  • 11. Data: 2013-12-14 08:18:34
    Temat: Re: Pin na karcie- ciekawostka.
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-12-13 21:58, J.F. pisze:

    > To akurat bardzo rozsadne.
    > Nikt nie wie kto napisal i do czyjej karty to pin, wiec bezpieczenstwa
    > nie narusza.
    > A jak czesto korzystasz z tego bankomatu, to masz pod reka :-)

    Owszem.
    Ale oni potem awanturowali się w banku, jak bank ścianę pomalował. Serio.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 12. Data: 2013-12-14 10:18:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Dec 2013 08:18:34 +0100, sqlwiel napisał(a):

    > Owszem.
    > Ale oni potem awanturowali się w banku, jak bank ścianę pomalował. Serio.

    Tez slusznie - podchodzisz do bankomatu, a pin ci zamalowali.
    Ja bym sie wypisal z takiego banku :-)

    J.

  • 13. Data: 2013-12-14 11:27:55
    Od: artek <a...@u...wro.vectranet.pl>

    W dniu 2013-12-13 18:46, Darek pisze:
    > Niektórzy zapisywali też na ścianie obok bankomatu :)

    joey we friends. wieki temu ...

    --
    art3k

  • 14. Data: 2013-12-14 21:42:56
    Od: Grzexs <g...@g...pl>

    > Tez slusznie - podchodzisz do bankomatu, a pin ci zamalowali.
    > Ja bym sie wypisal z takiego banku :-)

    Jak już jesteśmy przy tym temacie, to znam lepszy numer. Autentyk.
    Działo się to w latach dawnych, gdy zaczęto wydawać karty do kont. No i
    właśnie w pewnym banku (a co tam - bank nie istnieje - to był IKB) w
    pewnym miasteczku na wschodzie Polski rozpoczęła się akcja wydawania
    kart. Niektórzy klienci byli nieco niekumaci, ale panie z obsługi
    cierpliwie tłumaczyły, posuwały się nawet do wyjścia na zewnątrz
    oddziału i obsługę świeżo zainstalowanego bankomatu pokazywały "na
    żywo". No i pewną starszą panią też zachęcono do korzystania z kart i
    bankomatu. O dziwo, obsługę maszyny opanowała bardzo szybko.

    Pani zaczęła zjawiać się w banku regularnie, co miesiąc, dzień po
    nadejściu emerytury i wykonywała zawsze dwie operację - wypłata z
    bankomatu całej kwoty emerytury i wpłata tejże w okienku. Po jakimś
    czasie któraś z kasjerek nie wytrzymała i zapytała się o powód takiego
    dość dziwnego postępowania. Na to starsza pani odpowiedziała "Moje
    pieniądze są dla mnie zbyt cenne, by leżały w jakiejś maszynie, do
    której każdy z ulicy ma dostęp. Wolę, jak leżą w banku."

    --
    Grzexs

  • 15. Data: 2013-12-15 00:04:56
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 1adl7xg9m0ixs$....@4...net

    > Tez slusznie - podchodzisz do bankomatu, a pin ci zamalowali.
    > Ja bym sie wypisal z takiego banku :-)

    Ja bym odwiedził inny bankomat, przepisałbym z niego
    pin, wrócił do zamalowanej ściany i uzupełniłbym braki... ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 16. Data: 2013-12-15 01:32:16
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 13 Dec 2013 21:58:40 +0100, J.F. napisał(a):

    > To akurat bardzo rozsadne.
    > Nikt nie wie kto napisal i do czyjej karty to pin, wiec bezpieczenstwa
    > nie narusza.
    > A jak czesto korzystasz z tego bankomatu, to masz pod reka :-)

    To bank mógłby od razu postawić tam ściągę dla wszystkich:
    http://www.positiveatheism.org/crt/pin.htm ;)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 17. Data: 2013-12-15 10:03:33
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-12-15 01:32, Borys Pogoreło pisze:

    > To bank mógłby od razu postawić tam ściągę dla wszystkich:
    > http://www.positiveatheism.org/crt/pin.htm ;)

    Ta... wystarczy sobie potem zapamiętać, że mój PIN jest na pozycji (np.)
    4236. :)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 18. Data: 2013-12-15 11:42:58
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "sqlwiel" 52ad7065$0$2373$6...@n...neostrada.pl

    > Ta... wystarczy sobie potem zapamiętać, że mój PIN jest na pozycji (np.) 4236. :)

    Mężna postawić krzyżyk lub jakoś inaczej oznaczyć...
    Metoda jest bardzo dobra, ale imo banki powinny jakoś
    rozgłaszać/propagować takie informacje, aby człowiek
    nie czuł się zagubiony w obcym mieście... Gorzej
    w sklepie, gdzie przy kasach nie ma tak dużej
    powierzchni do zapisania wszystkich PINów. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 19. Data: 2013-12-15 12:05:28
    Od: dziadek <a...@w...pl>

    Zapisywanie pinu na karcie ma sens, ale nie tego wlasciwego, ale wymyslonego i
    blednego - tak specjalnie dla zlodzieja. Jest jakas szansa, że nasza karta bedzie
    bezpiecznie zatrzymana w bankomacie.

  • 20. Data: 2013-12-16 14:03:01
    Od: wiktor <...@i...invalid>

    Dnia Fri, 13 Dec 2013 05:12:03 -0800 (PST), Kris napisał(a):

    > Gadałem dzisiaj z człowiekiem który zajmuje się zasilaniem/ konserwacją bankomatów
    > Z racji swej pracy wyjmuje również zatrzymane przez bankomaty karty.
    > Wg niego na 25% kart jest napisany pin.
    > Karty niemieckie jak mówił to ponad połowa ma napisany na karcie pin.
    > A tu grupowi wyjadacze boją się podać karte obsłudze na bramce na autostradzie czy
    innemu kelnerowi w knajpie aby nr i daty wazności nie spisali;)

    Ja też mam PINy zapisane na kartach. Przez bank. Jest to w każdym
    przypadku 1., 6., 11. i 16. cyfra numeru karty. (kiedyś były to 1., 5., 9.
    i 13. cyfra, ale przy którejś karcie wskazywało to na pin 4000, więc
    uznałem, że mało bezpieczny i zmieniłem zasady dla wszystkich)
    Nie mam pamięci do liczb. Jedną regułkę zapamiętać mogę.