    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Pośrednik finansowy
    Date: Tue, 20 Apr 2021 15:39:04 +0200

    dyskusyjnych:b07c1905-f7ef-44e7-abdd-68e7108d77e5n@g
    ooglegroups.com...
    niedziela, 18 kwietnia 2021 o 15:04:01 UTC+2 Robert Tomasik
    napisał(a):
    [...]
> [...]
    >tam kupują - albo może nie tyle frajerzy, tylko tacy, co nie chcą lub
    >nie mogą czekać na paczkę.
    >Albo tak jak było z kartami płatniczymi - trafiały się pojedyncze
    >sklepy (nieodżałowany ZNAK, jeden z najorginalnieszych sklepów, jakie
    >widziałem, klient zwykle wychodził z czymś zupełnie innym niż
    >pierwotnie chciał kupić ;) w których gotówką było taniej niż kartą -
    >bo banki i duopol tępiły to srodze.
    >I płacący gotówką również zrzucali się na IF - wtedy sięgający nawet
    >4%.
    >Po tym, jak unia ustawiła górny pułap na 0,5% pojawiła się w PL

    Ale masz na mysli, ze te 2-4% IF powoduja inflacje, czy ze obnizka do
    0.5% daja jednorazowy spadek cen ?
    No owszem - moze dac, moze nawet spadek rozlozy sie na 2 lata ...

    Ale jeszcze zauwaz ze to ciagle czasy "kryzysu"
    https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/ceny-handel/w
    skazniki-cen/wskazniki-cen-towarow-i-uslug-konsumpcy
    jnych-pot-inflacja-/kwartalne-wskazniki-cen-towarow-
    i-uslug-konsumpcyjnych-od-1995-roku/

    Niska inflacja pojawila sie w 2013, w lipcu 2014 obnizono IF ... i
    faktycznie zrobila sie deflacja.
    Ale utrzymala sie przez caly 2015, i nawet 2016.
    Te 2-4% sie rozlozylo ?

    A gdzies tam jeszcze kurs $ zaczal rosnac w 2015 i 2016 i to
    powaznie - od 3.2 do 4.2, i jakos inflacji nie spowodowal.
    Bo tez i ropa spadla w tym okresie drastycznie.

> [...]
    >kabelek - w sumie to nie wiem,
    >skąd te kłopoty, jak u mnie nie działało to koleś przyszedł i
    >naprawił - problem może w 10 lokalach na 160,
    >ale propozycja montażu nakładek do odczytu radiowego dla wszystkich
    >lokali. Czy trzeba dodawać, że niedawno
    >była wymiana liczników wody i CO (liczniki wody mamy w szachtach z
    >dostępem z mieszkań, przez
    >kabelek idą impulsy do licznika CO w szachcie na klatce i dzięki temu
    >można odczytać stan liczników
    >wody bez wchodzenia ludziom do mieszkań) i można było o tym wcześniej

    Te liczniki tanialy, a praca rosla.

    W pewnym momencie stalo sie oplacalne, wczesniej nie, a jeszcze
    wczesniej - kosztowna fanaberia..

    J.