  • Data: 2005-12-13 21:46:09
    Temat: Re: Pytanie o karte kredytowa w Citibank Handlowy
    Od: k...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    > Wiesz, to nic przyjemnego, jak kelner ci mowi, ze ta karta nie dziala, a ty
    > nie masz gotowki...

    E tam zaraz bez powiadamiania. O ile wiem, to Citi dzowni kilkakrotnie zanim
    zablokuje karte. Poza tym pojecie bezpiecznestwa jest z definicji wzgledne.
    WYobraz sobie, ze idziesz na zakupy z karta az limitem 5 tysiecy i chcesz zrobic
    wlasnie zakupy za 3 tysiace i potem zjesc dobry obiad w rzeczonej przez Ciebie
    knajpie. Czy czulbys sie bezpieczniej idac z platikiem i wiedzac, ze mozesz
    karte zastrzec jak Ci tylko zgienie i nie ponosisz odpowiedzialnosci za straty,
    CZY TEZ wolalbys trzymac w kieszeni 4 tysiace zlocisza w gotowce w kieszeni i
    paradowac z tym po miescie. Ze nie wspomne o sytuacji, gdy chcesz zjesc kolacje
    i zaplacic kelnerowi za granica. W tym przypadku zanim tam dojedziesz to
    musialbyc nakupic fure waluty i wiezc przy sobie zanim bys w ogole do tego
    kelnera dotarl. A wracajac do sedna pytania, wole zeby bank pilnowal plastiku i
    dzwonil w razie czego jak cos jest nie halo.

    > Na pierwsze pytanie odpowiedz: nie. Na drugie: tak. Ale to nie ma nic do
    > rzeczy. Moim zdaniem jest to element podrazajacy uzytkowanie karty, a - o
    > ile sie korzysta z niej na miare swoich mozliwosci finansowych - zupelnie
    > zbedny.

    Ja jednak zgodze sie z przedmowca - ubezpieczenie od nastepstw nieszczesliwych
    wypadkow badz zakupionego towaru nie przydaje sie, ale doczasu. Slynne
    powiedzenie Cimoszewicza "a trzeba bylo sie ubezpieczyc" w pewnym sensie jest tu
    adekwatne, choc wiem, ze kosztowalo go to politycznie sporo. Ogolnie - kwestia
    ubezpieczania sie badz nie jest jeak najbardziej indywidualna. Znam ludzi ktorzy
    pobrali kredyty, etc i wola polise na zycie miec wykupiona zeby spac spokojnie.
    Inni wola kisic kazdy grosz - kwestia gustu...

    > Owszem. Albowiem reszta ma niekorzystne oprocentowanie, a Citi - wyjatkowo
    > niekorzystne.

    To prawda, ze oprocentowanie na kartach nie jest tanie. Z drugiej strony, odkad
    Citek obnizyl oprocentowanie w polowie tego roku juz nie jest najdrozszy, ma tez
    Komfort ze zdecydowanie tanszym kredytem na raty. A poza tym jak juz porownujemy
    karty, to moze gdzie indziej oprocentowanie jest tansze, ale za to trzeba tez
    porownywac jakosc uslug. Moj dziadek czesto powtarzal: "Nie stac mnie na
    kupowanie rzeczy tanich". I cos w tym jest. Czasem sie wydaje, ze bierzemy cos
    taniej, ale jednoczesnie pakujemy sie w takie sytuacje, ze netto wychodzi drozej.

    Pozdrawiam,
    Karciarz