BP.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 5. Data: 2008-04-30 05:15:22
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > BTW2 nie wiem który kredyt bardziej opłaca się bankom bo na walutowych są
    > sporo wyższe marże + spread + wymiana przy mniej korzystnych kursach

    Walutowy

    Darek

  • 6. Data: 2008-04-30 07:15:44
    Od: s...@g...com

    On 30 Apr, 07:15, "Darek" <n...@p...maila.pl> wrote:

    > Walutowy
    >
    > Darek

    Lobbowaly za nim najwieksze banki, ktore wycofaly ze swojej oferty
    kredyty w walutach. Sa b. ladnie wymienione wyzej. Banki te generalnie
    przegrywaly i nadal przegrywaja konkurencje (moze poza PKO BP) z
    bankami, ktore ostro weszly w kredyty w CHF - np. GE, BPH. Nazwiska
    prezesow tych bankow mozesz znalezc w sieci, nazwiska szefow ich
    departamentow prawnych, niestety nie.

    Natomiast nie mozna mowic, ze efekt jest li tylko negatywny - te banki
    i nadzor mialy wspolny interes - zmniejszenie poziomu ryzyka. Tylko ze
    nadzor myslal o stabilnosci systemu, a banki o podcieciu skrzydel
    konkurentom. Ale poniewaz wszyscy potem zaczeli obnizac na sile wymogi
    przy obliczaniu zdolnosci i wg nich koszty utrzymania w Wwie za
    miesiac to juz 400 zl, wiec akcja kredytowa i tak poszla do przodu, a
    ograniczylo ja dopiero zalamanie na rynku mieszkaniowym, ktorego slaby
    poczatek ogladamy od kilku miesiecy. Na razie niektore strusie z firm
    deweloperskich mowia, ze go nie widza.

    Pzdr
    MS