  • 11. Data: 2010-11-03 09:44:04
    Temat: Re: Porównanie IKE
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-03 09:54, grin pisze:

    > wyniki?. Z IKE tanio i szybko się nie wychodzi. Czarownica, wróżbita

    Ile kosztuje i ile trwa wyjście z IKE?

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2010-11-03 09:49:12
    Od: "grin" <s...@a...er>

    > Ile kosztuje i ile trwa wyjście z IKE?

    podatek i opłata manipulacyjna jeśli przed rokiem od założenia. Trwa do 14
    dni.

  • 13. Data: 2010-11-03 09:57:42
    Od: "grin" <s...@a...er>

    > W każdej chwili możesz wypłacić.
    Płacą podatek. Po co więc była zabawa w IKE z jego ograniczeniami

    > Ale płacisz podatek przy konwersji jednostek, a w IKE nie.

    Prawe wszystkie dziś oferują "parasol" bez podatku z konwersji.

    > Na emeryturze obecnych 30-latków nie ostanie się w obecnej formie żadne
    > państwo europejskie. Bankructwo jest nieuniknione, jak każdy socjalizm
    > połączony z demokracją.

    Tego się spodziewam.
    Jednak uważam, ze OFE, IKE to "marchewka". Jedząc samą marchewkę długo się
    nie pożyje. Może ma to jakiś sens dla nie potrafiących oszczędzać. Dla
    graczy giełdowych 10 tys. rocznie zwolnione z podatku od zysku za mnóstwo
    lat, to jakiś ochłap. Wielu graczy niewiele podatku płaci, niewiele wygrywa.

  • 14. Data: 2010-11-03 09:59:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-03 10:49, grin pisze:

    > wiadomości news:iarat4$d5m$4@news.onet.pl...
    >
    > podatek i opłata manipulacyjna jeśli przed rokiem od założenia. Trwa do
    > 14 dni.

    W praktyce u mnie to trwało kilka dni, podatek nie jest żadnym
    kosztem IKE, bo taki sam jest przy wycofywaniu się z innych inwestycji,
    jedynie opłata przed rokiem od założenia może być kosztem, choć można ją
    pominąć w rozważaniach, zakładam bowiem, że nowy uczestnik IKE ma chęć
    długoterminowego inwestowania i jeśli chce się wycofać, to zazwyczaj po
    upływie roku.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2010-11-03 10:01:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-03 10:57, grin pisze:

    > wiadomości news:iarar0$d5m$2@news.onet.pl...
    > Płacą podatek. Po co więc była zabawa w IKE z jego ograniczeniami

    > Prawe wszystkie dziś oferują "parasol" bez podatku z konwersji.

    I można zmienić fundusze z jednego TFI na inne, potem na lokatę, a
    potem na akcje?

> [...]
    > Dla graczy giełdowych 10 tys. rocznie zwolnione z podatku od zysku za
    > mnóstwo lat, to jakiś ochłap. Wielu graczy niewiele podatku płaci,

    Szczególnie dla graczy IKE jest korzystne - zrobią z 10 tysięcy w
    rok 100 tysięcy i nie zapłacą podatku od 90 tysięcy, tylko mogą
    zainwestować. A ostatecznie przy wycofaniu zapłacą podatek od sumy
    końcowej minus wpłat, co będzie o wiele bardziej korzystne, niżby
    obliczali sobie podatek co roku.

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2010-11-03 10:11:33
    Od: "grin" <s...@a...er>

    >podatek nie jest żadnym kosztem IKE, bo taki sam jest przy wycofywaniu się
    >z innych inwestycji,

    Zatem po co zawracać sobie głowę jakimś IKE?
    Kupować regularnie bezpieczne TFI za resztówki pensji i zapomnieć, może ma
    jakiś sens.
    Prawie taki sam jak programy oszczędzania różnorakich TFI
    Powraca pytania jaki najlepszy ? Ten z ostatniego roku, dwóch, trzech,
    dziesięciu? Wiele TFI długo nie żyje, zmieniają się, trudno starocie
    porównać. Notowane w Luxemburgu wymagają czy nie zapłaty podatku w Polsce?
    Ktoś to w US sprawdzi?
    Inwestor nawet mający darmowy rachunek maklerski w Bossa czy nawet
    "beznadziejny" emakler mbanku więcej obróci rocznie niż 3 średnie pensje

  • 17. Data: 2010-11-03 10:14:04
    Od: "grin" <s...@a...er>

    > I można zmienić fundusze z jednego TFI na inne, potem na lokatę, a potem
    > na akcje?

    Nie .
    W Bossa oferowane fundusze też nie należą do wiodących
    Pomysł by samodzielnie grać akcjami, obligacjami jest kuszący.
    Czy początkujący ugra coś 10 tys. zł rocznie?

  • 18. Data: 2010-11-03 10:16:05
    Od: lolekanabolek <l...@g...com>

    W dniu 2010-11-03 11:01, Liwiusz pisze:

    > A ostatecznie przy wycofaniu zapłacą podatek od sumy
    > końcowej minus wpłat, co będzie o wiele bardziej korzystne, niżby
    > obliczali sobie podatek co roku.

    a o kosztach prowizji zapomniałeś????

    --
    pozdrawiam
    Marcin

  • 19. Data: 2010-11-03 11:07:25
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "grin" <s...@a...er> napisał w wiadomości

> [...]
    > Pomysł by samodzielnie grać akcjami, obligacjami jest kuszący.
    > Czy początkujący ugra coś 10 tys. zł rocznie?

    Jeżeli potrafisz osiągnąć dodatnią stopę zwrotu mając 10 000 000, to mając
    10 000 jest to znacznie łatwiejsze.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 20. Data: 2010-11-03 11:10:55
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Zatem po co zawracać sobie głowę jakimś IKE?
    > Kupować regularnie bezpieczne TFI za resztówki pensji i zapomnieć, może
    > ma jakiś sens.

    Wartość jednostek TFI rośnie i spada wolniej od rynku (WIG), bo CO ROKU jest
    pobierana prowizja OD AKTYWÓW, a nie od zysku.

    > Prawie taki sam jak programy oszczędzania różnorakich TFI

    Prawie. ;-)

    > Powraca pytania jaki najlepszy ? Ten z ostatniego roku, dwóch, trzech,

    Żaden w dłuższym terminie nie jest lepszy od dobrze wybranych papierów, bo
    od nich się nie płaci corocznej prowizji.

    > Inwestor nawet mający darmowy rachunek maklerski w Bossa czy nawet
    > "beznadziejny" emakler mbanku więcej obróci rocznie niż 3 średnie pensje

    Po co ma tyle obracać??? Myślisz, że TFI w kółko obracają całością aktywów?