    From: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: RODO, kserowanie dowodow.
    Date: Tue, 19 Jun 2018 00:12:34 +0200

    Sebastian Biały napisał(a) w wiadomości: ...

    >[...]

    > Taki 60-latek na stanowisku dyrektorskim po studiach
    >tumanistycznych wypruje sobie żyły żeby informatyzacji nie wprowadzono

    Bywa gorzej: był papierowy obieg dokumentów, szef wprowadził
    (upowszechnił, bo już była) informatyzację i... są oba obiegi równolegle:
    papierowy został, elektroniczny dodatkowo trzeba obsłużyć.

    >Przypomina mi to taką zabawną sytuację z dużego zakładu pracy, jak w
    >latach 90tych wprowadzano tam komputeryzacje księgowości to co tydzień
    >kable od sieci były mechnicznie uszkodzone a panie księgowe zgodnym
    >chórem twierdziły że wszystkie te komputery "to ino się psujo". Niewiele
    >się od tamtego czasu zmieniło, jeszcze nie to pokolenie siedzi na
    >urzędach, bankach i administracji.

    Ja już tego nie zauważam, za to spychają na siebie nawzajem
    czynności przy obsłudze systemu lub w ramach inwencji wymyślają
    dodatkowe procedury.

    Jest inna strona medalu: praktyka ale niestety i prawo wymusza
    instalowanie niedorobionych spec-programów zatwierdzonych przez
    władzuchnę, żeby władzuchnie było wygodniej. Zamiast upraszczać
    przepisy to tworzą coraz bardziej skomplikowane i awaryjne programy
    do obsługi tego.
    A ostatnio dotknęła mnie awaria prądu - w aptece i kilku sklepach
    nic kupić się nie dało.

    Arek