  • 1. Data: 2002-08-14 13:54:31
    Temat: PayU takze dla osob z zagranicy
    Od: "Rafal M" <markii@NO_SPAMpoczta.gazeta.pl>

    Wklejam wiadomosc systemowa :):

    <cytat>
    cieszy nas coraz większe zainteresowanie naszym serwisem. Jednocześnie
    przychylając się do sugestii naszych Użytkowników w dniu dzisiejszym
    uruchomiliśmy obsługę osób spoza Polski.

    Chcielibyśmy za Twoim pośrednictwem dotrzeć do Twoich klientów, znajomych i
    przyjaciół mieszkających za granicą, którzy od dzisiaj mogą poprzez PayU
    dokonywać szybkich, bezpiecznych i tanich płatności.

    Jesteśmy przekonani, że ta usługa powinna zainteresować wiele osób
    korzystających z Allegro, gdyż do tej pory płatność przez obcokrajowca była
    bardzo utrudniona oraz niezwykle droga.

    Aby obcokrajowiec mógł dokonywać płatności poprzez PayU musi wypełnić
    formularz
    rejestracyjny: https://www.payu.pl/register_int.php

    Życząc wielu udanych transakcji

    Pozdrawiamy,
    Zespół PayU

    </cytat>

    Pozdrawiam
    Rafal M

  • 2. Data: 2002-08-15 07:49:55
    Temat: Odp: PayU takze dla osob z zagranicy
    Od: "PawelD" <d...@w...pl>

    Użytkownik Rafal M w wiadomości do grup dyskusyjnych ..

    > <cytat>
    > cieszy nas coraz większe zainteresowanie naszym serwisem. Jednocześnie
    > przychylając się do sugestii naszych Użytkowników w dniu dzisiejszym
    > uruchomiliśmy obsługę osób spoza Polski.
    (..)
    > Aby obcokrajowiec mógł dokonywać płatności poprzez PayU musi wypełnić
    > formularz
    > rejestracyjny: https://www.payu.pl/register_int.php

    Brawo...... tylko dlaczego formularz dla _obcokrajowcow_ jest.......
    _po_polsku_ ?!?!?!?
    A regulamin ??? A reszta serwisu ??? Moze jestem slepy, ale nie moge znalezc
    "english version" :(((

    Juz widze te tlumy obcokrajowcow podajace "w ciemno" numery swoich kart
    platniczych.
    Jeszcze raz brawo !!!!

    P.D.

  • 3. Data: 2002-08-15 08:57:14
    Temat: Re: PayU takze dla osob z zagranicy
    Od: Maciej <m...@a...skrzynka.pl>

    In article <ajfmld$fdv$1@korweta.task.gda.pl>, PawelD wrote:

> [...]
    > _po_polsku_ ?!?!?!?
    > A regulamin ??? A reszta serwisu ??? Moze jestem slepy, ale nie moge znalezc

    Ja jestem w ogole sceptycznei nastawiony do czegos takiego.
    Sorrry ale ok 3,5% sumy wysylanej komus nie mam zamiaru dostracz
    posredniom. Pisza ze jest to malo ? Ja uwazam ze bardzo duzo.

  • 4. Data: 2002-08-15 11:13:25
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Ja jestem w ogole sceptycznei nastawiony do czegos takiego.
    > Sorrry ale ok 3,5% sumy wysylanej komus nie mam zamiaru dostracz
    > posredniom. Pisza ze jest to malo ? Ja uwazam ze bardzo duzo.

    No wiesz. A przelew z zagranicy duzo taniej i z mniejsza iloscia problemow
    zrealizujesz?? Poza tym zauwaz - ze jesli jestes wlasicielem sklepu
    interneptwego - moze to buyc bardzo ciekawe rozwiazanie

  • 5. Data: 2002-08-15 11:16:05
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Thu, Aug 15, 2002 at 01:13:25PM +0200, AMRA wrote:

    > No wiesz. A przelew z zagranicy duzo taniej i z mniejsza iloscia problemow
    > zrealizujesz?? Poza tym zauwaz - ze jesli jestes wlasicielem sklepu
    > interneptwego - moze to buyc bardzo ciekawe rozwiazanie

    Amra, ale czym to sie rozni od oferowanych juz dzisiaj platnosci w
    ramach polcardu, ecardu czy nawet citi? Bo ja nie widze roznicy.

    IMO to jest to tylko (za co sie znow wsciekniesz) doskonaly marketing
    - sprzedaz juz istniejacych uslug, ale pod nowa, ladniejsza (i
    bardziej chwytliwa) nazwa ;-)

    --

    --w

  • 6. Data: 2002-08-15 11:32:19
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Amra, ale czym to sie rozni od oferowanych juz dzisiaj platnosci w
    > ramach polcardu, ecardu czy nawet citi? Bo ja nie widze roznicy.

    Patrzysz nie z tej strony :)
    To, ze przemieszczasz sie na nogach, samochodem, autobusem, rowerem - i w
    koncu osiagasz zakladany punkt - nie zmienia faktu,. ze jednak sposoby
    dostania sie tam wyraznie odrozniaja sie :)

    > IMO to jest to tylko (za co sie znow wsciekniesz) doskonaly marketing
    > - sprzedaz juz istniejacych uslug, ale pod nowa, ladniejsza (i
    > bardziej chwytliwa) nazwa ;-)

    Oczywiscie. Tylko ja widze tutaj jeszcze inne opcji - nastawienie na rynek
    masowy i prostote.
    Wyobrazasz sobie kilka tysiecy kolejnych "sprzedawcow" podpisujacych umowy z
    Polcardem, eCardem itp???

    I czy Polcard podpisze cos takiego z osoba fizyczna itp. itd???

    To jest wlasnie ta roznica.

    Teraz ja moge sobie zaloyzc takie konto (nawet juz mam ;) i przyjmowac
    platnosci z calego swiata - np. na aukcji...

    Niby dlaczego eBuy tyle dal za PayPala??? :)

  • 7. Data: 2002-08-15 12:21:51
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Thu, Aug 15, 2002 at 01:32:19PM +0200, AMRA wrote:

    > Patrzysz nie z tej strony :)

    Moze tak - patrze inaczej ;-)

    > To, ze przemieszczasz sie na nogach, samochodem, autobusem, rowerem - i w
    > koncu osiagasz zakladany punkt - nie zmienia faktu,. ze jednak sposoby
    > dostania sie tam wyraznie odrozniaja sie :)

    To nie jest dokladnie tak, choc faktem jest ze troche racji masz.

> [...]
    > platnosci z calego swiata - np. na aukcji...
    >
    > Niby dlaczego eBuy tyle dal za PayPala??? :)

    togewer-zucamen: a co stoi na przeszkodzie aby taki serwis postawil
    helion-wp-merlin-whatever? (Fakt, umowa moze na to nie pozwalac).

    No i jest jeszcze problem z odpowiedzialnosci za platnosc.

    Ale i tak niedlugo powinny sie pojawic P2P wiec moze to zmieni
    podejscie do takich platnosci (IMO w 99% nie do wykorzystania,
    przynajmniej w polsce, ale pewnie dla tego 1% warto to postawic).

    --

    --w

  • 8. Data: 2002-08-15 19:06:50
    Od: "Rafal M" <markii@NO_SPAMpoczta.gazeta.pl>

    Użytkownik "Maciej" <m...@a...skrzynka.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnalmr72.9rg.m.domagalski@alpha.home.ostrow.p
    l...
    > In article <ajfmld$fdv$1@korweta.task.gda.pl>, PawelD wrote:

    > Sorrry ale ok 3,5% sumy wysylanej komus nie mam zamiaru dostracz
    > posredniom. Pisza ze jest to malo ? Ja uwazam ze bardzo duzo.

    Jest 3.25%

    A poz atym nie dosc ze formularz jest po polsku to jeszcze kod pocztowy musi
    byc w polskim formacie xx-xxx ;)
    Ale z tego co czytalem na Allegro maja to zmienic.

    Pozdrawiam
    Rafal M

  • 9. Data: 2002-08-20 17:46:50
    Od: " Ro" <b...@N...gazeta.pl>

    w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek) napisał(a):

    > Moze tak - patrze inaczej ;-)

    > To nie jest dokladnie tak, choc faktem jest ze troche racji masz.

    Bardzo trafne spojrzenie. Pomimo ze niewielu ludzi udaje sie rowerem z
    Polski do Meksyku to nadal nogi sa po prostu niezastapione w niektorych
    innych przypadkach. Podobnie z formami platniczymi -- niektore takie jak
    PayPal staly sie niezastapione w niektorych przypadkach (aukcje) kiedy nadal
    prawie nikt nie uzywa PayPal do kupna np. samochodu poza eBay czy innymi
    aukcjami.

    > togewer-zucamen: a co stoi na przeszkodzie aby taki serwis postawil
    > helion-wp-merlin-whatever? (Fakt, umowa moze na to nie pozwalac).
    >
    > No i jest jeszcze problem z odpowiedzialnosci za platnosc.

    To jest glowny problem. Odpowiedzialnosc klienta jest wyzsza niz w przypadku
    uzywania karty kredytowej i czesto wyzsza niz przy uzywaniu kart debetowych
    czy przelewow.

    W praktyce jest trudno znalezc karte kredytowa z jakakolwiek
    odpowiedzialnoscia klienta i wiekszosc kart kredytowych w uzyciu posiada
    podwojne lub potrojne gwarancje (1.ustawowe i prawne, 2. od systemow
    platniczych 3. od bankow wydajacych karte) -- czesto absolutne nie
    pozwalajace na jakakolwiek odpowiedzialnosc klienta nawet z jego wlasnej
    winy. Jeszcze przed ustawami i prawami oraz zerem odpowiedzialnosci od
    bankow to tradycyjnie od poczatku istnienia kart kredytowych sady przewaznie
    zawsze byly po stronie klienta poniewaz prawnie klient, tak samo jak
    zlodziej, mogl tylko operowac pieniedzmi bankowymi i klient nawet jezeli
    chcialby to nie ma mozliwosci lub wielkiego wplwywu na bezpieczenstwo banku.

    Inne formy platnicze takie jak PayPal etc. wpadaja pod mniej atrakcyjne dla
    klienta ustawy i prawa, tak samo jak karty debetowy, przelewy elektroniczne
    etc. z tej prostej przyczyny ze prawnie klient operuje tutaj swoimi
    pieniedzmi wiec tradycyjnie zawsze prawo i ustawy byly tutaj mniej
    przychylne i pozostawialy wiecej odpowiedzialnosci klienta.

    Oczywiscie istnieja karty debetowe oraz przelewy z ograniczona
    odpowiedzialnoscia lub z zerem odpowiedzialnosci ale tutaj zalezy to
    glownie od dobrej woli danego banku czy systemu platniczego a nie od ustaw
    prawnych czy interpretacji sadow wiec w tych przypadkach klient musi sam
    zbadac dane ubezpieczenie oferowane w danym banku.

    Dlatego podobnie PayPal tez nie ma absolutnego zera odpowiedzialnosci i
    pieniadze w PayPalu ubezpieczone sa do 100 tys. USD.

    > Ale i tak niedlugo powinny sie pojawic P2P wiec moze to zmieni
    > podejscie do takich platnosci (IMO w 99% nie do wykorzystania,
    > przynajmniej w polsce, ale pewnie dla tego 1% warto to postawic).

    Klient tradycyjnie ma zbyt wiele form platniczych do wyboru i jedynie te
    ktore beda latwe w uzyciu i beda praktycznie gwarantowac powazne
    bezpieczenstwo (najlepiej absolutnie 100 procent) maja szanse byc
    zaakceptowane na rynkach.

  • 10. Data: 2002-08-20 18:25:18
    Od: " Ro" <b...@N...gazeta.pl>

    Maciej <m...@a...skrzynka.pl> napisał(a):

    > Ja jestem w ogole sceptycznei nastawiony do czegos takiego.
    > Sorrry ale ok 3,5% sumy wysylanej komus nie mam zamiaru dostracz
    > posredniom. Pisza ze jest to malo ? Ja uwazam ze bardzo duzo.

    Czy jest to 3,25 czy 3,25% to raczej nie jest problemem poniewaz w
    niektorych przypadkach moze to byc atrakcyjniejsze od alternatywy cenowo tez
    (wire, przelew, Western Union).

    Systemy takie jak PayPal tez pobieraja od 2,2 do 2,9% + 30 centow od kont
    biznesowych (premier/business account) gdzie uzywanie kart kredytowych jest
    norma. W kontach dla osob fizycznych i indywidualnych (personal account)
    istnieja mozliwosci przesylania pieniedzy zupelnie darmowo z pominieciem
    kart kredytowych.

    Glowny problem ktory ja widze to jednak bezpieczenstwo. Nie widze zadnego
    ubezpieczenia na stronie PauU i jezeli pieniadze nie sa ubezpieczone albo
    bez limitow albo z limitem to serwis ten jest praktycznie bezuzyteczny dla
    wiekszosci ludzi w Polsce i jedynie moze byc uzywany przez ludzi
    poslugujacymi sie kartami kredytowymi z absolutnym zerem odpowiedzialnosci
    aby byc zupelnie bezpiecznym czyli praktycznie moze byc uzywany glownie
    przez ludzi z poza Polski. Ale nawet dla ludzi z poza Polski i nawet z
    kartami z zerem odpowiedzialnosci uzywanie nieznanego serwisu w Polsce
    nieoferujacego zadnego ubezpieczenia jest raczej niezbyt atrakcyjna czerwona
    flaga.