  • 1. Data: 2012-01-03 22:59:14
    Temat: Płatność poprzez dotpay
    Od: Dąbrowski <n...@a...pl>

    Witam
    Za zakup w sklepie internetowym chciałem zapłacić kartą płatniczą
    prepaid. Strona transakcyjna sklepu skierowała mnie na stronę serwisu
    dotpay.pl. Wpisałem wszystkie dane karty i zatwierdziłem. Dostałem
    komunikat, że transakcja przebiegła prawidłowo i nastąpił powrót na
    stronę sklepu. Na tej stronie również pojawił się komunikat, że płatność
    została dokonana poprawnie. Tyle że sklep pieniędzy nie dostał.
    Sprawdziłem wydruk transakcji z dotpay i okazało się, że zrobiłem błąd w
    nazwisku (przestawiłem litery). Czyli to, że sklep pieniędzy nie dostał
    jest prawidłowe.
    Ale mam pytanie, jaka jest w tej transakcji rola serwisu dotpay.pl?
    Serwis ten przecież potwierdził mi prawidłowość transakcji i taki jej
    wynik przekazał do sklepu. Czyżby to potwierdzenie zostało dokonane bez
    żadnego sprawdzenia czy karta jest ważna? Kiedyś, gdy płaciłem przez
    Polcard i zrobiłem podobny błąd to dostałem komunikat, że transakcja
    została odrzucona. Dlaczego więc dotpay transakcję zatwierdził? Czy ten
    serwis działa prawidłowo?
    To moja trzecia płatność przez dotpay. Poprzednio wszystko było bez
    zastrzeżeń.

  • 2. Data: 2012-01-04 02:08:55
    Temat: Re: Płatność poprzez dotpay
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Dąbrowski" <n...@a...pl> napisał w
    wiadomości news:4f0388be$0$1455$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]
    > działa prawidłowo?
    > To moja trzecia płatność przez dotpay. Poprzednio wszystko było bez

    dotpay to system z beznadziejnym suportem, jak się zdaży
    problem to jest odbijanie od konsultanta do konsultanta

    unikać dotpay jak ognia

    erator/

  • 3. Data: 2012-01-04 10:02:23
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    Dąbrowski wrote:
> [...]
    > komunikat, że transakcja przebiegła prawidłowo i nastąpił powrót na
    > stronę sklepu. Na tej stronie również pojawił się komunikat, że

    Uwaga, nie czujesz dobrze tego - jest tak: sklep>dotpay>polcard i tu masz
    zajebisty, wykurwisty komunikat "transakcja ok, wynik przekazano do sklepu"
    mniej wiecej o to chodzi. Masa klientow mysli ze jak ok to znaczy ze karta
    obciazona i moga zamknac komputer, isc do parku a ich zlecenie jest
    realizowane. Tak nie jest, wynik transakcji moze byc negatywny.

    Kilka razy mailowalem do tego betonu z polcard (zauwaz ze to kolejny
    posrednik!) by komunikat nie byl tak zjebany, niech napisza wyraznie ze wynik
    transakcji poznaja w sklepie/dostana od sklepu. Nic sie przez lata nie zmienia.
    Do tego ta ich paskudna strona z lat 90 (transakcyjna).

    Przepraszam za soczysta mowe ale o nich nie mozna lepiej (i o dotpay i o
    polcard).

    > płatność została dokonana poprawnie. Tyle że sklep pieniędzy nie
    > dostał. Sprawdziłem wydruk transakcji z dotpay i okazało się, że

    Czyli moglesc pasc ofiara tego nie do konca zrozumialego dla zwyklego zjadacza
    chleba komunikatu. Nie jestes sam.

    > zrobiłem błąd w nazwisku (przestawiłem litery). Czyli to, że sklep
    > pieniędzy nie dostał jest prawidłowe.

    Raczej to nie ma znaczenia, nie sadze by to weryfikowali zawsze/w ogole.

    > Ale mam pytanie, jaka jest w tej transakcji rola serwisu dotpay.pl?
    > Serwis ten przecież potwierdził mi prawidłowość transakcji i taki jej
    > wynik przekazał do sklepu. Czyżby to potwierdzenie zostało dokonane

    Jak potwierdzil, czy dotpay wyslal ci mail? Polcard czyli de facto bramka do
    placenia kartami, nigdy nic nie potwierdza chyba ze jakis blad typu zly numer
    karty.

> [...]
    > transakcja została odrzucona. Dlaczego więc dotpay transakcję
    > zatwierdził? Czy ten serwis działa prawidłowo?

    Raz jeszcze masz od nich mail ze transakcja wykonana?
    Dotpay to lamerstwo. Raz dostalem SMS (jako "sklep") ze transakcja wykonana
    (czyli OK) a w ich systemie i od nich maile twierdzily ze transakcja odrzucona.
    Milame tez kilka innych anomalii w tym systemie, olewka "technikow". W systemie
    bylo zle naliczone saldo moich utargow, nie dalo sie wyplacic czesci pieniedzy
    itd.

    Na spokojnie sprawdz jakie masz dowody, strona polcardu nic nie mowi -
    pamietajcie o tym.

  • 4. Data: 2012-01-04 12:04:10
    Od: Dąbrowski <n...@a...pl>

    W dniu 2012-01-04 11:02, Papkin pisze:
> [...]
    > zjadacza chleba komunikatu. Nie jestes sam.

    > Raczej to nie ma znaczenia, nie sadze by to weryfikowali zawsze/w ogole.

    Jak napisałem poprzednio - karta to prepaid. Dokładnie jest to MC
    wydawany przez BRE a firmowany przez lotnictwo.net.pl. Ta karta jest z
    imieniem i nazwiskiem. Przy zakupie tej karty podaje się tylko te dane,
    bez adresu. Oczywiście nikt tego nie weryfikuje, więc można sobie
    zażyczyć aby na karcie było napisane Pszczółka Maja :-)
    Strony dotpay.pl i Polcard wymagają aby oprócz numeru karty i daty jej
    ważności podać także pełne dane adresowe właściciela. Wpisywałem imię i
    nazwisko takie jak na karcie a adres fikcyjny i przechodziło. Teraz
    dodatkowo był błąd w nazwisku.

    > Jak potwierdzil, czy dotpay wyslal ci mail? Polcard czyli de facto
    > bramka do placenia kartami, nigdy nic nie potwierdza chyba ze jakis blad
    > typu zly numer karty.

    Nie, mam jedynie wydruk strony dotpay.pl z komunikatem, że płatność
    przebiegła poprawnie. Jest tam też informacja, że za chwilę dostanę
    e-mail z potwierdzeniem i że konto zostanie obciążone. Podobny komunikat
    pojawił się na stronie sklepu. E-maila nie dostałem ani z dotpay ani ze
    sklepu. Poprzednio, gdy transakcja przebiegła prawidłowo dostawałem
    e-maile. Dziś sprawdziłem rozliczenie karty i kwota transakcji jest
    zablokowana, chociaż samej transakcji nie ma jeszcze na wykazie. W
    sklepie pieniądze nadal się nie pojawiły. Napiszę reklamację i zobaczę
    co odpowiedzą.

    > Na spokojnie sprawdz jakie masz dowody, strona polcardu nic nie mowi
    > pamietajcie o tym.

    Dowodami są jedynie wydruki stron dotpay.pl i sklepu z komunikatami o
    poprawnym przebiegu płatności. Są tam też oczywiście numery transakcji w
    dotpay.pl i w sklepie. Kwota to tylko 9 zł, więc do sądu nie pójdę, ale
    może coś poprawią w swoim systemie płatności.

  • 5. Data: 2012-01-04 12:36:37
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (04.01.2012 13:04), Dąbrowski wrote:

> [...]
    > dotpay.pl i w sklepie. Kwota to tylko 9 zł, więc do sądu nie pójdę, ale
    > może coś poprawią w swoim systemie płatności.

    Z tym poprawianiem to jest tak, że ostatnio jak coś poprawiali, to mój
    kontrahent zza wielkiej wody dostał komunikat o tym że nastąpił błąd
    autoryzacji. No to ja do Dotpaya ze screenem co jest, czemu błąd, a oni,
    że się przestawili z Polcardu (ecardu?) na Moneybookers i nie mogę
    przyjmować płatności kartą dopóki nie podpiszę jakiejśtam dodatkowej umowy.

    Oczywiście, dowiedziałem się o tym od klienta, nie od nich. Pełen
    profesjonalizm.

    p. m.

  • 6. Data: 2012-01-04 14:49:18
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    uwaga, uzupelniam swoje informacje o dotpay.

    W moim systemie wlasnie probowalem placic karta, dotpay wymaga podania kupy
    informacji o posiadczu karty co jest WQRW__CE to po pierwsze (platnosci.pl
    wymagaja tylko imienia i nazwiska, maila) bo musisz tracic czas na tej
    paskudnej stronie dotpay.pl, doszla opcja podania kraju (kiedys nie bylo). Ile
    zbednej roboty, konkurent jak wyzej nie kaze podawac u siebie NIC, wszystko
    dostaje ze strony sklepu/wlasciciela serwisu i jeden zbedny krok mniej!

    Jak juz sie z tego formularza wykaraskam i przejde na polcard i tu uwaga - jest
    odnowiony wyglad, nadal taki sobie ale lata swietlne do przodu od tego co bylo
    (takze errata do mojego poprzedniego posta). W dotpay podaje imie i nazwisko
    posiadacza karty, te dane nie sa widoczne w polcard (za to ulica itp sa!)
    dlaczego brak przekazania tych danych z dotpay do polcard? Moze "nie da sie".

    Czy nadal (bo widze ze zmienili wyglad, jak wyzej) mamia ludzi ze mniej wiecej
    "transakcja przebiegla poprawnie/pozytywnie, wynik transakcji zostal przekazny
    do sklepu" tego nie sprawdzalem, jak ktos bedzie placil to niech zwroci na to
    uwage.

    Podtrzymuje kiepska obsluge sprzedawcy przez dotpay i rozne bledy w systemie
    ktore dostrzeglem, nie czuje sie pewnie ale system mam z historycznych wzgledow
    i nadal go uzywam choc w bardzo malym stopniu.

  • 7. Data: 2012-01-04 15:50:27
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Papkin <s...@s...net> wrote on 2012-01-04_15:49
> [...]
    > nie sa widoczne w polcard (za to ulica itp sa!) dlaczego brak
    > przekazania tych danych z dotpay do polcard? Moze "nie da sie".

    Istotnie - nie da się, z powodów poniżej :-)

> [...]
    > w systemie ktore dostrzeglem, nie czuje sie pewnie ale system mam
    > z historycznych wzgledow i nadal go uzywam choc w bardzo malym

    No to ja uzupełnię tym jak było (bo nie wiem jak teraz) w Citi:

    Po podaniu danych karty w platnosci.pl itd. pojawiała się strona
    Citi dla 3dsecure. Po wpisaniu poprawnego kodu 3DS informowano, że
    dane się zgadzają, następnie w platnosci.pl, że transakcja
    zakończyła się poprawnie, po czym w sklepie, że wszystko jest w
    porządku.
    Na koniec pieniądze nie docierały. Po zbadaniu - był błąd w
    okresie ważności karty.
    Dwar razy tłumaczyłem, że to jest coś źle z 3DS, bo w momencie gdy
    podam przysłany kod Citi ma wszystkie dane, więc wie, że jest źle.
    Zwalanie na innych...

    Ostatecznie - po reklamacjach - stwierdzili, że mogą mi wyłączyć
    3DS. I teraz oczywiście wszystko śmiga.

    Opisane przypadki świadczą o poziomie projektantów z banków (a
    pewnie i Polcardu) - co oni zaprojektują, to biedny koder wklepie,
    no i pojawiają się kolejne durnoty...

    witrak()

  • 8. Data: 2012-01-04 19:10:49
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Papkin" 4f0423b9$...@n...home.net.pl

    > Czyli moglesc pasc ofiara tego nie do konca zrozumialego dla
    > zwyklego zjadacza chleba komunikatu. Nie jestes sam.

    IMO dobrze by było, gdyby z zasady sklep za każdym razem
    słał m@ilem (czy SMSem) informację o wyniku transakcji.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2012-01-04 21:55:35
    Od: fReLuZ <f...@i...com.pl>

> [...]
    > nie dalo sie wyplacic czesci pieniedzy itd.
    >
    > Na spokojnie sprawdz jakie masz dowody, strona polcardu nic nie mowi -

    Heh - wszystko potwierdzam, co piszesz... ja tez mialem z nimi problemy
    tyle, ze byly to jeszcze transakcje z zagranicy - generalnie nie wiadomo
    o co chodzi i na jakim etapie jest transakcja!

    A jak oni tam zarzadzaja softem to juz parodia, kiedys mi sie trafil
    jakis sensowny technik no i rozmawialismy z 30 minut i on costam
    sprawdzal po swojej stronie, ja po swojej... poczym on stwierdzil..a na
    Pana koncie jest stara wersja skryptu - zaraz to zmienie - no i mialo
    byc dobrze- niby bylo ale nie do konca - aha chodzilo o platnosci SMS.