  • Newsgroups: pl.biznes.banki
    From: Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    Subject: Re: Przejście na Euro .
    Date: 9 Nov 2008 20:42:21 +0100

    On 2008-11-09, Szymon <n...@o...pl> wrote:

    > skoro w pamieci dzielisz takie liczby, a do tego szybko to brawo!

    A dziękuję.

    > To dowiedz sie ile transakcji w kasie marketu jest w euro, OK? Ja obstawiam,
    > ze grubo ponizej 1%. Juz wiesz czemu mi to nie przeszkadza? Nie korzystam z
    > tego. Po prostu.

    No. Ty nie korzystasz i tylko to się liczy, tak?

    > I tymczasem napluje w zbiornik, bo nastepna stacja nie-barana jest 300km
    > stad.

    Jak konkurencja jest 300km dalej, to on nawet nie musi szukać pretekstu.
    Podniesie ceny "bo tak" i co mu zrobisz? Mógłbyś się silić na cokolwiek
    realniejsze argumenty?

    > Tia... ryzyko. W Kauflandzie przyjmuja euro, a 10 metrow od nich jest
    > kantor. Wiesz... chetnie kupie od Ciebie euro w cenie kilku procent taniej
    > niz skup w kantorze, przy ktorym sie spotkamy. Od razu przynies kilkaset
    > tysiecy. Dlaczego taniej? no wiecie... rozumiecie... ryzyko kursowe.

    Chyba nie rozumiesz całej idei. Sklep nie handluje "ojro" ani w "ojro".
    On musi za te "ojro" kupić złotówki, żeby kupić towary. Nie może sobie
    poczekać. Jeśli według Ciebie to jest identyczne z sytuacją kantoru, to
    ja po prostu nie mam pytań.

    A za ryzyko walutowe się płaci _więcej_, a nie _mniej_, więc Twoje
    "chętnie kupie od Ciebie euro..." jakoś analogii u mnie nie znajduje.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl