  • Data: 2004-01-04 00:45:45
    Temat: Re: Perspektywy bankowości w Polsce ?(długie)
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Bankowiec <l...@o...pl> wrote:
    > Mam w bankowości 12 letnie doświadczenie.Zwłaszcza w kredytach,
    > chociaż nie tylko. I nigdy jeszcze nie było takiego bałaganu jak
    > teraz. Jeśli to, co się obecnie w banku wyrabia, ma zachęcić klientów
    > do brania kredytów, to ja jestem cesarz chiński. W BPH jest dokładnie
    > tak jak piszesz. A naprawdę było inaczej. I było LEPIEJ. Dla
    > pracowników, ale zwłaszcza dla klientów.

    Lepiej juz bylo.
    Bylo fajnie - bo byly wysokie maraze odsetkowe. Teraz banki beda musialy
    sobie radzic z marzami na poziomie 1-1,5%.
    Zwiekszac oplaty i prowizje za wszystko i... niestety zwalniac ludzi.
    Prawda jest taka, ze zwalniaja duze banki w stylu BPH PBK, Pekao SA i innych
    "wielkich". Z jednej strony przerost zartrudnienia (z ktorym sie nie da
    dyskutowac) z drugiej slabe przygotowanie tych pracownikow.
    Oni przyzwyczaili sie do pelnienia funkcji "urzednika". Teraz trzeba byc
    doradca i przede wszystkim sprzedawca....

    Moim zdaniem - w tym roku bedzie baaardzo ciekawie na naszym rynku. Zostanie
    4-5 duzych bankow + kilka- niszowych. Kwestia czasu.
    Przy tak niskich marzach odsetkowych + duzej wrazliwosci cenowej Polakow
    (niskie zarobki) jedynym rozwiazaniem dla takich duzych bankow beda fuzje -
    a to oznacza - zwolnienia.

    Ale jak to powiedzial pewien kupiec ;) jak zwalniaja, to beda zatrudniac.

    Nie wszystkich, ale beda...