    From: Ralf <r...@i...bezspamu.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Piątek
    Date: Tue, 05 Apr 2005 22:27:31 +0200

    Bartol Partol wrote:

    > Stad, ze jedynym motorem kierujacym poczynaniami czlowieka jest
    > osiaganie przyjemnosci*.
    >
    > * Zanim ktos sie oburzy, to niech sie chwile zastanowi. I wezmie pod
    > uwage, ze przyjemnosc mozna czerpac absolutnie z wszystkiego. Z
    > cierpienia rowniez.

    Ogólnie można powiedzieć że "jedynym motorem kierujacym poczynaniami czlowieka
    jest osiąganie" _korzyści_.
    Bo przyjemność jak wspomniałeś może być okupiona cierpieniem,
    ale jednak zawsze jest związana z korzyścią.

    > Powiem jednak szczerze, ze nawala mi wyobraznia. Nie jestem w stanie
    > wyobrazic sobie innego powodu masowego i publicznego ogladania trupa niz
    > festyn.

    'Oglądanie trupa' dla mnie też jest trochę odrażające, ale pewnie
    dlatego, że jest to sytuacja niecodzienna (ciekawe co czują np. pracujący w
    kostnicy - pewnie nic). Powód natomiast potrafie sobie wyobrazić, pogrzeb jest
    to moment kiedy najbliżsi zmarłego chcą go ostatni raz zobaczyć, po prostu
    go pożegnać. Na pewno nie jest to radosna chwila (festyn jak pisałeś), ale pełna
    smutku i nie sugeruj się tym że media mogą zrobić z tego 'szoł'.
    Sam fakt 'zobaczenia' może bardziej przemawia do umysłu człowieka,
    bo wielu osobom trudno jest się pogodzić ze śmiercią kogoś
    bliskiego.

    Wracając do tematu wątku to zgadzam się z tym, że kto będzie czuł
    taką potrzebę to poprostu sie powstrzyma od pisania, ale też
    obawiam się, że ktoś może powiedzieć: "my milczymy a oni nie".

    > [ciach z innego postu] A po co robic cokolwiek wspolnie? To juz nie da sie
    > przezyc zalu w samotnosci? Wszelkie przejawy obnoszenia sie z zaloba uwazam
    > za odrazajace.

    Nie wiem natomiast gdzie Bartolu zapodziałeś pojęcie wspólnoty, przeciez
    ta grupa, to grupa ludzi wspólnie dyskutujących. Wspólnoty leżą u podstaw
    cywilizacji :-o i "nikt nie jest samotną wyspą".
    Ludzie ze wspólnoty muszą się jakoś identyfikować i własnie
    po to są te zewnętrzne znaki.

    Wydaje mi się, że w tych dniach należysz do mniejszości,
    a próbując wyjaśnić swoje zdanie jesteś atakowany przez tych,
    którzy sądzą, że jak ktoś nie jest z nami to jest przeciwko nam...

    pozdrawiam
    Ralf