    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Tue, 20 Apr 2021 03:30:55 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Pośrednik finansowy
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 18 kwietnia 2021 o 15:04:01 UTC+2 Robert Tomasik napisał(a):

    > Ale, jeśli sam łazi, to może utargować prowizję pośrednika.

    Nic z tego - jak pisałem, prowizję płaci pośrednikowi bank - i to nie z tego, co
    dostanie akurat od tego klienta, którego mu pośrednik naraił, tylko od wszystkich
    klientów - bo cena kredytu jest taka sama, niezależnie czy przychodzisz samemu czy
    załatwiasz przez pośrednika.
    To tak jak w euro - cena taka sama na "raty 0%" jak i "za gotówkę" - a wyższa o dobre
    20% od cen netowych (nawet ich własnego oddziału netowego oleole). Do tych "rat 0%"
    dopłacają też frajerzy, którzy tam kupują - albo może nie tyle frajerzy, tylko tacy,
    co nie chcą lub nie mogą czekać na paczkę.
    Albo tak jak było z kartami płatniczymi - trafiały się pojedyncze sklepy
    (nieodżałowany ZNAK, jeden z najorginalnieszych sklepów, jakie widziałem, klient
    zwykle wychodził z czymś zupełnie innym niż pierwotnie chciał kupić ;) w których
    gotówką było taniej niż kartą - bo banki i duopol tępiły to srodze. I płacący gotówką
    również zrzucali się na IF - wtedy sięgający nawet 4%. Po tym, jak unia ustawiła
    górny pułap na 0,5% pojawiła się w PL deflacja.

    > No ale, to wówczas by nie były te same warunki.

    Dlatego zwracam OP na to uwagę - bo może mu się tylko wydaje,że warunki te same.

    > Celna uwaga. Bo jak na starcie próbują oszukać, to później będzie tylko
    > gorzej. Albo trzeba bardzo dokładnie się pilnować.

    Na pilnowanie nie ma co liczyć. No może w Krakowie, tam ludzie bardziej o swoją kasę
    dbają niż w DC :(
    A tak to samemu z zarządem dewelopera nie masz szans, chyba że w sądzie.
    A potem są numery takie jak ochrona czy sprzątanie droższe o 20% od cen rynkowych,
    firma to oczywiście kolega dewelopera (choć tu i przy właścicielskim wałki ciekawe
    bywają, tak jak w mojej poprzedniej wspólnocie, gdzie zebrała
    się grupa, która obaliła zarząd dewelopera - choć bez sądu się nie obyło - a potem,
    jako zarząd, dostawali
    od firm świadczących wspólnocie usługi działkę - niby na umowę o dzieło), nie mówiąc
    już o samych
    kosztach zarządu, które deweloper sam sobie z sufitu bierze.
    Albo lewe remonty - w poprzedniej wspólnocie (dwa 15-piętrowe bloki, razem 755
    mieszkań) woda się lała,
    bo pękały jakieś kolanka. To co - wymieniamy rury, ale wszystkie - a te dobre 95%
    instalacji gdzieś się jak sen
    złoty rozpłynęło. Albo teraz - są podobno kłopoty z licznikami z odczytem przez
    kabelek - w sumie to nie wiem,
    skąd te kłopoty, jak u mnie nie działało to koleś przyszedł i naprawił - problem może
    w 10 lokalach na 160,
    ale propozycja montażu nakładek do odczytu radiowego dla wszystkich lokali. Czy
    trzeba dodawać, że niedawno
    była wymiana liczników wody i CO (liczniki wody mamy w szachtach z dostępem z
    mieszkań, przez
    kabelek idą impulsy do licznika CO w szachcie na klatce i dzięki temu można odczytać
    stan liczników
    wody bez wchodzenia ludziom do mieszkań) i można było o tym wcześniej pomyśleć?