    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Tue, 19 Oct 2021 11:35:13 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Pożegnanie z ideą.
    From: Michał Choromański <m...@g...com>

    Ja mam powód wypowiedzenia że 54% klientów odeszło od Idei (tak mniej więcej, bo
    dokładnie nie pamiętam). xD
    Pewnie policzyli razem z tymi, którzy podpisali ich aneks. xD
    Jeśli dodają 5 dni od daty na liście, to u mnie była data 31 sierpnia, dodać 5 dni
    roboczych, to już 7 września, to co najmniej do 7 listopada powinno działać. :P A
    według tego co pisałeś (że dodają), to nawet dłużej. W takim razie powinienem zdążyć
    założyć nowe konto w jakimś innym banku tak aby nowa karta doszła do mnie zanim Idea
    przestanie mi działać.
    Nie wiem w sumie, co to jest ST, zakładam że chodzi o jakiś czat / messenger na
    koncie bankowym, albo po prostu infolinię. ;)

    A swoją drogą - jak ogólnie wspominacie Ideę?
    Ja mam bardzo miłe wspomnienia związane z ich placówkami coworkingowymi, tak to się
    nazywało. Wiele dni przesiedziałem tam przy laptopie. Nawet były kawa i herbata za
    free. xD
    Na początku to te stoliki miały bardzo długie godziny otwarcia jak na bank: 8-20, a
    Zajęcza na Powiślu miała jeszcze soboty (9-14 chyba). Potem stopniowo skracano, na
    końcu zostało 10-18 .(funkcje bankowe cały czas były jedynie w tych godzinach, tzn.
    8-10, 18-20 i w soboty bank działał tylko jako "quasi-kawiarenka")
    Wiosną 2017 r. przez jakiś czas był nawet wagon coworkingowy. :P Można się było
    wystarać o bezpłatny bilet. Ja raz wziąłem, bo miałem jechać do Krakowa na Noc
    Muzeów, ale w końcu zrezygnowałem. W sumie szkoda, bo nie miałem okazji podpatrzeć
    jak toto wyglądało.
    Ostatnia placówka z funkcją coworkingową padła chyba na koniec września 2019 r. Co
    ciekawe, lokal do dziś - choć zamknięty - wygląda praktycznie tak samo jak za tamtych
    czasów, zabrany tylko ekspres i stoliki. Można popatrzeć przez szybę, ulica Polna róg
    Waryńskiego - niedaleko wejścia do metra Politechnika.

    Jeśli chodzi o funkcje bankowe, to jak zakładałem konto w sierpniu 2016 r. to
    naprawdę jak dla mnie mieli wszystko to co na codzień potrzebne. Prowadzenie konta i
    karta za free, wypłaty ze wszystkich bankomatów w kraju za free, wpłaty za free we
    wpłatomatach Euronet oraz tzw. "mobilnych wpłatomatach" (o tym nieco niżej). Nawet
    wpłaty i wypłaty w kasie banku były bezpłatne Nawet nie zdajecie sobie sprawy, jak
    to dla mnie przydatne. Można wpłacić każdą kwotę, nawet końcówki poniżej 10 zł. No i
    pieniądze są od razu na koncie. Nie ma też ryzyka że na drodze wpłatomat-bank coś
    gdzieś zaginie, bo za operację odpowiada pracownik banku obecny na miejscu.
    Wprawdzie nie było wszystkich tych wodotrysków jak blik, hce czy apple/google pay,
    ale nawet nie wiem czy w 2016 takie rzeczy istniały. W każdym razie dawałem sobie bez
    nich radę. ;)
    Jak teraz przeglądam oferty banków, to ze świecą szukać podobnej. Zawsze czegoś
    brakuje, a to potrącają za wpłatę w oddziale, przez co wpłacanie nie ma sensu, a to
    pełno warunków prowadzenia konta (ileś transakcji w miesiącu tudzież na określoną
    kwotę itd. itd.)

    No i jeszcze ten 'mobilny wpłatomat'. Mało brakowało żebym o tym zapomniał. (w
    zasadzie to prawie w ogóle nie korzystałem) Bardzo się tym chwalili w swoim czasie i
    nawet jakąś nagrodę za to dostali. Pomysł nie zastosowany w żadnym innym banku.
    Na początku przez długi czas to można było zawołać wpłatomat na dowolną kwotę
    (teoretycznie mógł do ciebie dojechać żebyś wpłacił dychę), potem wprowadzili
    minimalną kwotę. A w końcu całe przedsięwzięcie wzięło i zdechło.

    Tak sobie teraz myślę że do mniej więcej 2017/2018 roku ten bank mógł prowadzić
    miłośnik nowinek, człowiek naprawdę z gorącą głową. Kojarzyłem że w pewnym momencie
    była zmiana prezesa i chyba nawet ten poprzedni poszedł siedzieć (właśnie sprawdziłem
    i faktycznie była zmiana w październiku '17 a poprzednik dostał prokuratora za
    GetBack).
    Pekao to nawet nie musiało przejmować tej Idei, od późnego 2018 bank zwijał się na
    całego, pod koniec 2019 i przez cały 2020 to już była atrapa. Likwidowali placówki na
    potęgę i na koniec już nawet nie było kas gotówkowych w żadnej która została.
    W pewnym momencie był pomysł połączenia Idei z Getinem i chyba zablokowały to organy
    państwowe. Ciekawe, jakby to wyglądało. Nie wiem czy jednak nie lepiej niż pod tym
    Pekao. Ja nie chciałem w tym brać udziału, celowo nie podpisałem aneksu.