  • Data: 2003-01-09 03:23:57
    Temat: Re: Programik do obsługi kont mBank
    Od: Miernik <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Też tak myślę - raczej nie zdecyduję się odpalić. Ale, szanowni Koledzy,
    > domaganie się kodu źródłowego, to jak prośba o przelanie kasy na konto!
    > Autor ma prawo zrobić dowolną rzecz ze swoim kodem, a zahaczające o agresję
    > DOMAGANIE się źródeł jest łagodnie mówiąc, niegrzeczne. Jak ktoś chce
    > udostępniać programy z licencją GNU to jego sprawa, póki co nie ma takiego
    > obowiązku. Wcale bym się nie zdziwił ani nie zgorszył, gdyby autor chciał z
    > programu zrobić jakąś użyteczną aplikację i na niej zarabiać.

    Pozwolę się nie zgodzić. Można zarabiać na programach GNU.
    Czego ja jestem najlepszym przykładem.

    Gdybyście zrzucili się dla mnie na powiedzmy 2000 zł napisałbym wam
    teraz taki program z otwartym kodem źródłowym na licencji GNU. Ja mysle
    by to zrobić inaczej - ze zględu na osoby pracujące na wolnym łączu,
    program składałby się z dwóch części - "serwera" rezydującego gdzieś na
    necie na serwerze podłączonym do szybkiego łącza. Oczywiście ze
    względów bezpieczeństwa każdu musiałby sobie taki serwer któremu ufa
    znaleść we własnym zakresie. On komunikowałby się ze stroną banku. druga
    część - "client" byłby na naszym komputerze - komunikowałby się z
    serwerem oczywiście wewnątrz bezpiecznego tunelu SSL, jednak maksymalnie
    zoptymalizowanego pod względem zużycia pasma i szybkości. Każda
    operacja wymagała by na tym odcinku przesłania 3 pakietów: żądania,
    potwierdzenia żądania i potwierdzenia otrzymania potwierdzenia.
    Wszystkie pakiety szyfrowane i podpisane elektronicznie.

    Niewykluczone że również bez zachęty finansowej coś takiego napiszę,
    "niestety" jednak teraz pracuję (za pieniądze) nad oprogramowaniem do
    obsługi sieci lokalnej (oczywiście GNU/GPL), a potem mam w zamyśle
    napisanie firmwareu do telefonów Nokia na licencji GNU/GPL.

    Natomiast nawet gdyby ktoś mi chciał zapłacić nawet 20000 zł nie
    napisałbym programu bez otwartego kodu - byłoby to dla mnie niemoralne.

    --
    ___ ICQ: 4004001 ___/___ tel.: +48608233394 ___/ mailto:m...@c...pl