  • 1. Data: 2004-10-28 13:40:23
    Temat: Pobrali bezprawnie 2000 zł z Inteligo mimo że ich nie miałem.
    Od: "Krzysztof" <l...@p...onet.pl>

    Witam.
    Około miesiąc temu kupowałem w necie domene .com
    kartą z Visa Electron z Inteligo.
    Domena miała kosztować 5.95$. Po około 7 dniach od zakupu
    znikneła mi z konta kwota za tą domenę oraz 595$ !! (100x więcej)
    Firma ta bez mojej zgody wzieła sobie dodatkowo równowartość 595$.
    Jak to możliwe jeśli ja na koncie karty miałem coś ok 30 zł. Loguję się
    do banku a tam na koncie od karty mam ponad -2000. Bank autoryzował tranzakcje
    i dał
    im pieniądze których nie miałem.
    Zgłosiłem reklamację do banku, podobno mają miesiąc czasu na rozpatrzenie
    wniosku.
    Do firmy też napisałem maila żeby oddali te 595$, dostałem w odpowiedzi link
    ich
    strony gdzie jest formularz kontaktowy, wypełniłem go 2 tygodnie temu i cisza.
    JAK TO MOŻLIWE ŻE INTELIGO DAŁO IM KASĘ KTÓREJ NIE MAM NA KONCIE ? Debet
    miałem na
    250 zł na karcie, miałem bo gdy się dowiedziałem o tych 595$ to od razu karte
    zablokowałem.

    Kiedyś kupowałem domenę w innej firmie za 8.95$, na koncie z kartą miałem o 2
    zł za
    mało, zakupu nie dało się zrobić bo nie było tych 8.95$ na kocie. A teraz to
    Inteligo dało im 595$ mimo że miałem 30 zł. Kwota ta nawet nie była w środkach
    zablokowanych, w niedzielę jeszcze wszystko było OK, w poniedziałek loguję się
    na
    konto a tu taaaki debet. Firma ta od domeny chciała bym wydrukował pismo z
    danymi
    mojej karty, podpisał go i wysłał im faxem do stanów, nie zrobiłem tego bo
    faxu nie mam.

    Proszę o pomoc. Może ktoś z was wie jak odzyskać te ponad 2000 zł ?

  • 2. Data: 2004-10-28 13:47:42
    Od: "Jacek Marek" <n...@i...pl>

    Krzysztof wrote:
> [...]
    > Domena miała kosztować 5.95$. Po około 7 dniach od zakupu
    > znikneła mi z konta kwota za tą domenę oraz 595$ !! (100x więcej)
    Ups, problem z przecinkami...

    JM

  • 3. Data: 2004-10-28 14:02:03
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    > Około miesiąc temu kupowałem w necie domene .com
    > kartą z Visa Electron z Inteligo.
    > Domena miała kosztować 5.95$. Po około 7 dniach od zakupu
    > znikneła mi z konta kwota za tą domenę oraz 595$ !! (100x więcej)

    Pachnie mi to jakimś błędem w oprogramowaniu (w owym sklepie). Co
    oczywiście niewiele Ci pomaga...

    > Jak to możliwe jeśli ja na koncie karty miałem coś ok 30 zł. Loguję
    > się do banku a tam na koncie od karty mam ponad -2000. Bank
    > autoryzował tranzakcje i dał im pieniądze których nie miałem.

    To jest tak: bank sprawdza Twoje konto przy autoryzacji transakcji - i
    wtedy muszą się środki zgadzać - ale gdy przyjdzie rozliczenie, musi
    je obsłużyć czy środki są czy nie. Normalny przykład: płacisz 50 zł, z
    jakiejś przyczyny rozliczenie przychodzi dopiero po 2 tygodniach a że
    blokada zeszła wcześniej (wisi tydzień), zdążyłeś wydać
    pieniądze. Inny normalny przykład: płacisz 5$, masz na koncie te 18
    zł, w czasie od chwili gdy płacisz do chwili gdy bank rozlicza kurs
    dolara wzrasta tak że to 18 przestaje starczać.

    Tu podejrzewam, że było tak:
    - sklep autoryzował na 5.95$ - i tyle miałeś
    - a potem coś się po*#$#@$@#ło gdzieś i sklep rozliczył 595$ zamiast 5.95$

    Na razie bym się nie denerwował i poczekał na efekty reklamacji.

  • 4. Data: 2004-10-28 14:11:58
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Jacek Marek napisał:

    > Ups, problem z przecinkami...

    Problem, nie problem Inteligo nie ma prawa sciagnac tej kasy.

    Ja bym zadzwonil do Inteligo, zjeb*& ich z gory na dol i powiedzial, ze
    jesli nastepnego dnia kasy nie bedzie, to ide do prokuratora.

    Bartol

  • 5. Data: 2004-10-28 14:17:59
    Od: l...@p...onet.pl

> [...]
    > - a potem coś się po*#$#@$@#ło gdzieś i sklep rozliczył 595$ zamiast 5.95$
    >
    > Na razie bym się nie denerwował i poczekał na efekty reklamacji.

    Własnie że jak kupiłem domene to sprawdzałem w Inteligo, nie pobrali mi tych
    5.95$ ani nie zablokowali. Po kilku dniach na koncie pojawiły się dwie
    tranzakcje na 5.95 i 595$ W życiu nie miałem równowartości 595$ na koncie
    karty, tam zawsze trzymam tyle ile trzeba wypłacić kartą lub zapłacić netem.
    Jak oni mogli autoryzować wypłatę na 595$ których nie było.

  • 6. Data: 2004-10-28 14:30:30
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

> [...]
    > karty, tam zawsze trzymam tyle ile trzeba wypłacić kartą lub zapłacić netem.
    > Jak oni mogli autoryzować wypłatę na 595$ których nie było.

    Z tego co piszesz, to oni nigdy nie *autoryzowali* tej wypłaty (takiej
    blokady przecież nie miałeś). Oni ją tylko rozliczyli. A rozliczyć
    muszą każdą rzecz która przyjdzie z Visy.

    Przy tym scenariuszu (nie było autoryzacji) na moje oko szanse na
    pozytywną obsługę reklamacji rosną.

  • 7. Data: 2004-10-28 15:23:43
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Marcin Kasperski <M...@s...com.pl> writes:

    > - sklep autoryzował na 5.95$ - i tyle miałeś
    > - a potem coś się po*#$#@$@#ło gdzieś i sklep rozliczył 595$ zamiast 5.95$
    >
    > Na razie bym się nie denerwował i poczekał na efekty reklamacji.

    I tu sie przejawia wyzszosc kart kredytowych...

    Inna rzecz, ze szanujacy sie bank powinien w razie takiej reklamacji
    sporna kwote warunkowo oddawac od razu, a dopiero w razie odrzucenia
    reklamacji - pobierac jeszcze raz.

    MJ

  • 8. Data: 2004-10-28 16:45:48
    Od: witek <w...@w...gazeta.pl.invalid>

    Michal Jankowski wrote:

    > Inna rzecz, ze szanujacy sie bank powinien w razie takiej reklamacji
    > sporna kwote warunkowo oddawac od razu, a dopiero w razie odrzucenia
    > reklamacji - pobierac jeszcze raz.

    O ile klient się wcześniej nie ulotni z kasą...

  • 9. Data: 2004-10-28 18:53:44
    Od: "trainer" <t...@p...org>

    Marcin Kasperski wrote:

    > Z tego co piszesz, to oni nigdy nie *autoryzowali* tej wypłaty (takiej
    > blokady przecież nie miałeś). Oni ją tylko rozliczyli. A rozliczyć
    > muszą każdą rzecz która przyjdzie z Visy.

    a co to znaczy dla szarych zjadaczy chleba - że ich "E z sercem" nie są
    bezpieczne, bo w każdej chwili jakiś kolo, zdobywszy dane karty (debetowej!)
    w murzyńskim sklepiku w Chicago może robić im debety $600???!!??

    (PS. Jeżeli tak jest to Krzysztof ciesz się, że dolar jest słaby, ale ja bym
    nie zapłacił tych 2000 :-))

    trainer

  • 10. Data: 2004-10-28 19:05:39
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    "trainer" <t...@p...org> writes:

    > a co to znaczy dla szarych zjadaczy chleba - że ich "E z sercem" nie są
    > bezpieczne, bo w każdej chwili jakiś kolo, zdobywszy dane karty (debetowej!)
    > w murzyńskim sklepiku w Chicago może robić im debety $600???!!??

    Nie. Tu musi oszukiwać jakoś sklepik. I jeśli reklamacji nie wyjaśni
    szybko, to pewnie będzie miał problemy z Visą.