  • 11. Data: 2009-10-14 06:36:16
    Temat: Re: ROR + KK w jednym banku... Czemu nie?
    Od: " P." <u...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Michal <m...@n...org> napisał(a):

    > Witam
    >
    > Przekonajcie mnie, dlaczego to jest zły pomysł3?

    To wcale nie jest zły pomysł. Nie ma żadnych przeciwskazań dla takiego
    rozwiązania.
    Ale.. trudno jest znaleźć bank który *jednocześnie* ma dobrą ofertę dla ROR
    i KK (na czymś muszą przecież zdzierać ;-) ).Więc jako typowy "wyżeracz
    wisienek" i tak zwykle ROR i kartę mam w innych bankach ze względu na
    opłacalność.

    pozdrawiam

  • 12. Data: 2009-10-14 07:00:20
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 13.10.09 22:08, Michal pisze:
    > Witam
    >
    > Przewinęła się wiele razy opinia, że ROR + KK w jednym banku to zły
    > pomysł (lub też bardzo zły i niedopuszczalny). Dlaczego?

    Adamie P. przybywaj!!! I wytłumacz niewiernemu.

    --
    Pete

  • 13. Data: 2009-10-14 08:10:47
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Michal pisze:

    > Nawet mi nie przyszło do głowy. To może przedzwonię i zamówię PZ...
    > Pobierają w Citibanku jakąś opłatę za to?

    Chyba nie, ale nigdzie nie znajdziesz formularzy do wypełnienia - trzeba
    zamówić przez telefon i przyślą Ci pocztą. Ogólnie - bank udostępnia
    taką usługę, ale stara się maksymalnie utrudnić jej aktywację (no bo
    wiadomo - jak masz PZ to się nie spóźnisz z zapłatą i odsetek nie będzie
    można zgarnąć...)

    --
    MiCHA

  • 14. Data: 2009-10-14 13:51:21
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Tue, 13 Oct 2009 22:08:16 +0200, Michal napisał(a):

> [...]
    >
    > Przekonajcie mnie, dlaczego to jest zły pomysł? Może przeniosę KK z Citi
    > do mbanku i pozostanę wierny tylko jemu ;) Łatwiejsza spłata (bo
    > automatyczna), łatwiejsze kontrolowanie zadłużenia i w ogóle. Wiadomo-
    > Citi ma mnóstwo plusów dodatnich i kilka plusów ujemnych. Chcę posiadać
    > tylko jedną KK + kartę debetową. Pomijam opłaty, bo nie zakładam ich
    > istnienia (Citi mnie zwolniło, w mbanku łatwo się zwolnić ilością
    > transakcij)
    >
    > Przewinęła się wiele razy opinia, że ROR + KK w jednym banku to zły
    > pomysł (lub też bardzo zły i niedopuszczalny). Dlaczego?

    To chyba po prostu tak zwana dobra praktyka. Wiadomo, że bank w razie
    jakiś sporny kwestii w sprawie transakcji na Twojej kk, raczej nie
    pokryje ich z konta ROR - jednak mając kk i ROR/KO w jednym banku
    istnieje prawdopodobieństwo, iż takie coś zdarzyć się może, małe bo małe,
    ale istnieje. Dlatego, żeby na 100% uniknąć tej mało prawdopodobnej
    sytuacji na grupie polecają kk nie tam gdzie główny ROR a Ty rób jak Ci
    wygodnie ;)

    --
    xbartx

  • 15. Data: 2009-10-14 16:16:06
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

    RobertS pisze:

    > ??? a nie przypadkiem spłać, a po rozpatrzonej reklamacji oddamy kasę?

    W mBanku zawiesili mi natychmiast sporną kwotę do czasu rozpatrzenia
    reklamacji przez Visa.

    --
    Raf

  • 16. Data: 2009-10-14 16:37:18
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    RobertS pisze:
    > chodzi o to, aby mieć z czego żyć w czasie ewentualnego sporu z bankiem...

    Lepiej mieć jakiś "zapasowy" rachunek, a na nim środki. Chyba nie ma
    takiej osoby, która wszystkie pieniądze trzyma w jednym banku (pomijam
    osoby, które nie mają czego trzymać) ?

    Poza tym trzeba mieć ogromnego pecha aby dać sobie wyczyścić całą KK (są
    przecież jakieś limity itp.), dodatkowo karta taka musi być w bardzo
    kiepskim banku.

    > ww. znacznie łatwiej ściągnąć kasę z konta w tym samym banku niż z
    > rachunku w innym

    To nie ulega wątpliwości.

    --
    Mithos

  • 17. Data: 2009-10-14 20:03:49
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > W mBanku zawiesili mi natychmiast sporną kwotę do czasu rozpatrzenia
    > reklamacji przez Visa.

    zawiesili = nie musiałeś spłacać i odsetki nie były naliczane?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 18. Data: 2009-10-14 20:49:19
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    RobertS wrote:

    > zawiesili = nie musiałeś spłacać i odsetki nie były naliczane?

    No, skoro rozpatrzyli reklamację pozytywnie, to od czego miałyby być
    odsetki? Oczywiście w przypadku rozpatrzenia negatywnego, zapewne
    naliczyliby odsetki.

    --
    MiCHA

  • 19. Data: 2009-10-15 08:16:25
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

    RobertS pisze:
    > zawiesili = nie musiałeś spłacać i odsetki nie były naliczane?

    Tak. Szczegółów już nie pamiętam, ale chyba blokadę na te środki zrobili.

    --
    Raf

  • 20. Data: 2009-10-15 08:22:53
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Tak. Szczegółów już nie pamiętam, ale chyba blokadę na te środki zrobili.

    czyli de facto nie mogles z nich korzystac ;-/

    --
    pozdrawiam
    RobertS