  • 1. Data: 2002-01-22 08:11:36
    Temat: Platforma hardware/software w Inteligo
    Od: Jarek Palka <j...@k...KILLSPAM.com.pl>

    Z reklamy w GW można dowiedzieć się na czym stoi Inteligo.
    Używają tam serwera Compaq ML530, Pentium III Xeon, a serwerem bazy danych jest
    MS SQL Server.
    Z tego co wiem, to taki sprzęt można polecać dla kilkudziesięciu użytkowników, a
    z banku może korzystać jednocześnie tysiące. Inteligo należy do systemów
    chodzących w miarę sprawnie, więc strach pomyśleć jaki sprzęt używany jest np. w
    BSKOnline, który o 1 w nocy wywala komunikat: system przeciążony :-(

    Wiem, że mBank też działa na SQL Serverze, bo kiedyś pojawiały się komunikaty o
    błędach na ich stronie :-)

    Znacie platformy sprzętowe/programowe/bazodanowe w innych systemach bankowych ?
    ________
    Jarosław Palka <j...@k...KILLSPAM.com.pl>
    Katowice POLAND <Remove KILLSPAM from address >

  • 2. Data: 2002-01-22 09:31:17
    Temat: Re: Platforma hardware/software w Inteligo
    Od: "Piotr Orzechowski" <n...@p...com>

    Użytkownik "Jarek Palka" <j...@k...KILLSPAM.com.pl> napisał w
    wiadomości news:3C4D1EB8.1080702@kamsoft.KILLSPAM.com.pl...
> [...]
    > Z tego co wiem, to taki sprzęt można polecać dla kilkudziesięciu
    użytkowników, a
    > z banku może korzystać jednocześnie tysiące.

    nie za bardzo rozumiem "kilkudziesięciu użytkowników"

    polecam wyniki testów na
    http://www.tpc.org/tpcc/results/tpcc_perf_results.as

    tam chyba platforma WinNT(2000) + MsSQLServer jest wiodącym rozwiązaniem
    i chyba jest tam testowane więcej użytkowników

    oczywiście mówię o rozwiązaniu, gdzie komputery pracują w klastrze
    (informacja dla zwolenników oracle)

    pozdrawiam
    Piotr Orzechowski

  • 3. Data: 2002-01-22 09:36:05
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    "Jarek Palka" <j...@k...KILLSPAM.com.pl> wrote in message
    > Z reklamy w GW można dowiedzieć się na czym stoi Inteligo.

    Co to znaczy wg Ciebie "stoi"? Takie systemy są duuuuuużo bardziej
    skomplikowane :-)

    K. Kowalski

  • 4. Data: 2002-01-22 09:44:19
    Od: "WaSyL" <w...@c...pl>

    "Jarek Palka" <j...@k...KILLSPAM.com.pl> wrote in message

    > Z tego co wiem, to taki sprzęt można polecać dla kilkudziesięciu
    użytkowników, a
    > z banku może korzystać jednocześnie tysiące.

    To niestety nie wiesz za duzo, a wrecz nic. przykro mi to stwierdzic, ale
    chyba za bardzo nasluchales sie kolegi ktory lubi linuxa. SQL Servera mozna
    laczyc w clustry a wtedy moga obslugiwac dziesiatki tysiace requestow.

    polecam lekture www.tpc.org a zwlaszcza
    http://www.tpc.org/tpcc/results/tpcc_perf_results.as

  • 5. Data: 2002-01-22 09:50:09
    Od: <y...@y...pl>

> [...]
    > jest
    > użytkowników, a
    >
    > nie za bardzo rozumiem "kilkudziesięciu użytkowników"
    Jemu chyba chodzi o ilość na serwer wolnostojący ;-)

    > polecam wyniki testów na
    > http://www.tpc.org/tpcc/results/tpcc_perf_results.as

    ;-) polecam wyniki publikowane przez IBM na temat dystrybucji uaktualnień do NT
    z farmy serwerów NT pracujących z MSSQL i analogiczne z 16 serwerków IBMa.
    Niestety nie dysponuję adresem.
    > tam chyba platforma WinNT(2000) + MsSQLServer jest wiodącym rozwiązaniem
    > i chyba jest tam testowane więcej użytkowników
    chyba nie ;-)....
    > oczywiście mówię o rozwiązaniu, gdzie komputery pracują w klastrze
    > (informacja dla zwolenników oracle)
    No nie bądz taki zlosliwy ;-)
    chyba nie ma rozwiązania bankowości gdzie nie ma klastra. Chociaz slyszalem ze
    są banki bez centrów zapasowych.
    > pozdrawiam
    > Piotr Orzechowski

    Nawzajem
    Y.

  • 6. Data: 2002-01-22 10:05:32
    Od: Daniel Walczak <a...@e...com.pl>

    On Tue, 22 Jan 2002 09:11:36 +0100, Jarek Palka
    <j...@k...KILLSPAM.com.pl> wrote:

    > Z reklamy w GW można dowiedzieć się na czym stoi Inteligo.
    > Używają tam serwera Compaq ML530, Pentium III Xeon, a serwerem bazy danych jest
    > MS SQL Server.

    Ten SQL Server nie do końca się zgadza. Inteligo chodzi na Profile'u, tak
    więc de facto baza danych jest tam pod VMS-em w MUMPSie (nie wiem nawet, czy
    ta baza ma jakąś nazwę). Normalnie do nakładki GUI-owej używany jest Oracle,
    ale w Inteligo nie ma "zwykłej" obsługi, tylko internetowa i tu, obok web
    servera może wchodzić ten SQL Server, ale nie jest to "główna" baza danych.

    Axe

  • 7. Data: 2002-01-22 10:09:36
    Od: Michal Gorski <m...@b...onet.pl>

    > Znacie platformy sprzętowe/programowe/bazodanowe w innych systemach bankowych ?
    > --

    Widzę że mylisz serwer www z bazą danych która zwykle służy tylko
    do trzymania danych konfiguracyjnych web serwera
    od systemu bankowego który stoi sobie gdzieś za firewallem.

    Michał

  • 8. Data: 2002-01-22 10:53:21
    Od: Jarek Palka <j...@k...KILLSPAM.com.pl>

    Michal Gorski wrote:

    > Widzę że mylisz serwer www z bazą danych która zwykle służy tylko
    > do trzymania danych konfiguracyjnych web serwera
    > od systemu bankowego który stoi sobie gdzieś za firewallem.

    No raczej SQL Server nie jest serwerem WWW ...

    ________

  • 9. Data: 2002-01-22 11:19:02
    Od: m...@m...uni.lodz.pl (Krzysztof Miodek)

    Dnia Tue, 22 Jan 2002 09:11:36 +0100, Jarek Palka napisał(a):

    >Wiem, że mBank też działa na SQL Serverze, bo kiedyś pojawiały się komunikaty o
    >błędach na ich stronie :-)

    AFAIR mBank działa na DB2 IBMa. Tak wynikało z ówczesnych komunikatów o błędach,
    jeśli mnie pamięć nie myli.

    PS.
    Nie tylko MS SQL jest SQL serwerem :-))

    Krzysztof Miodek

    University of Lodz | "Never trust a computer you can lift"
    m...@m...uni.lodz.pl | IBM Emerging Markets Program speaker
    http://www.miodek.math.uni.lodz.pl/

  • 10. Data: 2002-01-22 12:13:02
    Od: "Piotr Orzechowski" <n...@p...com>

    > chyba nie ;-)....

    a widziałeś narzędzia do testowania takich rozwiązań ? symulują duuużo
    więcej użytkowników niż ma mbank i inteligo razem wzięte :)
    wspomniane www.tpc.org jest dobrym źródłem informacji, ewentualnie raporty
    gartner group (ale ta firma może być posądzona o stronniczość na rzecz
    Microsoftu)

    > No nie bądz taki zlosliwy ;-)
    > chyba nie ma rozwiązania bankowości gdzie nie ma klastra. Chociaz
    slyszalem ze
    > są banki bez centrów zapasowych.

    no ale przecież jest taka firma jak ZUS :) - to trochę większe niż bank a
    chyba nie ma klastra (tzn. obecnie nic nie ma lae cały czas usiłują
    przenieść się na mainframe)

    pozdrawiam
    Piotr Orzechowski