  • 1. Data: 2009-11-06 12:33:46
    Temat: Podliczenie PGE, do poprawki
    Od: SQLwiel <WPISZ_TU_NICK@gmail_kropka_com.null.com>

    Witam.
    Poprawcie, jeśli gdzieś się pomyliłem.

    Miałem wolne 10k. Wpłaciłem do biura maklerskiego, mogłem wziąć pod to
    100k kredytu.
    Prowizja od kredytu: 0,5% = 500zł
    Dostałem 166 akcji po 23zł. Wydałem na to 3818zł.
    Zapłaciłem prowizję maklerską od kupna, 0,2% = 8zł
    Zapłaciłem odsetki od kredytu, 9% od kwoty 3818zł przez 5 dni = 5zł
    Sprzedałem akcje na otwarciu, po 25,95zł. Dostałem 4308zł.
    Zapłaciłem prowizję maklerską 0,4% = 17,23zł
    Mój "zysk brutto" (przed Belką) jest -(MINUS) 35zł.

    Idę się upić.

    --
    Pzdr. SQLwiel.

  • 2. Data: 2009-11-06 13:11:36
    Temat: Re: Podliczenie PGE, do poprawki
    Od: perszing <t...@j...moj.adres.email.pl>

    SQLwiel pisze:

> [...]
    > Zapłaciłem prowizję maklerską 0,4% = 17,23zł
    > Mój "zysk brutto" (przed Belką) jest -(MINUS) 35zł.

    No co sie dziwisz? Przeciez w obecnych czasach banki sa takimi
    instytucjami zaufania publicznego, ktorych sensem istnienia jest na sile
    wciskanie swoim klientom
    - opcji walutowych
    - lokat strukturyzowanych
    - kredytow na akcje
    zeby klient stracil, a bank mogl zarobic.

    Nie ufaj bankom :P

    p.
    --
    www.ogloszenia.krakow.pl

  • 3. Data: 2009-11-06 13:49:19
    Od: namikk <n...@p...onet.pl>

    SQLwiel wrote:

> [...]
    > Zapłaciłem prowizję maklerską 0,4% = 17,23zł
    > Mój "zysk brutto" (przed Belką) jest -(MINUS) 35zł.

    Na podstawie tych danych (po zapłaceniu podatku) wychodzi ok
    (minus)-223zł ...

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2009-11-06 13:55:53
    Od: SQLwiel <WPISZ_TU_NICK@gmail_kropka_com.null.com>

    namikk pisze:
    > Na podstawie tych danych (po zapłaceniu podatku) wychodzi ok
    > (minus)-223zł ...
    >
    > Pozdrawiam

    Od kiedy to płaci się belkę od strat?

    --
    Pzdr. SQLwiel.

  • 5. Data: 2009-11-06 13:59:24
    Od: namikk <n...@p...onet.pl>

    SQLwiel wrote:

    > Od kiedy to płaci się belkę od strat?

    Teoretycznie, różnica między ceną zakupu i sprzedaży jest dodatnia,także
    wydaje mi się, że podatek od tego jest(?)Jeżeli weźmiemy pod uwagę koszty
    dodatkowe(obsługi) tej operacji i odniesiemy je do tego co zarobiłeś to
    wychodzi tak jak napisałeś.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2009-11-06 14:01:53
    Od: MattS <M...@m...ms>

    SQLwiel wrote:

    > Od kiedy to płaci się belkę od strat?

    Na giełdzie zarobiłeś, straciłeś bo wziąłeś kredyt i zapłaciłeś prowizję.

    Matt

  • 7. Data: 2009-11-06 14:08:26
    Od: SQLwiel <WPISZ_TU_NICK@gmail_kropka_com.null.com>

    MattS pisze:

    > Na giełdzie zarobiłeś, straciłeś bo wziąłeś kredyt i zapłaciłeś prowizję.
    >
    > Matt

    Kredyt na zakup akcji, tzn odsetki i prowizja oraz prowizje maklerskie i
    opłaty za prowadzenie rachunku p.w. wchodzą w koszta. Chyba, że coś się
    zmieniło.

    --
    Pzdr. SQLwiel.

  • 8. Data: 2009-11-06 14:28:28
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-11-06, namikk <n...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > wydaje mi się, że podatek od tego jest(?)Jeżeli weźmiemy pod uwagę koszty
    > dodatkowe(obsługi) tej operacji i odniesiemy je do tego co zarobiłeś to

    Giełdę się rozlicza na PIT-38, więc można sobie koszty uzyskania wliczyć.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 9. Data: 2009-11-06 14:30:00
    Od: "poniek" <p...@o...eu>

    Kredyt na zakup akcji, tzn odsetki i prowizja wchodzą w koszty .... ale
    tylko do wysokości kredytu za którą kupiliśmy akcje. Od tego roku to się
    zmieniło.

    pozdrawiam.

  • 10. Data: 2009-11-06 14:40:54
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "poniek" <p...@o...eu> wrote in message
    > Kredyt na zakup akcji, tzn odsetki i prowizja wchodzą w koszty .... ale
    > tylko do wysokości kredytu za którą kupiliśmy akcje. Od tego roku to się
    > zmieniło.

    czyli te koszty to w tym wypadku przy 96,5% redukcji lewarze 1:10 to 0.00
    pln ?
    A to wymyslili....geniusze karpat... masakra..

    george