  • 1. Data: 2002-11-22 21:12:19
    Temat: Pierwsze wrażenia z eksploatacji Aquariusa [długie]
    Od: "janko" <m325@o2._NO_SPAM_.pl>

    Oto kilka spostrzeżeń w dość losowej kolejności:

    Obsługa podczas zakładania konta - kompetentna,

    Umowa o prowadzenie konta lekko chaotyczna
    - np. pewien paragraf występuje 2 razy (16 i 24),

    Przy dzwonieniu na infolinię system (po zidentyfikowaniu) kieruje do
    wydzielonej obsługi. Może się okazać, że czeka się długo w kolejce (mnie się
    już 2 razy zdażyło) - za mało ludzi do obsługi Aquariusa + brak
    inteligentego przerzucenia kolejkowanych klientów do infolinii standardowej.

    W swojej klasie (lub w klasie, do której Aquarius aspiruje - Fortis, ING
    Konto VIP) - rozczarowujący jest brak dostępu do wszystkich bankomatów na
    rozsądnych zasadach (tzn. bezprowizyjnie lub ze stałą - nie procentową
    prowizją).

    Rachunek oszczędnościowy - niewygodny w praktyce - uniemożliwia skuteczne
    zlecanie przelewów z datą przyszłą na większe kwoty. A można temu zaradzić
    tak prosto :-) - zaimplementować klasyczny overnight (patrz np. Fortis)
    lub... zmodyfikować algorytm zasilania RORu o kwoty zaplanowanych na dany
    dzień kwot.

    Koncepcja 'quasi' opiekunma konta zapowiada się nieźle - otrzymuje się numer
    komórkowy + e-mail. Szkoda jedynie, iż opiekun nie wie nic o ew. możliwości
    szyfrowania poczty (nie mam ochoty wysyłać szczegółow kwestii finansowych
    internetem bez szyfrowania).

    Oczywiście nawet możliwość kontaktu e-mailowego z opiekunem to tylko
    namiastka właściwego kontaktu e-mailowego (jak np. w Nordei, gdzie e-mail ma
    moc pisma).

    Karty bankomatowe bez dziennego limitu transakcji bezgotówkowych i z
    ograniczoną ochroną ubezpieczeniową to dość karkołomny pomysł.

    Brak możliwości wydrukowania potwierdzenia przelewu w internecie (choć
    podobno już nad tym pracują).

    Bank nie informuje o niezrealizowanych przelewach (tak zeznała pracownica
    infolinii) - dziwne.

    Z informacji wręczonych przy zakładaniu konta wynika, że listę haseł
    jednorazowych można otrzymać od ręki w oddziale ale to chyba nieprawda, bo
    opiekun nie zaproponował tego.

    Klub Aquarius wygląda trochę jak multiport w nowej skórze. Brak intergacji z
    podstawowym systemem bankowym (trzeba np. oddzielnie definować swoje dane
    osobowe). Nie znalazłem polityki prywatności klubu.

  • 2. Data: 2002-11-22 22:02:00
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

> [...]
    > tak prosto :-) - zaimplementować klasyczny overnight (patrz np. Fortis)
    > lub... zmodyfikować algorytm zasilania RORu o kwoty zaplanowanych na dany

    Ustaw sobie kwote minimalna np. 10k zasilenia ror, albo jeszcze lepiej
    otworz linie kredyt ;-) Po nocnym przetwarzaniu konto sie uzupelni (do
    ustalonej kwoty min.) i wyzeruje minusowe saldo na ror. Poza tym mozna
    zlecic normalny przelew z ro na ror z data przyszla.

    > Karty bankomatowe bez dziennego limitu transakcji bezgotówkowych i z
    > ograniczoną ochroną ubezpieczeniową to dość karkołomny pomysł.

    To wez do ror karte_plaska_, wtedy jest ok.
    BTW citek do maestro nie ma _zadnego_ ubezpieczenia.

    > Brak możliwości wydrukowania potwierdzenia przelewu w internecie (choć
    > podobno już nad tym pracują).

    Tak bedzie i to lepsze niz w mB ;-)

    > Bank nie informuje o niezrealizowanych przelewach (tak zeznała pracownica
    > infolinii) - dziwne.

    Otworz linie kredyt.

    > Z informacji wręczonych przy zakładaniu konta wynika, że listę haseł
    > jednorazowych można otrzymać od ręki w oddziale ale to chyba nieprawda, bo
    > opiekun nie zaproponował tego.

    Prawda.

  • 3. Data: 2002-11-22 22:59:10
    Od: "janko" <m325@o2._NO_SPAM_.pl>

> [...]
    > ustalonej kwoty min.) i wyzeruje minusowe saldo na ror. Poza tym mozna
    > zlecic normalny przelew z ro na ror z data przyszla.

    Cóż....
    1. nie stać mnie na trzymanie 10k na tak niskim oprocentowaniu.
    2. wolę uniknąć otwierania linii kredytowej jeśli jedynym celem ma być
    obchodzenie niedoskonałości systemu; poza tym pozostaje kwestia ochrony kart
    (patrz niżej)
    3. rozwiązanie z oddzielnym z ro na ror to dla mnie nowość - opiekun nic o
    tym nie wspominał; przyznać jednak trzeba, że robi się to dość
    skoplikowane - trzeba zlecać 2 razy więcej operacji

    > To wez do ror karte_plaska_, wtedy jest ok.

    Nie jest OK - w wielu miejscach (mie mówię nawet o nieuczciwych merchandach)
    płatności kartami płaskimi są wciąż autoryzowane podpisem a nie pinem.

  • 4. Data: 2002-11-23 08:13:28
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    > 1. nie stać mnie na trzymanie 10k na tak niskim oprocentowaniu.

    A kto mowi, ze masz tyle trzymac ? ;-)) Ustaw taki limit co by odpowiednio
    uzupelnil ror a pozniej wyslal przelew.

    > 2. wolę uniknąć otwierania linii kredytowej jeśli jedynym celem ma być
    > obchodzenie niedoskonałości systemu; poza tym pozostaje kwestia ochrony
    kart
    > (patrz niżej)

    Malkontent z Ciebie ;-)
    Ta linia jest na 12%.

    Przelewy mozna zlecac w obie strony.

    > Nie jest OK - w wielu miejscach (mie mówię nawet o nieuczciwych
    merchandach)
    > płatności kartami płaskimi są wciąż autoryzowane podpisem a nie pinem.

    Przesadzasz :) Jak pisalem wiekszosc bankow_nie_ oferuje ubezpieczenia do
    kart plaskich, wiec te uwagi mozna odniesc do 99% kart wydawanych do ror. Do
    placenia masz KK !!!
    VE nikt Ci przeciez nie natrzaska tylu transakcji co karta wypukla
    (autoryzacja), wiec ubezpieczenie IMO wystarczy.