  • 21. Data: 2012-08-30 14:30:38
    Temat: Re: Pay pass -limit transakcji.
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:7f9390b2-791d-416a-9b6f-94b6af0fa908@d9g2000vbf
    .googlegroups.com...

    > Przydaloby sie jakas organizacje konsumencka zawiazac w celu zmuszenia
    bankow do umozliwienia klientowi wyboru mozliwosci zaistnienia i
    ewentualnych parametrow, opcji bezstykowych na zamawianych czy
    wznawianych kartach.

    -----------
    Gdyby wszyscy zaczęli rezygnować z kart z tego powodu to by sami wprowadzili
    taką możliwość, ale że większości pewnie to nie przeszkadza to....

    Mnie najbardziej zastanawia czy jest możliwy taki atak:
    Mamy dwa urządzenia. Jedno kupujący zbliża do czytnika, a drugie jego kolega
    stojący o kilka osób dalej w kolejce zbliża do kieszeni/torebki kogoś przed
    nim. Urządzenia szybkim łączem radiowym między sobą nie przesyłają całych
    odebranych ramek, bo to wprowadziłoby być może zbyt duże opóźnienie, ale
    przesyłają aktualny stan transmisji.
    Zastosowana w systemie kryptologia staje się przy takim ataku nie istotna.
    P.G.

  • 22. Data: 2012-08-30 14:50:03
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 30 sierpnia 2012 14:30:42 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:

    > Gdyby wszyscy zacz�li rezygnowa� z kart z tego powodu to by sami wprowadzili
    Pewnie tak by nyło
    Ale widocznie paypass przeszkadza tylko nielicznym- kilku bywalcom tej grupy i
    niewielkiej liczbie osób którzy niebzpiecznika się za dużo naczytali.
    Statystyczny Kowalski raczej sie nie bawi w dziurkowanie karty, rozmagnesowywanie
    paska i wydrapywanie kodu ccv.
    Ja tam mam paypassa i sobie chwalę. I tak sobie myśle ze jeszcze trochę i wszystkie
    karty beda korzystac z technologi zbliżeniowej a te dzisiejsze tzw. tradycyjne odejda
    do lamusa.
    I nie rozumie prblemu- jesli ktoś boi sie karty paypass to niech ją szybciutko
    zastrzega albo wypowiada umowe. Po co męczyć sie z produktem który nie spełnia
    naszych oczekiwań.

  • 23. Data: 2012-08-30 15:00:26
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    ps.com...

    > Ja tam mam paypassa i sobie chwalę. I tak sobie myśle ze jeszcze trochę i
    > wszystkie karty beda korzystac z technologi zbliżeniowej a te dzisiejsze
    > tzw. tradycyjne odejda do lamusa.

    Wydaje mi się, że grupa NFC zmierza do tego, aby wszystkie karty odeszły do
    lamusa i zostały zastąpione przez telefon komórkowy.
    P.G.

  • 24. Data: 2012-08-30 15:10:54
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 30 sierpnia 2012 15:00:30 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:

    > lamusa i zostały zastąpione przez telefon komórkowy.

    I bardzo dobrze
    W naszym mieście ostatnio tzw "skrzynie czasu" zakopywali. Odkopia ja za 100lat.
    Włożyłem tam jedna z moich kart- pewnie za 100lat moi pra\-pra wnukowie nie beda
    wiedziedziec co to było i do czego słuzyło;)

  • 25. Data: 2012-08-30 19:14:40
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 30 Sie, 14:50, Kris <k...@g...com> wrote:
    > Po co męczyć sie z produktem który nie spełnia naszych oczekiwań.

    Chce korzystac z kart kredytwej - nie chce korzystac z paypas
    podczepionego do limitu na kupe tysiecy.
    Chce wyplacac gotowke karta debetowa z bankomatow. Nie chce przy niej
    paypas, ktory moze zrobic debet nawet na pustym koncie.

    Chce bezpieczny paypass - najlepiej przy karcie dzialajacej jak
    prepaid, ktora doladowuje srodkami np. z KK internetowo i moge bez
    obaw np. zostawic w ubraniu na plazy, gdy ide sie kapac..

  • 26. Data: 2012-08-30 19:17:20
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 30 Sie, 14:30, Piotr Gałka <p...@C...pl> wrote:
    .

    > Mnie najbardziej zastanawia czy jest mo liwy taki atak:

    A mnie zastanawia, ze zwykly kieszonkowiec moze bez problomy
    wykorzystywac skradzione z portfelem czy z potrtfela karty, nie
    potrzebujac do tego ani pinu, ani podrabiabnia podpisu.

  • 27. Data: 2012-08-30 19:23:08
    Od: MK <m...@i...pl>

    W dniu 30.08.2012 o 12:41 Zespół Alior Bank <b...@s...pl> pisze:

    > @ Animka
    > Jeżeli doszło do ewentualnego wielokrotnego obciążenia karty prosimy o
    > zgłoszenie do banku reklamacji, na podstawie której będzie można
    > sprawdzić ewentualne nieprawidłowości.

    A jaki sens jest skladania reklamacji skoro odpiszecie, ze sprzedawca nie
    zwrocil kasy Aliorowi to Alior nie zwraca klientowi. Sam dostalem taka
    odpowiedz mimo, ze mam potwierdzenie anulowania transakcji. To byla
    wlasnie powod rezygnacji z uslug Aliora. Innym tez polecam trzymanie sie z
    dala od takiej instytucji.

    MK

  • 28. Data: 2012-08-30 20:35:06
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Thu, 30 Aug 2012 05:50:03 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

    > I nie rozumie prblemu- jesli ktoś boi sie karty paypass to niech ją szybciutko
    zastrzega albo wypowiada umowe. Po co męczyć sie z produktem który nie spełnia
    naszych oczekiwań.

    I jak wtedy wypłacę kasę np. z mBanku?

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 29. Data: 2012-08-30 21:36:10
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 30 sierpnia 2012 20:35:41 UTC+2 użytkownik Chris94 napisał:
    > Dnia Thu, 30 Aug 2012 05:50:03 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

    > I jak wtedy wypłacę kasę np. z mBanku

    Nie ma obowiazku trzymania kasy w mbanku.

  • 30. Data: 2012-08-31 00:30:47
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 30 Aug 2012 01:03:19 +0200, "Waldek" <m...@n...dam> wrote:
    > Jedyny sklep gdzie "wyrywaja mi karte z reki" to wredny REAL

    Owszem, dość irytujące. Stawiam, że kasjerka piaskiem musi,
    przełączyć na płatność kartą.
    Ciekawe czy do paypasa też wyrywa.

    --
    Marek