  • 11. Data: 2015-12-15 23:15:37
    Temat: Re: Podatek bankowy, to teraz poleca po %
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Borys Pogoreło napisał(a) w wiadomości:
    <1o4liksp1ttq5$.1tel2v1hrb3s4.dlg@40tude.net>...

    >Ich wyborcy raczej wiedzą, że to tak nie działa.

    A pozostali by nie uwierzyli. Dla zasady.
    Jednak w "nowoczeną służbę zdrowia" ktoś uwierzył.
    Może pozostawmy to badaczom którzy będą pytać dalczego akurat tak
    głosowałeś/łaś.
    Podejrzewam, że >80% przy wyjściu z lokalu nie pamiętało już nazwiska
    przy którym postawili x.

    Arek

  • 12. Data: 2015-12-15 23:19:09
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Kris napisał(a) w wiadomości: ...
    W dniu wtorek, 15 grudnia 2015 17:19:35 UTC+1 użytkownik Tomasz Chmielewski napisał:

    > Tzn. ile wynoszą u nas, a ile w innych krajach UE?
    Co prawda o prowizjach a nie marżacj
    http://natemat.pl/97041,banki-w-polsce-maja-jedne-z-
    najwyzszych-oplat-i-prowizji-w-europie-r
    aport-goldman-sachs-uderza-w-polska-bankowosc

    Wbrew pozorom KNF trzyma za pysk bardziej niż nadzór w inych krajach,
    stąd koszty wieksze. Wypłacalność banków w Polsce jest zdaje się
    powyżej średniej europejskiej.
    BFG (osatnio w akcji) gwarantuje 100 tys. EUR. Czym innym jest ta
    kwota np. w Niemczech (wielokrotnie wyższe oszczędności), czym innym
    w Polsce.
    Za bezpieczeństwo się płaci.
    Wg wykresu różnica między 4. Polską a np. 11. Czechami to nie przepaść.
    Zresztą jesteśmy w niezłym towarzystwie. :) To nie są kraje zacofane
    czy "3. świata".
    Przy okazji wg autora Austria i graniczące z nią Włochy to już
    inne "regiony"... :)

    To kwestia zasad: czy posiadacze kont "za zero" mają korzsytać na
    kredytoiorcach czy odwrotnie.
    Jeżeli pięć osób zrobiło 10 przelewów za darmo przez "darmowe"
    konto internetowe to szósta 8zł zapłaci?
    Oczywiście im wyższe prowizje tym łatwiej bank coś dla siebie skręci
    i zrobi to skutecznie. Dopóki oprocentowanie było wysokie za
    większość placili kredytobiorcy oraz zmuszeni de facto do
    korzystania z usług banków - firmy, płatnicy pdatków i składek.
    Teraz banki szykują się na nowe wydatki i ew. zmniejszenie akcji
    kredytowej. Przeczytajcie regulaminy np. zmiennych lokat -
    oprocentowanie może zostać zmienione (obniżone) jeśli zdarzy się coś
    na rynku za co bank nie odpowiada np. na skutek działń nadzoru/NBP
    (nowe obowiązki i ograniczenia/stopy procentowe), prawodawcy (nakaz
    "pomocy" frankowiczom) czy wprowadzenia lub zmiany (poswyższenia)
    obciążeń (podatków).

    Ciekawsze byłoby zestawienie jak się mają prowizje do rzeczywistych
    kosztów usług, co byłoby trudne.
    Koszty Elixiru da się oszacować ale np. przyznanie krdytu: mogą
    wrzucić dane o kliencie do programu który wypluje "scoring". Nie
    licząc zakupu/ułożenia algorytmu to ile wklepanie i wciśnięcie
    Enter kosztuje? Kilka zł?
    Ale rzetelnie sprawdzając klienta i wszelkie okoliczności np. przy
    udzielaniu kredytu na budowę lub biznesplan a potem na bieżąco
    monitoringu w kilku tys. koszty mogą się nie zamknąć. Jest co
    przerzucić na klienta? Jest.

    Arek

  • 13. Data: 2015-12-15 23:40:16
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 15 Dec 2015 23:15:37 +0100, Arek napisał(a):

> [...]
    > głosowałeś/łaś.
    > Podejrzewam, że >80% przy wyjściu z lokalu nie pamiętało już nazwiska

    Przy obecnym systemie i tak głównie głosujesz na partię, więc nie jest to
    aż taka wielka różnica (z senatem inaczej - wiadomo).

    Ale w sumie obecnie rządzący mogli coś takiego obiecać, bo już zaczęli to
    realizować. Podczas zadymy o TK wpisali do budżetu sztywny cel inflacyjny,
    czyli drukarki w ruch.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 14. Data: 2015-12-16 01:01:23
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

> [...]
    >realizować. Podczas zadymy o TK wpisali do budżetu sztywny cel inflacyjny,

    No proszę, a tak zarzucali poprzednikom "zastępcze tematy".
    Podatek inflacyjny najłatwiejszy do wprowadzenia i ściągnięcia...
    (Ale "nowoczesną służbę zdrowia" to akurat Nowoczesna ustami Petru
    głosiła w reklamach).
    W sumie sens podatku od aktywów jest wątpliwy, zwłaszcza, że planowana
    wysokość to chyba w okolicach rekordu świata? Pisałem już: może go
    wprowadzić ale obniżyć bankowy CIT? Może wtedy banki mniej by
    kombinowały co się da jeszcze wrzucić w koszty?

    Arek

  • 15. Data: 2015-12-16 01:47:20
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 16 Dec 2015 01:01:23 +0100, Arek napisał(a):

    > No proszę, a tak zarzucali poprzednikom "zastępcze tematy".
    > Podatek inflacyjny najłatwiejszy do wprowadzenia i ściągnięcia...

    Niestety. Przy okazji oszczędzający dostaną po d*

    > (Ale "nowoczesną służbę zdrowia" to akurat Nowoczesna ustami Petru
    > głosiła w reklamach).

    Nowoczesną służbę zdrowia można mieć, ale wydając na nią tyle, co Niemcy.
    Tylko do tego jeszcze daleka droga. Na razie to kto inny ma okazję
    realizować swoje obietnice, szkoda że głównie rujnujące budżet.

> [...]
    > wprowadzić ale obniżyć bankowy CIT? Może wtedy banki mniej by
    > kombinowały co się da jeszcze wrzucić w koszty?

    Nie ma co się łudzić, że sobie tego nie odbiją, za bardzo są przyzwyczajone
    do krociowych zysków. Wszyscy więksi gracze z najtańszymi ofertami podniosą
    ceny i co zrobisz? Zostanie co najwyżej polowanie na promocje.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 16. Data: 2015-12-18 04:53:54
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcin N" 566fc99d$0$703$6...@n...neostrada.pl

    > Banki do tej pory miały w Polsce tak wysokie zyski, że każdy chciał być bankiem.

    Podatek dotyczy tych ,,każdych'', czy tych,
    którzy mają aktywa (kredyty) powyżej 4 miliardów pln?

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 17. Data: 2015-12-18 05:21:07
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Glaukon" 9...@g...co

    > Jak wam się zdaje ?? Miały być podwyżki oprocentowania lokat a tu może być lipa

    : petru z kopaczowa mogli cisnac w kampanii, ze jak wygraja,
    : to podniosa oprocentowanie lokat

    Ale nie uczynili tego, więc miejmy ich w xupie!
    (aby to obiecać, musiałby mieć swój bank)

    Petru coś zbudował?
    Raczej przypomina komucha przywożonego w walizce do gotowej firmy.
    (przypomina tak zwaną nomenklaturę)

    Mylę się? -- proszę o sprostowanie.

    Petru produkuje autobusy? Zatrudnia ludzi, którym płaci wg stawek
    polskich, czyli głodowych, ale sprzedaje autobusy komu? Firmom
    wspieranym podatkami? Tanio kupić, drogo sprzedać!

    Mylę się? -- proszę o sprostowanie!

    Czy Petru chociaż jeden raz skrytykował zatrudnianie ,,pracowników''
    za pieniądze podatników? Choćby ,,pedagogow''?... Pedagodzy w Polsce
    dobrze zarabiają, nie dając w zamian niczego.

    Podatki z %% lokat są marnowane na ,,rzetelną pracę''.
    Utrzymywane są dzięki tym podatkom między innymi:

    - kultura (Komorowski z małżonką mogą spać w teatrach)
    - nowoczesność (pedagodzy są wszędzie potrzebni!!! -- współdecydują
    nawet o przyznawaniu kart parkingowych)
    - sądownictwo naukowe (biegły jest nieomylny niczym Bóg)

    Petru to najmimorda (jak Hitler) nie zaś prawdziwy przedsiębiorca.
    Jest mocny w gadaniu, nie w pracowaniu.

    Gdy piszę o zawieszeniu za szyję -- wiem, że mnie nie pozwą sędziowie,
    bo są zbyt rozumni. (nie wskazuję kogo należy zawiesić -- może sędziów
    biblijnych...)

    Ale porównanie Petru do Hitlera warto wyjaśnić -- nic złego w takicm
    porównaniu, bo nie każde porówananie kogoś do Hitlera jest złe.
    Można napisać:

    ktoś (jak Hitler) miał dwie ręce

    Akurat Hitler był durniem, ale miał gadane.
    Petru też ma gadane i nie jest bystrzakiem.
    Hitlerowi Niemcy ,,zawdzięczają'' przegraną -- mądry człowiek nie doprowadziłby
    do klęski Niemiec. Mądrzy ludzie po śmierci Hitlera ocalili państwo niemieckie...

    -=-

    Teraz jest wyścig z czasem. UE proponuje krajom SS (Strefy Schengen) bratnią
    pomoc wojskową. Z jednej strony prezydent RP dysponuje Leopardami kupionymi
    przez Komorowskiego, z przeciwnej zaś -- mamy FR i bratnią pomoc z UE. Kto
    pierwszy obsadzi stanowiska bojowe, ten będzie miaU lepsze warunki do
    prowadzenia (; pertraktacji pokojowych. ;)

    http://niezalezna.pl/74031-prezydent-gdanska-kpi-z-p
    amieci-ofiar-grudnia

    To jest Petru i jego KOD!!! Jaruzelski kazał (pozwolił?) strzelać do robotników
    (w grudniu 1970 roku) jak do kaczek. Teraz KOD uniemożliwia składanie kwiatów
    pod pomnikiem upamiętniającym pomordowanych.

    Paweł Adamowicz nie zamierza przeprosić weteranów ,,Solidarności'' ze
    stowarzyszenia
    ,,Godność''. Zostali oni znieważeni przez uczestników niedzielnej manifestacji
    KOD.
    Pracownicy Europejskiego Centrum Solidarności, a także władze miasta uczestniczący
    w niedzielnej manifestacji KOD nie zareagowali, gdy manifestujący, w kolejną
    rocznicę
    wprowadzenia stanu wojennego próbowali uniemożliwić kombatantom złożenie kwiatów
    pod
    pomnikiem Poległych Stoczniowców.

    KOD to poplecznicy morderców takich jak: Jaruzelski, Kociołek, Kiszczak...
    Głosujcie na nich -- będziecie pracowali zakuci w dyby. :)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 18. Data: 2015-12-18 09:11:52
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 15 Dec 2015 09:04:49 +0100, Marcin N napisał(a):

    > Banki do tej pory miały w Polsce tak wysokie zyski, że każdy chciał być
    > bankiem.

    O wiele lepiej być SKOKiem. Nie trzeba przejmować się regulacjami i można
    spuścić wp*dol przedstawicielom KNF, gdyby się czepiali.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://picasaweb.google.com/gtracz64

  • 19. Data: 2015-12-19 23:32:16
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 18 Dec 2015 05:21:07 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

> [...]
    > do klęski Niemiec. Mądrzy ludzie po śmierci Hitlera ocalili państwo niemieckie...

    Ty masz równo pod sufitem?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl