  • 11. Data: 2004-02-15 00:50:02
    Temat: Re: Przelewy z ROR na konto DG
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Wpłacając na ROR masz odsetki, których nie ewidencjonujesz, jak mniemam,
    > a do podatku należy uwzględnic wszystkie zdarzenia gospodarcze, jakie
    > miały miejsce, a nie wybrane.
    Mylisz się, te odsetki są opodatkowane,
    przy każdej kapitalizacji odsetek bank odprowadza od nich podatek.

    > Pzdr: Catbert
    & St.

  • 12. Data: 2004-02-15 09:37:16
    Od: "KrzysztofM" <k...@w...dvdinfo.prv.pl>

    > Wpłacasz rano na ROR i jednocześnie składasz dyspozycję przelewu tej
    > kwoty do VW. Pieniądze powinny być tego samego dnia (podaj jaki to bank,
    > to będzie można powiedzieć czy na pewno).

    ROR - BPH - a bankiem do DG mógłby być VWBank

    pozdr
    Krzysiek

  • 13. Data: 2004-02-15 14:36:56
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 2/14/2004 8:43 PM, Glenn wrote:

    > Jeżeli wpłaca na ROR prowadzony przez ten sam bank i przelewa tego
    > samego dnia na konto DG, to nie ma żadnych odsetek.

    Celem takiej operacji, którą trudno nazwać prawidłową jest unikniecie
    zapłaty prowizji za wpłate gotówkową - organ nie będzie analizował, jak
    długo pieniądze leżały na koncie, dlaczego wpłata "gotówki" z kasy
    przychodzi przelewem etc.
    Brak prowizji powoduje powstanie nieewidencjonowanego przychodu
    chociażby z tego tytułu, przychodem jest również brak kosztów.

    Pzdr: Catbert

  • 14. Data: 2004-02-15 22:33:46
    Od: BAH <b...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 15 Feb 2004 15:36:56 +0100, Catbert <v...@w...pl>
    napisał(a):

> [...]
    >zapłaty prowizji za wpłate gotówkową - organ nie będzie analizował, jak
    >długo pieniądze leżały na koncie, dlaczego wpłata "gotówki" z kasy

    Dlatego mozna mieć mBiznes w mBanku by się "organ" nie dziwił.

    Medal ma dwie strony.
    Prawidłowo, to nie powinna istnieć konieczność takiego "omijania".
    Banki wykorzystują fakt, że "firma" (OF prowadząca DG)
    musi mieć konto.

    >Brak prowizji powoduje powstanie nieewidencjonowanego przychodu
    >chociażby z tego tytułu, przychodem jest również brak kosztów.

    Uważam, ze to nadinterpretacja.

    Kosztem jest koszt uzyskania wiedzy jak uniknąć prowizji ;-)

    BAH

  • 15. Data: 2004-02-15 22:57:16
    Od: "KrzysztofM" <k...@w...dvdinfo.prv.pl>

    Użytkownik "Catbert" <v...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Brak prowizji powoduje powstanie nieewidencjonowanego przychodu
    > chociażby z tego tytułu, przychodem jest również brak kosztów.

    ale przecież dochody z odsetek są już opodatkowane - a działalność byłaby na
    osobę fizyczną - więc chyba nie byłoby problemu??

    pozdr
    Krzysiek

  • 16. Data: 2004-02-16 00:37:16
    Od: "Adamo 2." <a...@c...com>

> [...]

    > Brak prowizji powoduje powstanie nieewidencjonowanego przychodu
    > chociażby z tego tytułu, przychodem jest również brak kosztów.

    Jak mniemam, zdarza mi się, że przez kilka dni nie wpłacam nigdzie
    pieniędzy, trzymając je w portfelu, lub też rozliczam się z kontrahentami
    gotówką, więc "organ" się przyczepi, że powstał nieewidencjonowany przychód,
    bo mogłem zapłacić przelewem, który kosztuje....

    Ten sposób na omijanie prowizji od wpłaty gotówki podpowiedziała mi z tego
    co pamiętam księgowa, przez ostatnie dwa lata miałem kilka drobiazgowych
    kontroli jakoś nigdy nikt nie wpadł na pomysł tak idiotycznej interpretacji
    tego tematu, ja jeszcze tylko dodam, że jeśli uznam za stosowne, to te
    pieniądze wpłacone na ROR prywatny sobie tam zostaną i nie będę ich
    przelewał na firmowy i nie widzę tutaj problemu. Znam sporo osób
    postępujących w identyczny sposób

    Pozdrawiam,
    Adam

  • 17. Data: 2004-02-16 20:23:14
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sat, 14 Feb 2004 11:05:20 +0100, gornik <g...@g...w.pl> wrote:

    >No właśnie z tego artykułu wynika, że nie może tego robić - nie może
    >wpłacać utargów na ROR, tylko musi na konto firmowe

    mylisz się. Rozliczenie to było, jak mu klient uiścił. Teraz to jego
    prywatna kasa.
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 18. Data: 2004-02-16 20:27:20
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sun, 15 Feb 2004 15:36:56 +0100, Catbert <v...@w...pl>
    wrote:

    >Celem takiej operacji, którą trudno nazwać prawidłową jest unikniecie
    >zapłaty prowizji za wpłate gotówkową - organ nie będzie analizował, jak

    przepisy nie nakazują nam wybierać najdroższysz sposobów prowadzenia
    DG. IMHO Kasa po wpłaceniu przez klienta osoby prowadzącej
    jednoosobową DG jest jego prywatną kasą.

    >Brak prowizji powoduje powstanie nieewidencjonowanego przychodu
    >chociażby z tego tytułu, przychodem jest również brak kosztów.

    jaki nieewidencjonowany? Toć on już jest wykazany na fakturze VAT czy
    na rolce w kasie fiskalnej!
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 19. Data: 2004-02-17 08:17:29
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    Osoba zwana Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl> napisała:

    > mylisz się. Rozliczenie to było, jak mu klient uiścił. Teraz to jego
    > prywatna kasa.

    Kwestia interpretacji (czyli jak zawsze w polskim prawie...)

    --
    Górnik | "Więc kimże w końcu jesteś ?
    g...@g...w.pl | która wiecznie zła pragnąc
    www.gumasy.w.pl | wiecznie czyni dobro." (J.W.Goethe "Faust")

  • 20. Data: 2004-02-18 00:45:56
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Tue, 17 Feb 2004 09:17:29 +0100, gornik <g...@g...w.pl> wrote:

    >Kwestia interpretacji (czyli jak zawsze w polskim prawie...)

    a skąd wiadomo, że to utarg? A może pożyczył pieniądze bratu i teraz
    wpłaca zwrot pożyczki? A może ma przychody nie tylko z DG?
    Nie bankowi to oceniać. Ma klient zarobioną uczciwie gotówkę, to ją
    wpłaca na swój ROR.

    --
    Jarek Andrzejewski