    From: "leniuch" <w...@s...dhs.org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Pożyczka mieszkaniowa - co byście zrobili
    Date: Tue, 16 Apr 2002 16:34:10 +0200

    Użytkownik "Rafal" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:a9gk1p$28rp$1@news2.ipartners.pl...

    > A "sęk" jest taki że w razie odejścia z firmy z jakiegokolwiek powodu
    muszę spłacić
    > pożyczkę. Na razie nigdzie sięnie wybieram, ale... po czasach recesji
    > zazwyczaj przychodzi hossa, a wtedy może to być dobry okres do zmiany
    > pracy.... A mając taki "ogon" - jest pewien kłopot

    Dla mnie bylby to podstawowy powod do szybkiej zmiany kredytodawcy. Chyba,
    ze masz rezerwe gotowkowa ;) na wypadek wypowiedzenia umowy kr. razem z
    umową o pracę (odpukac w niemalowane).

    > Co byście zrobili na moim miejscu - próbowali zamienić tą pożyczkę na
    > "niezależny" kredyt bankowy (pewnie musiałbym znaleźć drugie
    zabezpieczenie
    > ,bo zanim sięzdejmie hipotekę i założy nową, trochę się zejdzie..)?
    > Jakieś banki dają kredyt "na spłatę" innego kredytu?

    Oczywiscie, ze kredyty mieszkaniowe w wiekszosci bankow moga byc
    przeznaczone na splate innych kredytow.
    Co wiecej - nie byloby potrzebne inne zabezpieczenie hipoteczne: nowy kredyt
    jestwyplacany na rachunek Twojego aktualnego zadluzenia, tak wiec bank
    bedzie mial pewnosc, ze otrzymasz zgode na wykreslenie hipoteki.

    > A może lepiej pozostawić tak jak jest?

    No cóż, decyzja należy do Ciebie...
    Kasia