  • 21. Data: 2011-02-01 22:29:15
    Temat: Re: Przelew zagraniczny - nadal tak samo?
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-02-01, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    [...]

    > pod doładowaniem telefonu komorkowego mam przelew zagraniczny.
    >
    > Ciekawe. Przeszedles na nowe warunki, czy jedziesz na starych, po 0.99
    > za przelew?

    Jadę na starych warunkach.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 22. Data: 2011-02-01 22:29:40
    Od: Sławek <s...@g...pl>

    Użytkownik "Wojciech Bancer" napisał w wiadomości grup

    > On 2011-02-01, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    [...]

    > Jadę na starych warunkach.

    I to jest przyczyna

    -- Sławek

  • 23. Data: 2011-02-01 22:31:30
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/1/2011 4:29 PM, Wojciech Bancer wrote:
    > On 2011-02-01, witek<w...@g...pl.invalid> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Jadę na starych warunkach.

    no to juz wiesz.
    Albo rybki, albo pipki.

  • 24. Data: 2011-02-01 23:09:35
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-02-01, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    [...]

    > no to juz wiesz.
    > Albo rybki, albo pipki.

    No, ale mi to nie jest potrzebne. Konto mam tylko do obligacji w sumie. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 25. Data: 2011-02-04 22:37:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    .

    > Zostały najprawdopodobniej naliczone przez bank/i pośredniczące.

    Czekaj, grupowicz sprawozdawca ;) zeznał, że wybrał przelew SEPA.
    Czy może to był "przelew zagraniczny" i *TYLKO* wybranie opcji 2
    powoduje wysłanie SEPA?

    > Nie może być opłaty w ramach SEPA za przelew przychodzący. Odbiorca dostanie
    > dokładnie tyle ile zostaje wysłane. Wysyłając przelew SEPA przy prawidłowo
    > skonstruowanej formatce w ogóle nie masz do wyboru opcji kosztowej
    > OUR/SHA/BEN bo i tak musi być SHA.

    To chyba czegoś w opisie nie zrozumiałem (nie opisie SEPA, lecz opisie
    transakcji przy której ściągnięto później +kilkadziesiąt zł).

    BTW: przy okazji doszkoliłem się, że moneybookers to de facto karta,
    płatna, więc rozwiązanie dobre jak ktoś regularnie korzysta
    albo ma zapotrzebowanie na dużą sumę. W innych przypadkach
    PayPal górą (tudzież SEPA, jeśli działa).

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2011-02-04 22:39:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Feb 2011, witek wrote:

    > jakbys wybrak opcje druga, ty bys zaplacil za przelew w sowim banku, a kazdy
    > bank po drodze urwalby troche z tego dla siebie. Reszta doszlaby do konca.

    Pytanie - ile.
    Bo jak o 100 zł mniej (tak jak wg opisu), to operacja jest nieopłacalna.

    pzdr, Gotfryd

  • 27. Data: 2011-02-04 22:45:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Feb 2011, kashmiri wrote:

    > Ta Twoja "wpłata na konto docelowe" to właśnie nazywa się przelew:

    Nie tłumacz mi formalności :>, chodziło mi o techniczne rozwiązanie
    "trasy pieniędzy". Jeśli po drodze bank korespondent kasuje mi
    kilkadziesiąt zł z przelewu to dla mnie nie to NIE JEST "bezpośrednio".

    > Skąd. Koszt przelewu euroregulowanego to w Polsce zwykle ok. 5 zł.

    Główne pytanie brzmi, czy w momencie wysyłania zapłaty będę
    miał pewność że będzie to TAKI przelew.
    Pytanie pomocnicze jest równie istotne - już padło i odpowiedź
    nie wygląda za jasno, mianowicie: "czy wszystkie konta na terenie
    euroalandu załapią się na SEPA".
    Hint: na eBay podawanie konta do wpłaty na stronie z licytacją
    nie jest - jak widzę - równie częst jak np. na allegro.
    Przyznaję, że nie wiem czemu. Oczywiście nie mam na myśli firm.

    > Polecam wysyłanie z mBanku,

    Dziękuję za rekomendację :)
    Chwilowo zapotrzebowanie mi spadło (nie wygrałem licytacji),
    ale wcześniej czy później się przyda.

    pzdr, Gotfryd

  • 28. Data: 2011-02-05 00:03:27
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/4/2011 4:39 PM, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Pytanie - ile.
    > Bo jak o 100 zł mniej (tak jak wg opisu), to operacja jest nieopłacalna.

    mniej wiecej wlasnie tyle.
    kazdy bank po drodze, te swoje 10 - 15 euro/dolarow zabiera.
    Wszystko zalezy od tego ile bankow jest po drodze. Zwykle jeden, bo
    wiekoszsc bankow konta ma w wielu bankach i uda sie dobrac taką
    "marszrute" kasy, aby doszla do banku docelowego tylko przez jeden inny.
    Ale wyslij cos do jakiegos egzotycznego banku w nowej zelandii.

    To jest dokładnie jak tablica routingu w routerach.

  • 29. Data: 2011-02-05 12:35:17
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1102042333130.2044@quad..
    .

    > Czekaj, grupowicz sprawozdawca ;) zeznał, że wybrał przelew SEPA.

    Zeznał chyba raczej, że jego zdaniem być może to było SEPA. Ale nie było. :)

    > Czy może to był "przelew zagraniczny" i *TYLKO* wybranie opcji 2
    > powoduje wysłanie SEPA?

    Zazwyczaj w formatce jest wyraźnie napisane, że to SEPA. Mogą być używane
    określenia typu "przelew euroregulowany" i podobne. Nie powinno być w ogóle
    do wyboru opcji kosztowych. Samo wybranie opcji SHA nie powoduje cudownie,
    że przelew pójdzie w ramach SEPA. On wtedy i tak pójdzie w ramach SWIFT z
    opcją kosztową SHA (koszty dzielone).

    > To chyba czegoś w opisie nie zrozumiałem (nie opisie SEPA, lecz opisie
    > transakcji przy której ściągnięto później +kilkadziesiąt zł).

    Poszło SWIFTem, do tego z opcją OUR (wszystkie koszty pokrywa nadawca).

> [...]
    > albo ma zapotrzebowanie na dużą sumę. W innych przypadkach
    > PayPal górą (tudzież SEPA, jeśli działa).

    Jakoś tak ze dwieście razy już tego używałem, i wygląda że działa. ;-)
    Moneybookers, PayPal to są opcje znacznie droższe (poza szczególnymi
    strategiami ich używania). SEPA rulez!

  • 30. Data: 2011-02-05 15:23:56
    Od: Krzysiek <u...@m...vxx.pl>

    witek pisze:
    > kazdy bank po drodze, te swoje 10 - 15 euro/dolarow zabiera.

    A tak z czystej ciekawości to co się stanie jak kwota przelewu jest
    niewielka, np. 10 euro? Nic nie dojdzie czy nic nie zabiorą? ;-)