  • Data: 2020-03-12 13:11:12
    Temat: Re: Pytanie do znawców Curve
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 11 marca 2020 19:38:27 UTC+1 użytkownik Roman Tyczka napisał:

    > GooglePay czy ApplePay to kolejna rzecz, której nie ogarniam. Czym one
    > przewyższają zwykłe karty czy blika? Bo wszędzie są wychwalane lub też
    > narzeka się na brak ich wsparcia tu czy tam, ale czy poza tym, że płacę
    > telefonem (wymóg NFC) a nie kartą to co zyskuję?

    Google pay (a może i apple pay, nie wiem, bo nie testowałem) ma dwa oblicza:
    1) płatności w terminalach zbliżeniowych z użyciem HCE,
    2) płatności w internecie - i to o tym pisałem, dodanie karty do google pay - a dodać
    można każdą, nawet jak bank nie umożliwia utworzenia "wirtualnej" karty HCE (a i sam
    telefon nie musi mieć HCE). Przy płaceniu wybierasz metodę "google pay", wybierasz
    kartę z listy i gotowe - nie trzeba wpisywać numeru, daty ważności ani CVV.

    Oczywiście na podobnej zasadzie działają visa checkout czy masterpass.
    google pay jest powiązane z innymi usługami google pod wspólnym loginem - to już
    każdy musi sobie sam odpowiedzieć, czy to wada czy zaleta.