    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: RODO, kserowanie dowodow.
    Date: Tue, 19 Jun 2018 08:50:25 +0200

    > Tak pomyłka. Przoduje poczta. Ma być czytelny. Kłucę się za każdym razem
    > że to wtedy nie mój podpis. Do betonu nic nie dociera.

    > G. prawda.
    >
    > https://mojepanstwo.pl/dane/sn_orzeczenia/23841,iv-c
    sk-78-09

    > [...] Zasadniczo podpis powinien wyrażać co najmniej nazwisko. Nie jest
    > konieczne, aby było to nazwisko w pełnym brzmieniu, gdyż dopuszczalne
    > jest jego skrócenie, nie mus i ono być także w pełni czytelne.[...]

    Wyciągasz z kontekstu w sposób niezrozumiały.
    Nie chodzi o to, abyś kaligrafował. Nie chodzi o to, abyś pisał ładnie,
    ale podpis musi być, choćby nieczytelnym, ale odwzorowaniem liter.
    Innymi słowy - stosuję zasadę, że podpis uznaję za prawidłowy, jeśli
    znając nazwisko, i widząc podpis, mogę uznać, że rzeczywiście podpis
    może przedstawiać napisane to nazwisko.

    > Ponieważ to typowy prawniczy bełkot z gatunku "powinno być czarne, ale
    > białe też może być" to podpis nic konkretnego nie musi zawierac. U mnie
    > zawiera jedną litere i zawijas. Poczta wymaga ode mnie jakiegoś innego

    Czyli jest parafką. A teraz doczytaj orzeczenia czym jest parafka i
    dlaczego nie jest podpisem.

    Albo bardziej praktycznie - biegły może mieć trudności z ocenieniem
    prawdziwości podpisu na podstawie jednej litery, więc już to chociaż
    jest przesłanką na to, że nie można uznawać takich podpisów (nie mają
    one wartości dowodowej).

    > Widziałem tez misia co sie podpisywał HWDP.

    Generalnie tym wszystkim, którzy mówią, że oni muszą podpisywać się
    nieczytelnie sugeruję to, co każdej innej osobie niepiśmiennej - niech
    składają swoje oświadczenia woli przez notariusza lub pełnomocnika i ich
    nieuctwo nie wyjdzie na światło dzienne.

    --
    Liwiusz