  • Data: 2009-09-07 12:06:16
    Temat: Re: Płatność kartą "na podpis"
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Olgierd <n...@n...problem> writes:

    > ... jakbyś przeczytał...

    > nie pisałbyś głupot ;-)

    Nie zartuj sobie, chyba nie myslisz ze ust 5 dotyczy akceptacji przez
    klienta?

    Nie ma zadnego wymogu potwierdzania transakcji, w szczegolnosci art. 28
    dopuszcza zdalne uzywanie kart. Wtedy (IO) nie ma podpisu, PINu, moze
    nie byc dokladnie niczego. Klient zgadza sie na obciazenie karty podajac
    ja sprzedawcy, i tyle. Sprzedawca nie musi wcale prosic klienta o podpis
    lub wpisanie PINu, to tylko jego prawo, ktore go zabezpiecza przed
    nieuzasadnionymi chargebackami.

    Natomiast jesli chodzi o "brak zgodnosci podpisu", to rownie dobrze
    ustawa (i organizacje) moga proponowac obroty Slonca wokol Ziemi.
    W sytuacji ewidentnej ("Jan Kowalski" vs "Anna Nowak") sprzedawca
    powinien odmowic dokonania transakcji (itd) nie na podstawie Art 9
    ust 3, bo do tego nawet grafolog ma niekoniecznie kompetencje ze wzgledu
    na niewielka probke pisma (ale nie wiem), tylko na podstawie ust 4.

    Jesli zlodziej podpisze sie podobnie do klienta, to nic na to nie pomoze
    nawet cala Konstytucja. Chyba nie myslisz, ze beda to wtedy "zgodne
    podpisy"?
    Co to w ogole jest "zgodny podpis"? Znasz jakas definicje?
    --
    Krzysztof Halasa