  • 31. Data: 2009-05-31 21:10:59
    Temat: Re: Problemy z przelewami -- kilka pytań ( wina mBanku? )
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    krzysztofsf <k...@w...pl> writes:

    > Dales sobie zeskanowac karte.
    > Zlozyles na policje zgloszenie przestepstwa i z tym zgloszeniem
    > reklamacje w banku?

    A PIN? Sama karta nie wystarczy.

    Poza tym o co chodzi z ta wyplata przed wplata i co to jest te 500 zl
    wolnych srodkow to nie wiem.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 32. Data: 2009-05-31 21:49:08
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    Krzysztof Halasa pisze:

    > A PIN? Sama karta nie wystarczy.

    Trefny bankomat z nakladka lub kamera - skopiowli karte i zdobyli pin

    > Poza tym o co chodzi z ta wyplata przed wplata i co to jest te 500 zl
    > wolnych srodkow to nie wiem.

    Wiadomo, jakie jeszcze operacje byly zaksiegowane, jakie blokady i
    limity debetowe? Przeciez autor to wpisal z pamieci a nie z trzymanego w
    reku dokumentu. Co do dat i godzin widocznych dla klienta w systemie
    bankowym, to po doswiadczeniach z mBankiem, gdy przelew sobotni po
    wykonaniu trzeba sprawdzac w historii dajac date niedzielna czy
    poniedzialkowa, to juz mnie nic nie zaskoczy.

  • 33. Data: 2009-05-31 22:34:38
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    krzysztofsf <k...@w...pl> writes:

    > Trefny bankomat z nakladka lub kamera - skopiowli karte i zdobyli pin

    Jasne ale o ile szukanie miejsca skopiowania karty jest malo realne
    (co nie znaczy ze klient powinien za to odpowiadac) o tyle to samo
    w przypadku karty i PINu jest juz zupelnie prawdopodobne i nie nalezy
    w zadnym przypadku takich rzeczy odpuszczac.

> [...]
    > wykonaniu trzeba sprawdzac w historii dajac date niedzielna czy
    > poniedzialkowa, to juz mnie nic nie zaskoczy.

    Ale to tak sobie - powiedzmy - moze byc, gdy wszystko jest ok.
    W momencie fraudu wszelkie dziwne zjawiska bank musi przynajmniej dobrze
    wytlumaczyc, albo wina bedzie po jego stronie.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 34. Data: 2009-06-01 05:23:27
    Od: "k...@w...pl" <k...@w...pl>

    On 1 Cze, 00:34, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

> [...]
    > w przypadku karty i PINu jest juz zupelnie prawdopodobne i nie nalezy
    > w zadnym przypadku takich rzeczy odpuszczac.

    Dlatego spytalem sie o zgloszenie przestepstwa.

    > Ale to tak sobie - powiedzmy - moze byc, gdy wszystko jest ok.
    > W momencie fraudu wszelkie dziwne zjawiska bank musi przynajmniej dobrze
    > wytlumaczyc, albo wina bedzie po jego stronie.

    Nie jestem pewien, czy wszystko zostalo przedstawione tak jak bylo.
    Odpuscilbys tak sobie cala wyplate, obrazajac sei jedynie na bank i
    tylko wyprowadzajac z kontem?
    Bez szukania wszelkich mozliwych instytucji odwolawczych i pisania
    tam?

    Brakuje mi tu kompletnie historii tej reklamacji i jak sie wszsytko
    skonczylo - czy klient odzyskal pieniadze, czy jednak nie.
    Jestem sceptyczny co do podania kompletu faktow i operacji.

  • 35. Data: 2009-06-01 06:38:07
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Sun, 31 May 2009 12:04:23 +0200, Mithos napisał(a):

    > Do banków zaufania nie masz ale pieniądze wysyłasz przez jakieś
    > agencje/punkty krzaki, które podlegają niewiadomo czemu... ? Przecież z
    > tego typu miejscami były już różne afery.

    No dokładnie. Od początku mam wrażenie, że to jakieś lekkie trolowanie
    albo rozdwojenie jaźni i zaraz wyjdzie, że Tomaszek to w ogóle zaufania
    do allegro nie ma jak i całego internetu, no ale korzysta ;)

    --
    xbartx

  • 36. Data: 2009-06-01 07:25:39
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "xbartx" news:gvvt0f$5ec$1@inews.gazeta.pl

    > No dokładnie. Od początku mam wrażenie, że to jakieś lekkie trolowanie
    > albo rozdwojenie jaźni i zaraz wyjdzie, że Tomaszek to w ogóle zaufania
    > do allegro nie ma jak i całego internetu, no ale korzysta ;)

    I coś nam Tomaszek ucichł... :) Może się obraził :)

  • 37. Data: 2009-06-01 14:46:50
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "k...@w...pl" <k...@w...pl> writes:

> [...]
    > tylko wyprowadzajac z kontem?
    > Bez szukania wszelkich mozliwych instytucji odwolawczych i pisania

    Jasne ze nie.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 38. Data: 2009-06-02 19:41:49
    Od: Tomaszek <t...@j...pl>

    Valdi.Pavlack pisze:
    > "xbartx" news:gvvt0f$5ec$1@inews.gazeta.pl

    > I coś nam Tomaszek ucichł... :) Może się obraził :)

    Nie, nie obraziłem się. Przelewy w końcu doszły. Dziś rano. Na piechotę
    bym je szybciej dostarczył, ale co tam...
    | TEL: (0)882733602 *naprawy i modernizacje komputerów*diagnostyka* |
    | *dojazd*PŁACISZ TYLKO ZA EFEKTY, NIE ZA CZAS PRACY* ***WARSZAWA***|
    \----------| e-mail: d...@g...com |----------/

  • 39. Data: 2009-06-02 19:59:37
    Od: Tomaszek <t...@j...pl>

    k...@w...pl pisze:
> [...]
    > skonczylo - czy klient odzyskal pieniadze, czy jednak nie.
    > Jestem sceptyczny co do podania kompletu faktow i operacji.

    A więc już piszę. Polazłem tam do nich z tym wydrukiem. Paniusie
    przyglądały się chyba z pół godziny na to, bo chodziło o to, że o 5:50
    doszło mi 500 zł wolnych środków w godzinach, gdy bank nie pracuje. No i
    dlaczego zniknęły mi wszystkie środki, a potem wróciły?

    Złożyłem prośbę o wyjaśnienie. Dzwonią do mnie po trzech dniach, żebym
    przyszedł. No to polazłem. Wyjaśnili mi to tak:

    te 500zł to debet, który mogę zrobić. Mogłem to zrobić już dawno, ale
    tylko teoretycznie, gdyż w system mi tego nie umożliwiał.Błąd systemu. W
    przypadku gdybym próbował debetować konto, zostałoby ono zablokowane.
    Nigdy nie robiłem debetu to nigdy blokada konta nie miała miejsca.

    Na pytanie dlaczego zniknęła mi kasa z konta i powróciła po godzinie z
    hakiem? dlaczego jest zaksięgowana wypłata z bankomatu

    odp: technicy podczas dodawania wolnych środków ( zorientowali się, że
    nie mam przyznanego debetu ) wyzerowali stan konta i po dodaniu limitu
    wolnych środków wprowadzili kasę na konto z powrotem. Normalnie takie
    rzeczy dzieją się automatycznie, ale w moim przypadku zostało to
    zrobione ręcznie. Ponieważ system nie uwzględnia takiej sytuacji,
    panowie technicy zrealizowali ręcznie i dlatego to wygląda jak wypłata z
    bankomatu. ( nie mieli tego jak inaczej oznaczyć! ) Oczywiście fizycznie
    wypłaty z bankomatu nie było.

    Po wysłuchaniu wyjaśnień złożyłem wniosek o rozwiązanie konta i wypłatę
    z niego środków.

  • 40. Data: 2009-06-03 15:06:58
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Tomaszek <t...@j...pl> writes:

> [...]
    > panowie technicy zrealizowali ręcznie i dlatego to wygląda jak wypłata
    > z bankomatu. ( nie mieli tego jak inaczej oznaczyć! ) Oczywiście

    No coz, przyznaje ze mnie osobiscie takie wyjasnienie by
    satysfakcjonowalo (wiem, miekki jestem).
    --
    Krzysztof Halasa