    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Pożegnanie z ideą.
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Tue, 19 Oct 2021 21:36:02 +0200

    On Tue, 19 Oct 2021 11:35:13 -0700 (PDT), Michał Choromański wrote:
    > Ja mam powód wypowiedzenia że 54% klientów odeszło od Idei (tak mniej więcej, bo
    dokładnie nie pamiętam). xD

    To jest twoj powod, czy oni taki podali ?

    Teraz to bez znaczenia - wchodzisz do rodziny Pekao ... lub nie

    > Pewnie policzyli razem z tymi, którzy podpisali ich aneks. xD

    > A swoją drogą - jak ogólnie wspominacie Ideę?

    Punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia :-)

    Ja tam wspominam dosc wysokie oprocentowanie oszczednosci,
    czesto jakies dziwne promocje - naprawde tym bankom zalezy, zeby im
    pieniadze przelac, a potem szybko wylac?
    I zamrazanie serwisu po 23:00.

    reszta mnie nie interesowala.

    > Nawet wpłaty i wypłaty w kasie banku były bezpłatne

    Konto prywatne, czy na DG ?

    > Wprawdzie nie było wszystkich tych wodotrysków jak blik, hce czy
    > apple/google pay, ale nawet nie wiem czy w 2016 takie rzeczy
    > istniały.

    No wlasnie - chyba jeszcze nie.

    > Jak teraz przeglądam oferty banków, to ze świecą szukać podobnej.
    > Zawsze czegoś brakuje, a to potrącają za wpłatę w oddziale, przez
    > co wpłacanie nie ma sensu, a to pełno warunków prowadzenia konta
    > (ileś transakcji w miesiącu tudzież na określoną kwotę itd. itd.)

    IMO nie jest tak zle z tymi warunkami.
    A coz ... bank musi zarobic. Szczegolnie, jak ma bonusy dodatkowe,
    chocby te coworkingi.

    > No i jeszcze ten 'mobilny wpłatomat'. Mało brakowało żebym o tym
    > zapomniał. (w zasadzie to prawie w ogóle nie korzystałem) Bardzo
    > się tym chwalili w swoim czasie i nawet jakąś nagrodę za to
    > dostali. Pomysł nie zastosowany w żadnym innym banku. Na początku
    > przez długi czas to można było zawołać wpłatomat na dowolną kwotę
    > (teoretycznie mógł do ciebie dojechać żebyś wpłacił dychę), potem
    > wprowadzili minimalną kwotę. A w końcu całe przedsięwzięcie wzięło
    > i zdechło.

    Bo mnie sie wydaje ... ze to wysoce nieoplacalne jest :-)

    Dojazd zawsze bedzie troche trwal, duzo osob oni tym nie obsluza,
    szczegolnie, jak kazdy bedzie chcial wplacic na koniec dnia.

    > Tak sobie teraz myślę że do mniej więcej 2017/2018 roku ten bank
    > mógł prowadzić miłośnik nowinek, człowiek naprawdę z gorącą głową.
    > Kojarzyłem że w pewnym momencie była zmiana prezesa i chyba nawet
    > ten poprzedni poszedł siedzieć (właśnie sprawdziłem i faktycznie
    > była zmiana w październiku '17 a poprzednik dostał prokuratora za
    > GetBack).

    Ale prokurator to chyba pozniej.

    > Pekao to nawet nie musiało przejmować tej Idei, od
    > późnego 2018 bank zwijał się na całego, pod koniec 2019 i przez

    No wlasnie o to chodzi, ze na zwiniecie nie mieli pieniedzy.

    > cały 2020 to już była atrapa. Likwidowali placówki na potęgę i na
    > koniec już nawet nie było kas gotówkowych w żadnej która została. W

    Bo to sa koszta, a Idea przynosila straty.
    A czy w dobie internetu ta gotowka taka istotna ...

    > pewnym momencie był pomysł połączenia Idei z Getinem i chyba
    > zablokowały to organy państwowe. Ciekawe, jakby to wyglądało.

    No coz, KNF sie obawial, ze Idea moze pociagnac Getin na dno.
    W sumie ciekawe jak tam rzeczywisty bilans Idei wyglada .. choc
    pandemia mogla pociagnac klientow.

    > Nie wiem czy jednak nie lepiej niż pod tym Pekao.

    Celem nie jest najlepszy bank, tylko ratowanie klientow i UFG.

    A Pekao ... no coz, ma wlasna wizje banku, z Idei przydatne mu tylko
    kredyty :-)

    J.