  • Data: 2002-07-02 12:59:20
    Temat: Re: Pieczatka na przelewie - po co ?
    Od: "Tomasz Skorupa" <t...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    <i...@p...onet.pl> wrote in message
    news:718b.00006f89.3d218614@newsgate.onet.pl...
> [...]
    > pamięci pomocniczej) i rzeczywiście to działa tak jak oświadczenie. Jeżeli
    > osoba (firma, instytucja), której to przedstawiamy ma możliwośc i czas
    > sprawdzić prawdziwość oświadczenia lub może (i ma odwagę) zaufać takiemu
    > oświadczeniu to żaden wydruk nie jest potrzebny.
    > Jeżeli osoba (firma, instytytucja) nie uznaje oświadczeń to upomina sie o
    coś
    > co jednocześnie jest trudniej podrobić oraz za podrobienie czego są
    > zdefiniowane odpowiednie konskwencje.
    > W wypadku wydruku można dowolnie kształtować jego treść i trudno to nawet

    Właśnie "Ufać, ale sprawdzać" ta stara zasada Dzierżyńskiego stanowi tu
    chyba
    istotę problemu. Nie rozumiem dlaczego pieczątka miałaby zwalniać z tego
    obowiązku

    > Przykłady: OC sprawdzane przez policjanta, opłata za egzamin wstępny na
    > uczelnię itp.

    To jest tworzenie sztucznych problemów.
    Ad. OC i policjanta to co pieczątka zabezpiecza przed fałszerstwem ?
    A co jeśli z jednego konta na drugie przeleję sobie jakąś kwotę i
    podam w tytule że jest to za OC.
    Papierowo, a jakże, dostanę pieczątkę i co ? Policjant zna na pamięć konta
    wszystkich urzędów w tym kraju ?

    Ad. Opłata za egzamin jest do zweryfikowania, jak facet zda i okaże się że
    kłamał
    to się go wyrzuci, jak dla mnie się nie opłaca ?

    Trzeba chcieć a nie widzieć wszędzie złodziei i naciągaczy.

    Pozdrawiam,
    Tomasz Skorupa