  • Data: 2022-10-31 15:28:51
    Temat: Re: Platnosc w funtach wielowalotówka AliKa
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    poniedziałek, 31 października 2022 o 14:10:38 UTC+1 ąćęłńóśźż napisał(a):

    > W takiej, w jakiej poda mu się walutę karty, ale wówczas przelicza po swoim kursie
    z GBP, co dla PLN jest gorsze od kantorów (choć
    > bywa niegorsze od bankowych+prowizje).
    > Ekstrapoluję, że dla EUR też koszą.
    > Dlatego podałbym walutę karty jako GBP, i nie wiem jak to AliK przeliczy z EUR
    będących na rachunku.

    No to przeliczy ZAWSZE po kursie MC.
    Jeśli amazon nie przelicza po kursie średnim czy powiedzmy zbliżonym do MC (0,2%),
    tylko daje np. narzut 1%, to nie warto zawracać sobie głowy funtami - i np.
    kupowaniem w weekendy, gdy się nie opłaca - to lepiej ustawić płatność na funty, a w
    kantorze aliora mieć odpowiednią ilość euro.
    Tylko uważać, by przypadkiem nie było tak, że euro za mało, ale złotówek wystarczy -
    wtedy zapłata jak za zboże.

    > Co ma wspólnego MC 0,2% z kartą visa?

    Co ma wspólnego karta visa z kantorem aliora ( i w ogóle z całym aliorem)?